Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime sommaren 2016


Volbla
 Share

Rekommenderade inlägg

Till att börja med:

 

Love Live! Sunshine!: Rabu Raibu uppföljare är bara goda nyheter!

New Game!: Fångade mitt intresse, hoppas det blir denna säsongs slice of life of choice.

Fate/Kaleid Liner Prisma Illya 3rei!!: Great spinoff får ytterligare en säsong, gissningsvis med genderswapped Gilgamesh!?

 

Ett varningens finger lyfts mot Masou Gakuen HxH. Ser ut att bli Hundred möter Valkyrie Drive, d.v.s. en hög med skräp. Undvik at all cost!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett varningens finger lyfts mot Masou Gakuen HxH. Ser ut att bli Hundred möter Valkyrie Drive, d.v.s. en hög med skräp. Undvik at all cost!

 

Jag såg någon tycka att det såg ut som Infinite Stratos möter High School DxD. Vilket inte låter så jäkla mycket bättre.

 

Kanske ger en chans:

 

Amaama to Inazuma låter rätt händelselös. Men huvudkaraktären är en mattelärare! Det har jag aldrig sett förut.

 

Tsukiuta handlar om "antropomorfa månader". Och jag trodde Hetalia var mongo. Jag är lite nyfiken på vad för personligheter de kommer ge månaderna. Jag är också nyfiken på vad det egentligen kommer handla om! Musik? Att göra en animeadaption av en cd-serie låter lite som Kantai Collection fast dummare.

 

Fate/Kaleid Liner. Jag har ju sett båda tidigare säsongerna. Fast jag gillade den aldrig när den försökte ha en handling, och 3rei verkar mer handlingsfull än förut. Jag kanske vågar hoppas på ett avsnitt med galna lolis ändå.

 

Kommer ge en chans:

 

Tales of Zestiria hade ju en riktigt sexig öppningsvinjett. Animerad av Ufotable som även har hand om tv-serien. Jag har ingen aning om vad spelet handlar om, men dä ä väl nån sån där fantasy som vi har sett hundra gånger. Den kanske ser snygg ut i alla fall.

 

Taboo Tattoo bara för att den ser ball ut. Jag gillar kläddesignen. Och någon gång måste det väl göras en actionfantasyserie som inte suger :psyduck:

Edit: Först trodde jag att huvudkaraktären var en tjej för han ser ut exakt som Makoto i Idolmaster.

 

Handa-kun. Barakamon var gosig och trevlig och bra. Mera Handa!

 

Orange har en jättespännande premiss! Det får mig att tänka på hur Punch Lines handling fungerade, vilket jag mestadels gillade. Och Orange ser ut att handla om typ vanliga människor. Har störst förhoppningar för den här serien!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk: Som jag har väntat, hoppas hoppas den blir bra ^^

 

Shokugeki no Soma: Nya säsongen och är ett måste för min del :D

 

Arslan Senki: Förra säsongen imponerade en del på mig och vill gärna se hur detta fortsätter.

 

D.Gray-Man Hollow: Läst mangan och även sett första säsongen som sändes för många år sedan. Ska bli intressant att se om de kommer att följa mangan mer i denna eller om den helt enkelt tar vid där den förra slutade.

 

Några kanske serier då.

Active Raid: ................. Förra säsongen lämnade en del att önska tyvärr.

Taboo Tattoo: Läste lite utav mangan så det kanske kan bli några avsnitt för att se vart den står.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg någon tycka att det såg ut som Infinite Stratos möter High School DxD. Vilket inte låter så jäkla mycket bättre.

De två är faktiskt underhållande och helt okej. De andra däremot...När det krävs att sexuellt upphetsa någon för att avancera historien, då kan man förvänta sig bottenskrap. When watching for the plot goes wrong...  :ambivalent:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag går lite på Trulys linje, så jag skriver bara några kommentarer.

 

Fukigen no Mononokean: När jag såg att denna skulle bli anime så började jag undra över en sak. Den publiceras nämligen på Crunchyrolls mangatjänst -- tillsammans med ReLIFE, Momokuri, Sweetness & Lightning, Scum's Wish, Kiss Him Not Me, Ajin, Arslan, Koe no Katachi, Orange, UQ Holder, Seven Deadly Sins och Yamada-kun... vilka alla fick animeversioner efter att de publicerats ett tag på Crunchyroll. Så vid det här laget så börjar jag faktiskt undra om inte förlagen (jag har inte kollat om allt kommer från samma) är mer benägna att pusha serier som de vet att de tänker göra anime av. I fortsättningen kommer jag att misstänka serier som går där. (En Aizawa-san Multiplies-anime hade kanske varit kul!)

