Hoppa till innehåll

Rekommenderade inlägg

I dessa prövande tider är det bra att ha något att se fram emot. Men herregud vad uppföljare det var här!

malv1.jpgmalv2.jpgmalv3.jpgmalv4.jpgmalv5.jpgmalv6.jpgmalv7.jpgmalv8.jpgmalv9.jpgmalv10.jpgmalv11.jpgmalv12.jpgmalv13.jpg

• Gillar 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Många uppföljare nu till våren.

Serier jag kommer att följa:

No Guns Life s2: Tyckte att första säsongen var trevlig så kommer att fortsätta titta på den.

Shokugeki no Soma - Gou no Sara: Har fått för mig att detta ska vara den sista säsongen då mangan är avslutad men det kanske finns en del material kvar. Efter att ha sett fyra säsonger så vore det konstigt att sluta nu.

Fruit Basket 2and season: Tittar på ganska lite drama/romans-serier just nu så bra att slänga in en sån lite då och då men jag gillade även första säsongen så det passar bra.

Serier jag kanske tittar på:

Kami no Tou: Har jag hört talas om ett par gånger, tror jag började läsa den men kom inte mycket mer än ett kapitel och sen glömde jag bort den.

BNA: Originalserie från Studio Trigger, det kan bli bra. Det lilla jag läste om den gjorde mig inte helt övertygad men tyckte att grundidén till Kill la Kill också var lite konstig men den gjordes ju bra.

Listenners: Än värld där konceptet musik inte finns, intressant idé. Tror jag väntar tills jag ser vad den får för omdöme på de första avsnitten innan jag börjar titta på den.

Shin Sakura Taisen the Animation: Kanske tittar på denna enbart för att jag har hört att spelen ska vara bra och intromusiken är bra. Kommer nog att avvakta några avsnitt likt Listeners.

• Gillar 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
  • Oregairu S3: Gah, jag ville ju se om S1-S2 först!
  • Kaguya-sama wa Kokurasetai S2: Gah, jag ville ju se S1 först!
  • Sword Art Online S5: Gah, jag ville ju se om S1 och se S2-S4 och filmen och Gun Gale Online först!
  • Fruits Basket S2: Gah, jag ville ju se S1 först!
  • Shokugeki no Sōma S6: Gah, jag ville ju att S5 skulle vara den sista!
  • Honzuki no Gekokujō S2: Gah, kommer att följa.

…Okej, icke-uppföljare då.

• Otome Game no Hametsu Flag shika Nai: Jag följer mangaversionen (av lättromanoriginal), den är småskoj. Japansk tjej återföds alltså som antagonisten i ett dejtingspel för tjejer, så hon börjar förbereda sig för sin undergång på olika naiva, knasiga sätt som istället bara gör henne omtyckt av de som i spelet skulle vara hennes fiender. Jag är lite svag för en sån där huvudperson som är något av en virrpanna och misslyckas uppåt.
  • BNA: Känns väl som lite av en plikt att kolla in Triggers anime.
  • Yesterday wo Utatte: Originalmangaserien var bra: ett mänskligt, trovärdigt drama som utspelar sig under några år.
  • Kakushigoto: Från skaparen av Sayōnara Zetsubō-sensei; jag har läst några kapitel, det verkade inte vara ett komiskt mästerverk, men… trevligt.
  • Hachinan tte: Jag följer mangaversionen (av lättromanoriginal), det är en ganska karaktärslös historia om ännu en snubbe som blir en fantasy-supermänniska. Det är åtminstone bättre än Trollkarlens sonson som gick härom sistens.
  • Arte: Jag har inte läst originalet, men volymomslagen har varit fina. Inte min favoritepok, men historiska serier lockar mig.
  • Nami yo Kiitekure: Originalet finns att läsa på Crunchyroll, men det gjorde jag aldrig. Från skaparen av Blade of the Immortal som jag någon gång borde se eller läsa färdigt…
  • Listeners: Om det inte vore produktionsstudio MAPPA så hade jag nog inte gett den en chans.
  • Gal to Kyōryū: Jag har sett att mangan finns men aldrig kollat in. Visste inte att den skulle få en anime. Dinosaurien ser kul ut, så jag vill nog kolla in nåt avsnitt!
  • Komatta Jiisan: Komediserie om gubbe som beter sig som en ung snygging – anime of the year?
  • Gillar 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu