Hoppa till innehåll
Anime.se

Senaste ämnen ligger i skymundan


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

Tidigare i år fick vi roprutan, vilket var en fin komplettering till chattfunktionen. Problemet som jag upplever är att nu blir det trångt i taskbaren till höger och senaste ämnen hamnar längst ner på sidan. Det har lett till att jag ibland glömt bort att den finns. Det går att minimera andra funktioner så den dyker upp lite högre men det borde kanske finnas fler sätt att lösa det på, exempelvis kunna flytta på rutorna och välja ordning på dom.

 

Eller är det bara jag som upplever att man glömmer bort att fliken finns?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm. Det har jag inte tänkt på, jag brukar ändå bara använda "Visa nytt innehåll"-funktionen.

 

Det finns inga individuella inställningar annat än att man kan "minimera" rutorna. Jag som administratör kan ändra ordning på rutorna för alla. Finns det någon speciell önskad ordning? Borde något tas bort? Ska jag kolla om det går att få slumpad ordning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"slumpade ämnen"? Skulle inte en sådan visa flera år gamla trådar? eller förstår jag fel?

Jag har inget problem med hur det ser ut där, jag tycker det är bra med roprutan högst upp. 

Själv använder jag "visa senaste innehåll" för att se vad som är nytt på sidan. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"slumpade ämnen"? Skulle inte en sådan visa flera år gamla trådar?

 

Ja. Givetvis är det inte så aktuellt med en tråd typ "ZTV ska visa anime nu på söndag", men det är väl inget som säger att man inte bör posta i "vem är din Naruto-favoritkaraktär" bara för att ingen annan gjort det på 10 år?

 

(Men innan slumpning skulle jag egentligen först vilja gå igenom alla trådar för att se att de har bra trådrubriker och är i rätt subforum.)

 

Det är klart, man kan ju också uppmana till att skapa nya trådar för "vem är din Naruto-favoritkaraktär" etc, men jag tänker mig att en lista på slumpade trådtitlar kan få en del att skriva i trådar som de inte hade tänkt skriva i (och inte visste fanns).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Ja. Givetvis är det inte så aktuellt med en tråd typ "ZTV ska visa anime nu på söndag", men det är väl inget som säger att man inte bör posta i "vem är din Naruto-favoritkaraktär" bara för att ingen annan gjort det på 10 år?

 

(Men innan slumpning skulle jag egentligen först vilja gå igenom alla trådar för att se att de har bra trådrubriker och är i rätt subforum.)

 

Det är klart, man kan ju också uppmana till att skapa nya trådar för "vem är din Naruto-favoritkaraktär" etc, men jag tänker mig att en lista på slumpade trådtitlar kan få en del att skriva i trådar som de inte hade tänkt skriva i (och inte visste fanns).

 

Är väl inget som hindrar att man hackar till en visa slumpat innehåll att bara vissa innehåll som skapats eller varit aktivt under den senaste månaden eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast det går emot mina tankar. Jag skulle vilja uppmärksamma äldre trådar som gott skulle förtjäna att besökas igen, oavsett om de varit inaktiva i en månad eller i tio år.

 

Man skulle förvisso kunna gå igenom alla trådar och tagga dem typ "tidlöst" och lista slumpade trådar med den taggen. Eller tvärtom, att man taggar förglömliga trådar och listar slumpade trådar utan den taggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast det går emot mina tankar. Jag skulle vilja uppmärksamma äldre trådar som gott skulle förtjäna att besökas igen, oavsett om de varit inaktiva i en månad eller i tio år.

 

Man skulle förvisso kunna gå igenom alla trådar och tagga dem typ "tidlöst" och lista slumpade trådar med den taggen. Eller tvärtom, att man taggar förglömliga trådar och listar slumpade trådar utan den taggen.

 

Risken med att bara köra på * är att det blir en massa väckta zombie trådar, i vissa forum går det i andra inte, vi har dock inga regler kring det på forumet så det finns inget hinder men kan vara bra att definiera innan så det inte blir en massa onödig friktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju inget fel med zombietrådar i sig (även om den som återuppväcker dem bör vara medveten om att man inte diskuterar med folket som en gång skrev i tråden, utan med alla som hänger här nu).

Vårt forum innehåller massor av intressanta trådar med information och roliga frågeställningar, inte bara om anime, så det är jättesynd att de ska komma i skymundan bara för att ingen skrivit i dem på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...