 

Berserk: Jag hann bara se några minuter innan jag skulle göra nåt annat, men fruktansvärd 3DCG. Men jag läste några recensioner som menade att regin (och storyn, men den har jag ju läst) lyckas trots hur serien ser ut, så det är ju värt ett försök.

 

ReLIFE: Riktigt jävla ovanligt att allt kommer ut på en och samma gång, i synnerhet när det inte är Netflix! Det är nåt mysigt med originalserien. Den som bekantat sig med koreanska webbserier vet att de har en annan stil. De kommer ofta ut typ veckoligen, i ett vertikalt, långt format där man får bläddra ner kontinuerligt medan man läser, istället för sidovis (= uppbrutet), och helt i färg. ReLIFE är manga, inte manwha, men den är vertikal och i färg, så det gör nog en stor del av det. Handlingen i sig är snäll, men lite uddlös. Den är okej, men jag förstår inte riktigt varför den blev så populär. (Och jag undrar hur en sån serie ser ut i tankobon-/pocketformat.)

 

Rewrite: Jag kommer nog inte att se den här. Jag vet inte om det är för att jag inte litar på Key-anime som inte gjorts av Kyoani, men jag kommer att avvakta och se vad andra säger. Ni som ser den, håll oss underrättade!

 

Orange: Crunchyroll-manga som jag inte läst färdigt. Den var rörande, men tung, och så nådde den en punkt där jag var ganska nöjd, så jag fortsatte helt enkelt inte. Men jag ska nog försöka se vidare nu.

 

Saiki Kusuo no Psi-nan: Shonen Jump-skämtmanga, som Gintama, men inte alls lika rolig. Mitt första möte med den var när den hade en crossover med Assassination Classroom. Jag gillar dock berättelser med parapsykiska förmågor, och jag har förtroende för regissören (90-talskomedi, Cromartiegymnasiet) och manusförfattaren (Hare+Guu, Prison School), så den kanske överträffar originalet.

 

New Game: Jag hann läsa några kapitel av mangan innan de utlyste en animeversion. 10 procent spelprogrammering/-design. 30 procent kontorsliv (typ Servant x Service minus romantik), 60 procent moé-så-det-sprängs.
 

Sweetness & Lightning (Amaama to Inazuma): Jag följer originalet på Crunchyroll Manga. Usagi Drop (minus det som folk avskyr från mangan) kombinerad med en kokbok! Riktigt gulligt tecknad.

 

Handa-kun: Originalmangan är kul, roligare än Barakamon, så jag har förhoppningar om denna. (Samma animeförfattare som Saiki Kusuo.)

 

Kono Bijutsu-bu [...]: Igår föll denna titel mig i ögonen när jag hade tråkigt, så jag läste tre kapitel. Sen insåg jag att det var en manga av Muru Imigi, som gjort en annan serie jag läst, Saito-kun wa Esper Rashii. Det är en kort komediserie om en kille i en skolklubb där alla har parapsykiska förmågor. En är osårbar, en läser tankar, osv. Och Saito själv, han kan böja skedar med tanken. Endast. Medelmåttig komedi, men jag gillade den.

 

Igår upptäckte jag alltså att serien jag läste på ren infallelse var av en tecknare jag läst förut, och idag upptäcker jag att den får en animeversion!

 

Amanchu: MathJuice tror att New Game blir säsongens slice-of-life? Jag tror mer på denna! Det bygger på en manga av Kozue Amano, som gjorde Aria, från regissör Jun'ichi Satô, som gjorde animeversionen av Aria! Aria var en helande berättelse om turistguider i Nya Venedig på framtidens planeten Mars; serien sökte skönhet i vardagens lugn och mysterier, men kulminerade efter att ha låtit sina karaktärer växa i en rörande final. Om Amanchu är ens hälften så bra är den toppen!

 

Mob Psycho 100: Bones gör anime av en annan serie från One, mannen som skapade One Punch Man! Jag har läst lite av originalet och tyckte egentligen inte att det var så kul, men en animefiering är kanske precis vad det behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan göra samma med det jag sett hittills.

