Hoppa till innehåll
Anime.se

"Detta borde bli anime!"


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Vet ni vad som skulle passa jäkligt bra som anime? Jättemycket! Och i denna tråd tänkte jag att vi drar upp våra favoritexempel! Men några riktlinjer:

  • Det får vara baserat på manga, lättromaner, visuellromaner, böcker, Hollywood-filmer, Bollywood-filmer, din barndom, den där usla Naruto-fanfic-berättelsen du skrev när du var 11 år, drömmen du hade igår natt – vad som helst!
  • Skriv inte bara titlar, utan förklara också hur den skulle göras för att göras rätt! Skulle det vara samma studio som gör One Piece? Skulle det vara en filmtrilogi? Skulle det vara den där regissören eller författaren som du tycker är så duktig på att skriva drama? Skulle Rie Kugimiya spela rollen som dig i ditt liv? Skulle den klimaktiska slutscenen ackompanjeras med den där rocklåten du älskar? Du måste inte skriva allt sådant, men poängen är att du ska beskriva din vision!
  • Skriv bara en idé per inlägg! På så sätt kan man rösta upp de idéer man tycker bäst om. Nej, vi utser ingen vinnare eller nåt, det är bara en kul grej. (Det är därför helt tillåtet att dubbelposta.)
  • Och, eh, ingen remake av något, hur besviken du än är på Claymore, och inte något som vi vet ska komma, hur taggad/orolig du än är för den stundande filmatiseringen av din favoritmanga. Men uppföljare och prequels till sådant som redan finns är okej.

Så låt höra om ni har några på lager.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kentarou Miura's Berserk behöver en fortsättning! Jag hoppas han hinner göra klart den innan han dör, annars så blir jag deprimerad :|

 

Jag är inte så inne på det här med vilken studio som skulle vara bäst för jobbet men jag skulle nog välja studion som gjorde Fate/Stay Night UBW denna säsong. Jag gillade verkligen deras svärd-fighting scener och jag tror att dom verkligen skulle göra berserk rättvisa.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget är officiellt men för lite mer än ett år sedan skrev ann en nyhet om en möjlig fortsättning. Man kan alltid hoppas. Om det nu är animen du syftar på, mangan är ju fortfarande igång. 

 

Själv skulle jag gärna se en adaption på Übel Blatt, en minst lika mörk serie som Berserk. Har inte funderat något speciellt på vem eller vilka som skulle vara bäst lämpade att göra det dock. Jag har alltid gillat Production I.G men skulle vara skoj att se om en ny studio i så fall som Trigger skulle göra av den. 

 

Om inte en direkt adaption så åtminstone något som liknar den serien. Jag gillar verkligen genren Dark Fantasy så en till sådan serie skulle verkligen inte skada i min mening. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vampire_Game_04.jpg ( ishtar och duzell ( human form)

 

vampire game måste vara mitt "bidrag"  till listan  

 

det är en manga från eeeh 1996 ( tror jag ) och den är en Action, Adventure, Comedy, Fantasy, Gender Bender, Historical, Romance, Shoujo, Supernatural manga. 

 

Den handlar ..kort om en drottning/prinsessa vid namn Ishtar i ett land som en dag snubblar över den reinkarnerad vampyr kung Duzell i kattformat som hennes anfader (phelios något ) dödade och som svor på att återkomma och döda hennes anfaders reinkarnation.

Men istället för att lämna över vampyren till vakterna och bura in honom så lovar hon att hjälpa vampyren och så börjar deras sökande efter anfaders reinkarnation.  Men i sitt sökande så stöter de på mörka hemligheter, konspirationer och saker går inte som planerat. 

 

För mig var det en underbar story med härliga plot twists + bra karaktärer xD Gillade starkt att Ishtar inte var för kunglig och mogen och majestätisk samt gillade hennes sätt att tänka och agera.  

