Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad är det mesta ni spenderat på anime/Japan prylar?


Voltron
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej alla glada. En liten fundering jag haft ett tag när jag hängt runt på detta forum samt andra och det är väl kanske för att jag blivit lite skadad av ekonomi och marknadförings utbildningen jag går nu men ändå :colonthree: .

 

Så hur mycket , i runda slängar harn i lagt på japan/ anime prylar som mest ?

 

Själv gick jag lite berserk i Akihabara när jag vart där en gågn och det slutade med grejer för närmare 3000 spänn. Detta var lite allt möjligt såsom spel, filmer, figurer , manga album och lite allt möjligt man hittar där.

 

För att skapa kontext ska väl kanske också nämnas att jag normalt kanske spenderar knappt 1000 kr per år på sånna prylar.

 

Hur är det med er ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du undrar vad det mesta vi lagt ut vid ett enda tillfälle är? Hm, inte mycket alls för min del, skulle jag tro. Köper ju allt på nätet, och då blir det fler små beställningar än stora. :d

 

Men när jag åker till Japan ska jag nog också på en shoppingrunda. X>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man räknar privat, sånt jag köper för att behålla, så är det ca 800:- för en enskild figur (inräknat frakt).

Fast jag gav strax över 700:- för en figur i butik i Sverige.

 

Annars är nästan allt jag tar hem nu sånt som ska säljas vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle säga cirka tvåtusen kronor. Det var lite synd att man inte fick allt på en gång ifrån Planetaxel, skulle ha förhöjt känslan lite - men samtidigt var det riktigt kul att se anime trilla ner i brevlådan titt som tätt. Inte tusan ångrar jag mig heller.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också spenderat multum på japanprylar om man lägger samman allt. Det dyraste har nog varit ett paket med blandprylar från j-list, ca 1500 kr. Annars har jag betalat åtskilliga riksdaler på japansk litteratur och språkböcker. Värt! :>

 

Men jag räknar ändå att min japanresa kommer att spränga kontot så jag bunkrar för fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

under en dag, ~2000kr (uc något år), hela konventet samma år närmare 3000+, figurer manga anime plushies oh skräp. över internet.. typish, 500 lr 1000 per tillfälle? seriebutiker(scifi-b,comic heaven,prisfyndet liknande) omkring 200-600 per tillfälle.

 

handlar däremot sällan. om man ska räkna per år.. uhm. beror mycket på året.:/ NO REGRETS. <3

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oftast beställer jag saker som inte släpps samtidigt så de brukar komma styckvis eller inte alla på en gång. Det dyraste animéköpet för min del var när jag beställde andra hälften av serien Shiki som gick på 2600 kr och troligtvis tull på det men det kommer jag inte riktigt ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

9uBRP.png

 

+ en absurd summa i tull.

 

Ja tullen kan vara fruktansvärt tråkig!

 

Jag har också spenderat multum på japanprylar om man lägger samman allt. Det dyraste har nog varit ett paket med blandprylar från j-list, ca 1500 kr. Annars har jag betalat åtskilliga riksdaler på japansk litteratur och språkböcker. Värt! :>

 

Men jag räknar ändå att min japanresa kommer att spränga kontot så jag bunkrar för fullt.

 

Språkböcker kan man spendera mycket på men är och andra sidan oftast helt värt det!

En Japan resa har helt klart tendenser att ge den effekten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@sanguine

 

mjo har märkt detsamam för mig allt eftersom jag blivit äldre. Finns inte tid att konsumera lika mycket längre varvid en inköpt serie räcker längre helt enkelt.

 

Minns tiden man satt igenom 2 sesonger FMA på en vecka eller något, those were the days...

 

nuförtiden , om jag inte är i japan, så inhandlar jag väl sånna här saker kasnke vart 3e månad för ungefär vad de flesta här i tråden säger att de spenderat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...