 

  • Berserk - Som jag skrev i en annan tråd så var jag väldigt besviken över kvalitén. 3D är inte dåligt i anime men i det här fallet är den av imponerande låg kvalité.
  • Momokuri
  • ReLife - Trodde Horrible jävlades med mig när jag såg hela serien uppladdad direkt. Men nej det var faktiskt hela och den är riktigt bra. Kanske bara är jag men vissa saker var väldigt lätta att relatera till och jag älskade det. En riktigt stark start för säsongen.
  • B-Project - Reverse harem med pojkband igen.
  • DAYS
  • Tales of Zestiria the X
  • Fukigen na Mononokean - d'awww
  • Love Live! Sunshine!!
  • Hatsukoi Monster - Lite för cringe för mig, kommer antagligen skippa den helt.
  • Shokugeki no Souma: Ni no Sara
  • Arslan Senki: Fuujin Ranbu
  • Orange - Dom viktiga delarna av plotten var utlagda direkt i första episoden så jag är intresserad av att se vad som ledde dit. Kan lätt bli säsongens bästa om saker fortsätter så här.
  • Rewrite - Hur kan man starta dagen utan Key?
  • Bananya
  • Show by Rock!! Short!!
  • Puzzle & Dragons Cross
  • D.Gray-man Hallow
  • Amaama to Inazuma - Verkar bli en ganska lugn serie, helt okej. Älskar för övrigt ungens uttal på allt.
  • New Game!
  • Masou Gakuen HxH - Om folket bakom såna här serier gjorde riktig porr så skulle jag vara intresserad. Men när hela serien är som dom första 2 minuterna i en hentai så klarar jag mig utan det.
  • Fudanshi Koukou Seikatsu - Kort serie om nån kille som gillar BL, klarar mig utan.
  • Cheer Danshi!!
  • Scared Rider Xechs
  • Servamp
  • Tsukiuta. The Animation - Ännu mer manliga idoler...
  • 91 Days
  • Thunderbolt Fantasy - Anime? Not sure, stop motion dockor och lite 3D. Förvånansvärt bra hursomhelst.
  • Planetarian - Spelet den är baserad på är medioker som bäst, får se om animen gör det bättre.
  • Kono Bijutsubu ni wa Mondai ga Aru!
  • Binan Koukou Chikyuu Bouei Bu Love! Love! - Säsong 2 av den mediokra magical boys serien. Får se om jag orkar se mer.
  • Amanchu!
  • Regalia: The Three Sacred Stars
  • Nejimaki Seirei Senki: Tenkyou no Alderamin - Började starkt.
  • Ozmafia!! - Kort serie och inget jag har nått intresse för.
  • Hitori no Shita: The Outcast
  • Qualidea Code
  • Active Raid: Kidou Kyoushuushitsu Dai Hachi Gakari - 2nd
  • Handa-kun
  • Ange Vierge - Kan ge den en episod till.
  • Danganronpa 3: The End of Kibougamine Gakuen - Mirai Hen
  • Mob Psycho 100
  • Saiki Kusuo no Psi Nan
  • Battery

Edit: Lagt till betydligt mer och tagit bort lite onödiga kommentarer. Det i grönt är jag intresserad av att se mer av och det i rött har jag droppat direkt, dom ofärgade har jag inte mycket positiva eller negativa känslor till än.

Redigerad av Truly
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Mob Psycho 100, från skaparen av One Punch Man, avsnitt 1: Ett par kul skämt, dock inte lika roligt att följa som OPM (nog för att den oftast inte heller var gapskrattrolig), men det märks att de försöker leva upp till ribban som OPM satte. En del förstaklassanimation, om än inte lika mycket som OPM:s stjärnklass, men en jävla massa stil. Färger och former och vinklar och blyertsanimation. Vem älskar inte blyertsanimation!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittills har jag sett två av sommarkvartalets nya serier:

  • Orange: Verkar ha riktigt bra potential! Efter de två första avsnitten har jag verkligen fastnat och jag kommer garanterat se klart den. Rörande, spännande och fin på samma gång.
  • Sweetness & Lightning: Riktigt bra början! Jag kommer nog även se klart denna.

 

Jag kommer även börja börja följa:

  • Handa-kun: Jag älskade varenda minut av Barakamon, så denna känns som ett måste. Förvisso lär vi inte få se något bo-på-landet-idyllskt mys eftersom det är en föregångare till originalet, men den blir förhoppningsvis sevärd ändå.
  • Battery: Eftersom jag har en fallenhet för baseball-animéer.

 

Och så en bubblare:

  • Naruto Shippuuden: Någon jäkla gång ska den väl bli klar? Har jag sett så här långt så ska jag banne mig se klart den. För jag gillar den trots allt, i sin enkelhet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...