 

har inte tänkt på vilken studio eller regissör som jag skulle vilja tar upp projektet så eeh kanske de som gör akatsuki no yona ( Pierrot tror jag det var ) jag skulle ärligt se den som en anime på 25 episoder kanske ....... 28 med fillers ( extra materialet från mangan )

 

  • Konishi Katsuyuki skulle helt klart ha en roll kanske som duzell (vampire/human form) eller yujin..
  • Toshiyuki Morikawa skulle nog passa som den där onda vampyren
  • Hikaru Midorikawa som darres.... eller som snubben med rött hår XD 
  • Houko Kuwashima skulle troligen kunna vara Ishtar .........
  • Takahiro Sakurai skulle kunna ge röst åt den där brodern som typ aldrig snackar ^^''

(( aaaah shit skulle kunna sitta i evigheter ... men ska inte tråka ut folk)) 

 

Darres-and-Ishtar-vampire-game-14603157- ( ishtar och darres )

 

 

oooh oooh det skulle passa om DBSK - Doushite Kimi Wo Suki Ni Natte Shimattandarou spelades runt ep 16 20 eller 21 ..... fast bara som piano XD OOH OOOH VET NI VAD arashi song sakura sake skulle kunna funka som en op song troligen ... kanske 

 

duzell00120copy-2.png

 

skulle vilja att duzell hade någon epic fighting/theme låt  typ något mot sephiroth hållet .. kanske... eller Dragon Age: Inquisition Soundtrack - Combat - Trevor Morris ... XD 

 

om det blev en anime så skulle jag verkligen vilja att den följer mangan och inte börjar på en ny story eller något. 

 

..... ok tror jag e klar nu ska inte babbla på något mer.... och låt inte min dåliga förklaring avskräcka dig från att plocka upp mangan xD 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu i samband med att Jungfrun Maria börjat får det mig att börja spekulera på andra serier det skulle kunna leda till. Se det såhär: Jungfru Maria är skriven av Masayuki Ishikawa, som även gjort Moyashimon. Hans verk har alltså blivit filmatiserade i flera omgångar! Regissör Gorou Taniguchi är inte heller okänd, utan har gjort flera lyckade verk, bland annat Planetes och Code Geass.

 

Vad jag vill ha sagt är att jag hoppas på att det går bra för Jungfrun Maria ur produktionsbolagets synpunkt, eftersom Jungfrun Maria går i tidningen Good! Afternoon. I Good! Afternoon går även Teppuu av Moare Oota.

 

Teppuu_volume_1.jpg

 

Teppuu är en sportmanga som handlar om en gymnasietjej som börjar med MMA (Mixed Martial Arts). Attraktionen är huvudpersonens lite ovanliga personlighet, hon är en ganska kall och målinriktad person som sällan stöter på svårigheter. Sidokaraktärerna är också trevliga, ovanligt starka kvinnokaraktärer utan att vara fetischerade.

 

Sedan är även teckningarna och fajterna spännande, och skulle säkert kunna tecknas riktigt spännande. Ärligt talat har jag inte sett någon brottningsserie med realistisk animation, så det kunde vara något nytt och fräscht. Hajime no Ippo i all ära, men boxning är ganska gjort i animevärlden. 

 

På tal om Hajime no Ippo vore det ju guld om Madhouse kunde göra Teppuu. När de tar i är de kungarna av actionanime. Röstskådisar vet jag inte riktigt vad som skulle passa bäst. Kanske Takaya Hashi (Gilliam i Outlaw Star) kunde vara med på ett hörn för en manlig sidokaraktär. Mami Koyama (Pinako i är dock ett måste! Hennes vuxna röst är guld. Vad tror ni? Huvudrollen vet jag inte hur den borde rollsättas bäst...

 

Teppuu skulle nog fungera bra som en 13-avsnittsserie. Det som finns utgivet av mangan skulle nog kunna göras till ungefär 3 klimax, med peppavsnitt mellan dem. Avslutet knyts ihop handlingsmässigt men lämnas öppet i den klassiska: "läs mangan och hoppas på OVA-avsnitt!"-stuket.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har (förhoppningsvis) en originell idé som jag tänkt på ett tag:

 

En äldre herre är spårvagnschaufför på en äldre retrospårvagn. Twisten är att han och spårvagnen inte är "på riktigt", de visar sig övernaturligt från ingenstans för folk som har det motigt i livet (kan vara allt från en fru som förlorat sin man, en äldre tonåring med självmordstankar, kanske någon som sitter fast i ett beroende etcetera). Han ger dessa en gratis tur på sin spårvagn där han pratar som den vise äldre mannen han är om livets gåtor och ljuspunkter. Alltid med ett varmt anlete som äldre människor kan ha. Sen stannar vagnen vid en ändhållplats, där passageraren kommer till ett ställe som blir vändpunkten för deras liv och de kan äntligen leva positivt igen, och göra någonting av denna chans dom fått. En intervention på hjul, kort sagt.

