Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Okej, hur är det med serier som exempelvis Full Metal Panic! då? Du kanske har sett den också eftersom den är lite äldre men det är en serie vars huvudingredienser är mecha-baserad action samt komedi. Många gillar den däremot för själva handlingen och dramat som blir mer och mer framträdande ju längre in i serien du kommer (först på allvar i Full Metal Panic! The Second Raid).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, hur är det med serier som exempelvis Full Metal Panic! då? Du kanske har sett den också eftersom den är lite äldre men det är en serie vars huvudingredienser är mecha-baserad action samt komedi. Många gillar den däremot för själva handlingen och dramat som blir mer och mer framträdande ju längre in i serien du kommer (först på allvar i Full Metal Panic! The Second Raid).

jo den har jag sett har sett ca 200 animer så lite svårt att lista alla jag har sett men lägger upp ett par

 

Gantz. Kiddy Grade. Texhnolyze, Samurai 7, berserk, ergo proxy, exel saga, Fantastic Children, Genshiken, Legend of Galactic Heroes, Rune soldier, utawaramono, scryed, full metal alchemist, Honey & Clover

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag ska försöka fundera ut något annat vettigt tips. Men du använder dig inte av någon animelista (som typ denna) för att hålla koll på de titlar du har sett och de du följer? Det är naturligtvis inget måste men det blir lättare att tipsa om något du inte har sett. :)

 

Jag testar ett ytterligare skott från höften, hur är det med Eureka Seven? Det finns ju en överhängande risk att du har sett den med men om inte kan jag kort säga att det är en väldigt välkomponerad "coming of age"-historia med realistiska karaktärer och mecha-strider som brukar falla folk väl i smaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag ska försöka fundera ut något annat vettigt tips. Men du använder dig inte av någon animelista (som typ denna) för att hålla koll på de titlar du har sett och de du följer? Det är naturligtvis inget måste men det blir lättare att tipsa om något du inte har sett. :)

 

Jag testar ett ytterligare skott från höften, hur är det med Eureka Seven? Det finns ju en överhängande risk att du har sett den med men om inte kan jag kort säga att det är en väldigt välkomponerad "coming of age"-historia med realistiska karaktärer och mecha-strider som brukar falla folk väl i smaken.

hade det en gång i tiden men jag var inte inne där på ett par år så den har försvunnit(eller så kommer jag inte på vad jag hade för inloggning)

 

euraka seven har jag sett började titta på den såg typ 15 avsnitt tyckte den var så där la ner den tog upp den ett par år senare och älskade den=)

 

skapade en lista la in lite som jag vet jag såg men är bara från boktsäver a,b,c,d kn ha misat lite ska uppdatera med mera imorgon http://myanimelist.net/animelist/kiddas(vet inte hur man gör länkar)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

euraka seven har jag sett började titta på den såg typ 15 avsnitt tyckte den var så där la ner den tog upp den ett par år senare och älskade den=)

 

skapade en lista la in lite som jag vet jag såg men är bara från boktsäver a,b,c,d kn ha misat lite ska uppdatera med mera imorgon http://myanimelist.net/animelist/kiddas(vet inte hur man gör länkar)

 

Kul att du gav den en andra chans. Jag kan erkänna att även jag lade den på hyllan men det efter att bara ha sett ett avsnitt. Det var något med mechas som surfar på surfbrädor i luften som fungerade som en turn-off för mig men serien var verkligen värd en andra chans.

 

Angående länkandet; om jag vill skapa en länk som säger "Klicka här" och som leder till exempelvis en annan tråd här på forumet så skriver jag först ut: Klicka här. Sedan markerar jag texten som jag vill ska vara klickbar och därefter klickar jag på den lilla ikonen ovanför textfältet som ser ut så här zY4n.png. Du får då upp en ruta där du kan kopiera in den webbadress du vill att länken ska gå till. Jag tar nu adressen till vårt nu pågående jippo här på sidan och resultatet har du nedan.

 

Klicka här

 

Alternativet är att klicka på en knapp längre upp till vänster (längst upp till vänster) som ser ut så här UbvI.png. Detta gör att du byter till och från BBCode-läget. Efter att ha gjort det kan du mata in det på klassiskt vis genom att skriva ut

[url=adressen]Klicka här[/url]

vilket ger samma resultat.

 

Förresten, välkommen till Anime.se och hoppas att du kommer att trivas här. :)

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, så min kompis och jag har bestämt oss för att se en anime tillsammans, som ska vara så dålig som möjligt, hon skulle helst vilja ha drama säger hon. Så några tips på något riktigt hemskt att se?

 

Har bara en som jag av misstag råkade börja titta på och jag ångrar mig bittert...

 

Läs recensionen här så vet ni vad ni har att se fram emot: Akikan!

 

Have fun!!! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag såg klart sword art online på crunchyroll app på min morbil för ett tag sen. Nu så är det att jag vet inte vad jag ska se på. Det hade varit bra om serien fanns på crunchyroll så att jag kunde se den i morbilen men inte ett måste. Vilken genre spelar inte någon roll, men action brukar funka för mig 

 

Så några bra förslag? Jag vet att jag inte ger er mycket att gå på, men jag känner vad jag börja någonstans.

