Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ska min katt heta?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Hiro har jag hört några gånger, har bla en japansk kompis som heter Hiro som har föreslagit det :)

 

Kan det vara samma Hiro som va på HW?? För jag antar att du är samma g00fy som va där.

 

Hursomhelst kom jag på ett till, tyckte Kyo skulle va rätt passande eftersom att katten i Fruits Basket heter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kände en liknande katt en gång i tiden som hette Dörrmatta, hm, fast det är kanske inte ett så passande namn för en katt egentligen. :P

 

Har också fått en katt precis som jag inte vet vad jag ska döpa till, så jag går igenom samma svårighet som du. :S

 

Min mamma kallar dock katten för Sushi, och det är ju ett ganska coolt kattnamn.. ;)

 

Annars kanske han kan heta.. hm.. äh, googla på "japanese baby names" eller något, om du nu ville ha ett japanskinspirerat.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mr Fantasy:

Hiro på Hidden Wood är inte den japanen som jag refererar till. Men Hiro på Hidden Wood har oxå kommit med Hiro som förslag :). BTW Hidden Wood finns nu på www.hiddensnow.tk.

 

Många förslag finns det. Men inte många bra :P. Nitro är bäst hittills och just nu lutar det väldigt åt det namnet. Ganska bra namn eftersom jag är bilintresserad oxå. Men vem vet, nån där ute kanske kommer på ett ännu bättre namn :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen kan man undra, sepalr det någon roll vad katten heter? MAn kan ju inte direkt locka på honom när man vill och be katten gör si å så eller hur?

 

kan man ju, om katten hör samma ord flera och flera gånger om så lär han sig vad han skall göra till det och det "ljudet". precis som när man säger FY till en hund som gjort nått dumt, efter ett tag lär den sig att skämmas när man säger FY till den. vi lärde våran katt att sitta fint när den fick kattgodis/mat :) och om man ropar till exempel på en hund som heter olle så kommer den när man ropar olle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...