 

Har ingen working title ännu dock. Det kommer nog kanske längre fram.

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, ett klassiskt koncept, MathJuice! Finns många serier med liknande tema, och de brukar alltid vara mysiga att se på. Väldigt användbar med en ramberättelse sådär, för att kunna göra fina små självständiga historier.

Om det skulle göra anime av idén, vad för tecknare / studio / regissör tänker du dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, ett klassiskt koncept, MathJuice! Finns många serier med liknande tema, och de brukar alltid vara mysiga att se på. Väldigt användbar med en ramberättelse sådär, för att kunna göra fina små självständiga historier.

Om det skulle göra anime av idén, vad för tecknare / studio / regissör tänker du dig?

Oh God, är så dålig på namn. Men eftersom den ska vara mysig och med känslor tänkte jag nog att folket bakom Clannad Afterstory skulle passa. Deras regi och miljöer är särskild välgjorda. Gud så man grät under den serien.  :manlytears:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tänkte jag nog att folket bakom Clannad Afterstory skulle passa.

Tro mig KyotoAnimation skulle inte passa in där :P, verkligen inte, att de har gjort Clannad så bra är inte konstigt, då karaktärerna har egenskaper som KyoAni alltid har haft med. Din ide låter mer som en Miyazaki film i mina öron, så Ghibli skulle passa perfekt.

 

Själv vill jag att mangan RocketMan av Motohiro Kato blir Anime. Den var min första manga och den är fantastisk bra!

 

5793.jpg

 

Det dåliga är att huvudkaraktärerna är endast 13! år gamla. Vilket man absolut inte märker, förutom att de ser rätt så unga ut.

 

Handlar om Yo, en 13 årig kille som blir mobbad i skolan och endast har en vännina Nagatsuki. Yos far är läkare och är på grund av det nästan aldrig närvarande i hemmet.

Yo vet nästan ingenting om sin "barndom" *host host han är 13* men kommer ihåg en scen där han och hans farfar är på en ö och Yo hjälper hans farfar att sy ihop en människa (farfar är kirug).

 

En vacker dag (egentligen inte vacker det regnar :D) träffar han en man med ett stort sår vid magen. Yo tar med denne hem och syr ihop hans sår. När mannen vaknar berättar han att han heter R som står för Rocket och att hans stora dröm är att bygga en egen raket. Han lovar att hjälpa Yo att få tillbaka minnen från sin barndom när denne hjälper honom med att få delar till hans raket. Det kan de göra genom många farliga uppdrag där man skall skaffa information, bl.a i Ryssland, Tyskland eller Kambodscha.

 

Valet utav Animationsstudio skulle falla på Madhouse, då Mangan är ritad i rätt så gamal stil och madhouse är bra på det bästa exemplet är ju Parasyte.

 

Seiyuu för Yo skulle bli Yoshitsugu Matsuoka (Kirito, SAO), skulle sitta perfekt.

Seiyuu för Nagatsuki skulle bli Inoue Marina (Boku wa Tomodachi ga Sukunai, Yozora) (min favorit Seiyuu).

För R skulle möjligtvis Wataru Takagi (Wataru Takagi i Detective Conan och Eikichi Onizuka i GTO) passa men är inte riktigt säker på det hållet.

 

Hade varit nice då mangan är väldigt väldigt okänd den finns inte ens på engelska! (Läste den på tyska).

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se studio ghibli försöka sig på tv spelet "child of light", och göra en tv-serie utav det.

Jag skulle vilja säga, att jag vill se den i momonoke-stil, men jag skulle hellre vilja se den i earthbed-stil. Sätta fokus på känslan och världen, och underbara karaktärer.

Skådespelare? Ingen specifik just nu.

Kanske Ellen page som Aurora?

Iallafall, jag vill se den på tv/Netflix, gjord av hayao miazaki

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alltid velat se ("rätt") Miyazaki göra Ronja Rövardotter på sitt sätt, men det är väl ingen idé att hoppas på nu~

Däremot vore det helt fantastiskt om han valde att göra en comeback med en filmadaption av Mio min Mio, hans tolkning skulle säkert bli helt fantastisk.

 

En längre OVA-serie av Sugisaki Yukirus 1001 Knights är också något jag önskat bra länge, med "Shinkai-himlar" som på rätt sätt kan visa upp de vackra bilderna i mangan.