 

tack iför väg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag såg klart sword art online på crunchyroll app på min morbil för ett tag sen. Nu så är det att jag vet inte vad jag ska se på. Det hade varit bra om serien fanns på crunchyroll så att jag kunde se den i morbilen men inte ett måste. Vilken genre spelar inte någon roll, men action brukar funka för mig 

 

Så några bra förslag? Jag vet att jag inte ger er mycket att gå på, men jag känner vad jag börja någonstans.

 

tack iför väg

 

Jag vet inte om den finns på Chrunchyroll då jag inte använder tjänsten, men Fate/Zero kanske hade varit något för dig?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, så jag behöver en manga att läsa och/eller en anime att se.

Jag skulle föredra nåt i stil med Naruto, där alla har sin egen grej. Eller nåt i stil med den klassiska Pokemon serien, alltså inte samma sorts anime, men jag gillar konceptet, alltså att alla har sin egen grej/sina egna tekniker eller nåt.

 

Lite ledtrådar om vad jag har sett/läst och gillat:

Naruto

Naruto Shippuden

Ranma 1/2

Inuyasha

 

Jag har ganska nyligen börjat med anime/manga, så listan är hyfsat kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, så jag behöver en manga att läsa och/eller en anime att se.

Jag skulle föredra nåt i stil med Naruto, där alla har sin egen grej. Eller nåt i stil med den klassiska Pokemon serien, alltså inte samma sorts anime, men jag gillar konceptet, alltså att alla har sin egen grej/sina egna tekniker eller nåt.

 

Lite ledtrådar om vad jag har sett/läst och gillat:

Naruto

Naruto Shippuden

Ranma 1/2

Inuyasha

 

Jag har ganska nyligen börjat med anime/manga, så listan är hyfsat kort.

Digimon (går lite på nostalgi)

One piece

Kenshi the mightist desampel

Getbackers

Saint Seyia omega (du kan ju börja med orginal serien om du vill men det inget måste)

 

Detta är några serier som är enligt mig serier som är bra om man gillar Naruto. JAg hoppas att detta något av dessa förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Abblot:

Kan bara hålla med Filmcell, One Piece är samma typ av anime som Naruto, och i mitt tycke tio gånger bättre. Även Kenichi är bra.

 

Andra serier som du skulle kunna testa är Bleach, Fairy Tail, Soul Eater, Fullmetal Alchemist, Claymore och Dragonball serierna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag skulle vilja få tips om bra dramakomedier. Den får gärna vara rolig och ibland oseriös men den ska  ha en allvarligare sida med intressanta karaktärer. Några serier jag har sett som jag tycker var väldigt bra är Welcome to the NHK, Skip beat, Beck, honey and clover, Nodame Cantible, Natsume Yuujinchou.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag skulle vilja få tips om bra dramakomedier. Den får gärna vara rolig och ibland oseriös men den ska  ha en allvarligare sida med intressanta karaktärer. Några serier jag har sett som jag tycker var väldigt bra är Welcome to the NHK, Skip beat, Beck, honey and clover, Nodame Cantible, Natsume Yuujinchou.

Tack på förhand!

Åt shôjohållet, Fruits Basket (om familjeband)? Åt Beck-hållet och shôjohållet, Nana (om kärlek och rockmusik) och Paradise Kiss (om kärlek och mode)? Åt inget håll, men Toradora (om kärlek och gymnasiedrama och uppväxt)?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

söker efter action anime.

Min lista över vad jag har sett ( dåligt uppdaterad) http://myanimelist.net/animelist/mertzer

 

Hmm... Du kan prova fullmetal alchmist brotherhood men den är inte lika bra som originalet. Alla gillar den bara för att den följer mangan mer  :ambivalentdrop:  jag gillar inte den så mycket. Du kan också se durarara! Det kanske inte är så mycket action i den men det är riiiiiiiktigt bra :colonthree:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1.

hej, jag har just sett på klart den underbara serien Natsume Yuujinchou. Jag älskar Natsume & det & hela handligen alltså allt. Vet ni en liknade serie som den?, en POJKE som kan se spöken/andar/väsen som inte andra kan se, & blev mobbad eller utslängd & kallad namn för ingen trodde honom & flyttat runt bland familjer m.m. & se någolunda bra ut ;)

 

2.

en anime om olika gatgäng som i durarara & main charen är med i ett gäng eller följer dett gäng & så slåss dom m.m eller att har varit en gängledare fast slutat så den kunde ha ett normalt liv (mer som durarara) men faller tbx.

 

3.

en anime  som handlar om en kille som ser ut som en tjej >.>

 

4. Jag älskade kira i btooom & toto i deadman wonderland, vet ni några charar som liknar dom?^^

 

 

5.

en anime om en kille som har det svårt som natsume :3

 

var nog allt förlåt för så mycket men hoppas ni kan hjälpa mig för behöver hjälp :)

 

 dom jag mest vill ha svar på är 1,2 & 5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...