Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa spelmusiken!1!!!1


Lindell
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det finns många som har bra musik men dessa är i en klass för sig:

 

Zelda-serien= Så jäkligt bra musik till alla spel

Final Fantasy-serien= Nobou Uematsu, behöver jag säga något mer?

Chrono Trigger= Detta fantastiska spel har ett förtrollande soundtrack. Spelet är också mitt favoritspel tillsammans med Ocarina of Time.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

ojoj, svårt att säga , lyssnar på så mycket spel musik.

men jag nämner de sountracks jag kommer på just nu.( och som först tänkte tanken på)

 

 

Grandia serien : Noriyuki Iwadare är en mästare!

Final Fantasy serien: Nobuo är min idol, tillsammans med Iwadare.

Shenmue 1

Tekken

Megaman

Chrono Trigger

Disgaea

Silent Hill 2

Secret of Mana

Street Fighter 2

Final Fantasy Tactics

Legend of Zelda

Skies of Arcadia

Suikoden

Wild Arms

Kingdom Hearts

Castlevania SOTN: är väldigt förvånad att ingen har nämnt det här spelets soundtrack än, som är ett mästerverk. försök att spela spelet utan att nynna på Michiru Yamanes mystiska och vacka melodi slingor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enkel fråga, Final Fantasy VI till SNES har spelhistoriens överlägset bästa soundtrack. Jag skulle vilja gå så långt och påstå att introduktionslåten från 'Grand Finale'-CDn är världens bästa låt genom tiderna.

Vet inte om det har världens bästa spelmusik men den ligger iaf uppe i absoluta toppskiktet.

Jag vet inte om jag hört just den introduktionslåten men jag ska kolla upp det, den saken är klar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag har mer favoritlåtar bland spelen. T.ex. är FFX-2s musik ganska sunkig, men Eternity ~Memory of Lightwaves~ (pianolåten i första menyn) underbar, en av de bästa i TV-spels historien (jag gillar den bättre än To Zanarkand!).

 

FFX-2 har även 1000 Words ~Orchestrated Version~. FFX har Hymn of the Fayth, To Zanarkand och Suteki Da Ne (båda versionerna, fast jag föredrar Orchestrated).

 

Kingdom Hearts har Hikari och diverse remixer av den.

 

Chrono Trigger har ju ägiga Ayla's Theme och Robo's Theme, för att inte tala om Schala, Crono's Theme och diverse sorgliga låtar jag inte kan namnet på.

 

GGXX-serien har ganska ägiga låtar rent allmänt, bl.a. Bridget's theme tycker jag är väldigt bra.

 

Super Smash Bros. Melee har också många bra låtar (de flesta remixer av gamla). Vilket ledde mig till att ladda ner Kirby-låtar och de är också bra! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ffs alla gillar ju samma sak!!!

 

Ok Bra spelmusik:

 

Terranigma hava mycken maffig musika.

Bubble & Bobble, gillar ni inte det... >_>

Shanghai Alice's shooters har skön musik.

Half-Life 2 har riktigt grym tempohöjar musik, när spelet anser sig spela musik alltså. Väldigt glest mellan musikpartierna tyvärr.

Silver hade mycket trevlig bakgrundsmusik.

Introt till det ursprungliga Metal Gear äger ännu.

 

 

Sen är det ju givet att man gillar Megaman, Castlevania bla bla för deras musik äger. (dock ballade kompositionerna till megaman ut runt X4 ungefär)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju givet att man gillar Megaman, Castlevania bla bla för deras musik äger. (dock ballade kompositionerna till megaman ut runt X4 ungefär)

 

Precis, jag tycker att X1 har den absolut tuffaste musiken i alla megamanspel. Nu måste jag lyssna lite på spc:n bara för det :) Det är inte mycket som slår 16-bitarselgittarer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...