Kanske Kaji Yuki som Naito och Fukuyama Jun som Yuta, tror det skulle funka alldeles utmärkt. Shinkai tar han om bakgrunderna, och karaktärerna skulle matcha Sugisakis stil i mangan.

Yanagi Nagi får sjunga öppningsvinjetten komponerad av Kajiura Yuki, som även hon har tar hand om all musik tillsammans med Mizutani Hiromi c:

 

Och såklart en 26-episodig teve-adaption av Takaya-senseis Hoshi wa Utau med 'Kimi no Shiranai Monogatari' (Bakemonogataris endinglåt) som OP!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kagami no Kuni no Harisugawa. (Harisugawa in Mirror World)

Det här skulle kunna bli en riktigt bra serie över två säsonger enligt mig. Kort är det en story om en kille som när han räddar livet på en skolans snyggaste tjej (som han är vän med) vid ett övergångsställe råkar bli insugen i en spegel som hon har i handen. Han är nu instängd i spegeln och kan inte komma ut men ser ut ur den och kan kommunicera med personer framför spegeln. Det här blir en komplicerad historia där de här två försöker få ut honom ur spegeln igen (eller henne då de faktiskt råkar byta plats vid tillfälle). Han är såklart liksom de flesta killar på skolan kär i henne men har aldrig vågat säga något och förstöra den vänskap de har. Naturligtvis dras ytterligare en tjej in i det hela för att göra dramat än mer galet. :)
Mycket komplikationer, humor och förväxlingar man inte väntar sig. Som gjord för att bli en bra serie med andra ord.

Fördelen med den här är att det finns ett slut och det pågår inte i det oändliga som andra serier tycks göra. Jag föredrar serier som efter en eller två säsonger får ett naturligt slut. Det gör serien nästan ännu bättre på något sätt. Riktiga avslut ÄR bra. Cliffhangers däremot får mig att se rött. Det är som om producenten lägger upp bollen ifall det blir sen succé så kan de fortsätta, annars bara rinner allt ut i sanden... Sjukt dålig stil enligt mig. ;)
 

Idén i sig är originell nog att göra den populär och då den innehåller både lite mystik, romantik, humor och parkerad i en Highschool miljö så landar den ju rätt stadigt i en populär kategori.

 

Frågan är bara vilka man skulle vilja se göra den... Jag gillar ju PA Works och JC Staff, de gör ju så snygga saker, men jag vet inte om de är rätt folk för denna serie. Jag är för dåligt insatt i de olika bolagen för att egentligen kunna peka på en av dem och säga att DEN stilen borde passa bäst.

Det måste ju vara ett gäng som inte bara ser möjligheten att kräkas ur sig fanservice som sen tar död på allt då det blir för mycket av den varan utan någon som kan göra det med viss subtilitet. Ja, lite fanservice finns det i mangan men den är snäll och inte överdriven.

I slutänden är det ju ett klassiskt school life-drama med romantisk inramning och kryddat med en hel del humor. Fast här med en spännande twist. En klockren vinnare om den görs på rätt sätt och inte spinner iväg för långt ifrån originalet. :)

 

För er som inte läst den, ge den en chans.

[Piratmangalänk]

Redigerad av Sceleris
Piratmangalänk borttagen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Lättromanen Tate no Yuusha no Nariagari förtjänar definitivt en anime-adaption, jag sitter ständigt och väntar på att denna lilla dröm går i uppfyllelse. Konomi Suzuki skulle sjunga öppningsvinjetten, och bandet SPYAIR (med IKE!) skulle göra ED-låten (därför måste vi såklart vänta på deras comeback först). Gärna skulle den bli lite längre, mot en femtio avsnitt i alla fall. Jag är lite osäker på vilken studio, men en bra i alla fall! xD

 

Så har jag också en liten önskan om att Shaft (vilket är helt omöjligt men ändå önskvärt) skulle adaptera Nabari no Ou lite mer nära originalet. Jag tror att den skulle kunna bli helt strålande med deras animationskills. Den gamla OP-låten borde få behållas eftersom den var så himla strålande, men kanske en nyinspelad version av den.

 

Jao, och så har vi ju Sora wa Akai Kawa no Hotori som jag fortfarande önskar kunde bli anime, även fast det gått över tio år sedan den avslutades. Och riktigt lång skulle den bli också.

Det är bara önsketänkande, men usch så lycklig jag hade blivit om det faktiskt blev av c:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...