Hoppa till innehåll
Anime.se

Julkalender 2016: omröstning


Sceleris
 Share

Julkalender 2016  

11 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad vill du se som julkalender tillsammans med oss på Anime.se?

    • Aria the Animation
      0
    • Asatte no Hôkô (Living for the Day After Tomorrow)
      0
    • Bakuman
      0
    • Binbô Shimai Monogatari (Poor Sisters Story)
      0
    • Gintama (24 utvalda avsnitt inkl. julavsnitt)
      3
    • Gosick
      0
    • Honey and Clover
      0
    • Kanon (2006)
      0
    • Kino no Tabi (Kino's Journey)
      1
    • Le Chevalier D'Eon
      0
    • Mahoraba
      1
    • Natsume Yûjinchô (Natsume's Book of Friends)
      0
    • Nodame Cantabile
      0
    • Romeo x Juliet
      0
    • Spice & Wolf
      1
    • Toradora
      5
    • Uchôten Kazoku (The Eccentric Family)
      0
    • Winter Sonata
      0


Rekommenderade inlägg

Snart december, dags att rösta! (Om du inte vet vad denna tråd handlar om, se först denna.)

  • Aria the Animation: slice-of-life med njut-av-allt-tema om flickor som vill bli gondoljärer
  • Asatte no Hôkô (Living for the Day After Tomorrow): sommardrama om en flicka och en ung kvinna som magiskt byter åldrar
  • Bakuman: dramaserie om två unga killar som försöker slå stort som mangaskapare
  • Binbô Shimai Monogatari (Poor Sisters Story): dramaserie om ett par fattiga föräldralösa systrar
  • Gintama: långkörande scifi-samuraj-actionkomedi; 24 utvalda avsnitt
  • Gosick: äventyrsserie om en flicka och en pojke som löser mysterier
  • Honey and Clover: dramaserie om ett gäng som pluggar på konsthögskola
  • Kanon (2006): dramaserie om ledsna flickor i snö
  • Kino no Tabi (Kino's Journey): filosofisk äventyrsserie om en resenär på upptäcktsfärd och hennes talande motorcykel
  • Le Chevalier D'Eon: historiskt drama om en fransk aristokrat som försöker lösa mysteriet bakom sin systers mord, med hjälp av sin systers ande
  • Mahoraba: romantisk slice-of-life-komedi om en ung kille och hans eccentriska grannar
  • Natsume Yûjinchô (Natsume's Book of Friends): övernaturligt slice-of-life-drama om en ung kille som ärver en bok med spöken och monster, som han vill befria
  • Nodame Cantabile: romantisk komediserie om en besvärad pianist på musikhögskola och hans eccentriska pianospelande granne Nodame som är kär i honom
  • Romeo x Juliet: fantasyversion av Shakespeares klassiska romantiska tragedi
  • Spice & Wolf: romantiskt fantasydrama om en handelsresande som börjar resa med en varggudinna
  • Toradora: romantiskt drama om två ökända ungdomar som upptäcker att de är kära i varandras bästisar och därför börjar hjälpa varandra
  • Uchôten Kazoku (The Eccentric Family): dramakomedi om en familj av formskiftande tanuki-tvättbjörnar i Kyoto som lider av faderns död och försöker undvika att bli uppätna
  • Winter Sonata: romantiskt drama om en förlovad kvinna som träffar en man som ser ut som hennes ungdoms kärlek

Sevärda serier, allihopa... men bara en kan vinna! Gör gärna reklam för era favoriter. Och kom med nya förslag, om ni har några särskilt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att mina främsta val, de jag i skrivande stund faktiskt känner för att se, är:

  • Gintama -- alltid kul med Gintama!
  • Spice & Wolf -- jag blev rätt sugen på att se om den av, att se den mysiga öppningsvinjetten... ('-' )

Flera är jag inte så värst sugen på att se om, även om de är passande, och de jag inte sett känns antingen lite fel i vintertider, eller verkar kanske lite väl torra (*host* Winter Sonata *host*).

 

Och jäklar, förresten, vad det är svårt att hitta trailers till anime på Youtube!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flera av oss har Crunchyroll och kan erbjuda 2-dygnsgästpass, men de är begränsade i tid och antal (behövs ju 12 gästpass per person! Då hade det varit enklare att bjuda på de 65 kr som en månad av tjänsten kostar). Alternativ är köpversion (finns på brittisk DVD och Blu-ray), och ni-vet-vad. Vad man väljer är upp till envar.

 

(Vi på Anime.se vill ju gärna vara inkluderande och låta alla vara med, men tyvärr blir det för begränsande om man bara håller sig till sådant som man kan se gratis och lagligt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, ja, jo, det skulle väl tekniskt sett vara möjligt.  :happydrop: Serverpåfrestningar är nog dock det enda som vi skulle klara av i ekvationen. Värre är det med ekonomin. Licenskostnaderna för streamingrättigheter i Sverige skulle knappast ligga under typ 50 000 spänn, och lägg då till advokatarvoden för att gå igenom kontrakt, eventuellt översättararvoden (för animen och för avtal och korrespondens), och (tio)tusentals kronor för programmeringsjobb osv. Men även om vi -- Avathar och jag, en stackars ingenjör och en stackars ingenjör-to-be -- skulle klara av det ekonomiskt, så skulle det knappast gå att fixa avtal och material snabbare än på, säg, 2-3 månader.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas att alla förstår att man inte röstar på den som man tycker är bäst, utan den som man själv faktiskt vill se och kanske prata lite om med andra. :konata: För att om man röstar utifrån vad man vill att andra ska se, så kan det gott och väl sluta med att ingen faktiskt ser den.

 

Just sayin'!

 

Men slutröstat på söndag dårå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jagkomåtänkapå

 

Om det som vinner kan ses på Crunchyroll så finns det väl en 30 dagars gratis provperiod för premium. Jag hör i alla fall en massa internetpersoner som har reklamlänkar till sånt. Det skulle räcka till en julkalender.

 

Jag antar att det inte fungerar om man redan använt provperioden en gång.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Årets julkalender blir Toradora!

 

Jag gillar den, men jag har ingen lust att se den, så jag står nog över.

 

Är det någon som känner sig manad i att hålla i en tråd? Det krävs inget särskilt, kanske bara att då och då påminna om att julkalendern existerar och kanske säga några ord ibland. (Typ "Bra avsnitt, Taiga är min waifu" eller "Dåligt avsnitt, fågeln hade för lite screentime".)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag erkänner! Jag röstade på Toradora!

 

Jag kan försöka hålla i tråden, har inte sett serien innan.

 

Gött! Det är precis så lite eller mycket jobb som man vill sätta in i det själv. Liksom, starta en tråd mellan nu och på torsdag, och skriv vad du känner för. Hade inte du erbjudit dig så hade jag gjort det, och det hade nog bara blivit ett "ni kommer väl ihåg att se julkalendern?" då och då. Kanske inlägg typ "nu har karaktärer XYZ introducerats, vad tycker ni om dem" eller så. Jag vet inte. Du får göra precis som du vill.

 

Det är en bra serie (snittar 8/10 bland mina MAL-vänner), så ha så kul. :}

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...