Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Alltså om man tänker sig Pokémon som en helt vanlig barnserie så är den grymt bra. Jag kollade alltid på den när jag var liten, har spelat de flesta spelen mm. Men sen om man ska tänka på den i animebanor så är den rätt kass. Jag tycker inte att Pokémon skall räknas som anime :), Digimon är på gränsen den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså om man tänker sig Pokémon som en helt vanlig barnserie så är den grymt bra. Jag kollade alltid på den när jag var liten, har spelat de flesta spelen mm. Men sen om man ska tänka på den i animebanor så är den rätt kass. Jag tycker inte att Pokémon skall räknas som anime :), Digimon är på gränsen den med.

 

Du tänker så med tanke på att det är barnprogram va?

Det blir ofta så, även med Sailor Moon, barnen ser det bara som vanliga tecknade TVprogram. Fast det är ändå från Japan, därmed anime.(Även fast jag ogillar tanken på att det är anime).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SVÅRT.....

Bästa Anime Jag sett är nog Condor Hero (Legend of Condor Hero)

Har dock inte sett hela bara 21 av 26.

Den bör man se, väldigt seriös inte några lustiga komentarer och fula miner å en massa stjärnor när dom slår sig.

 

Ett stort problemet med anime ligger nog i att det är allt för ofta som dom förstör en bra anime med ett dåligt slut.

Eller som i DBZ att det blir allt för långa scener där dom slåss och

allt blir för utdraget.

 

Men alla har ju sin smak.

 

Mada mada dane eller hur det ska va....

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmmm....

Den första riktiga Anime - film jag sett är Princess Mononoke (på dvd) och det är nog den som jag gillar mest, den är så fantastisk på alla möjliga sätt!

En liten kul klassic som jag har sett är också BubbleGum crisis (den var ganska kul de första två avsnitten som jag såg på dvd men sen tröttnade jag helt enkelt - robot tjejer är kanske inte riktigt min grej)...

Men i alla fall *Princess Mononoke* är en BRA anime!

 

En Film jag tycker är mindre om (än bubblegum) är Ninja scroll...

Visserligen är den cool och allt men det är inte riktigt min TYP av film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa: Svårt val, sitter man och klurar lite på det hela så blir det nog FMP NGE. Men sen så ploppade Gungrave upp på skärmen, så det blir tätt på toppen.

 

Sämsta: FLCL, perfekt om man vill somna fort. Mer kan man nog inte säga om den serien om inte "urk".

 

men men, mer att se. På återseende ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sämsta = Dragon ball

bästa = Full Metal Alchemist

 

Ungefär så ja, jag håller med rätt så ordentligt.. Fast Haibane Remni ligger tyvärr under Dragonball

 

 

haibane renmei sämre än dragonball? haibane är ju helmysig ju.

 

Haibane Remni har jag hört ska vara på gränsen till olidlig men jag har inte sett den själv man kanske skulle ta och plåga sig lite med den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Bäst: Trigun, Cowboy Bebop, Lain... de två förstnämnda är djävulskt bra... Varför finns det inte fler animes som dom? *snyft*

 

Sämst: Oj, det blir svårt... gillar faktiskt inte de flesta animes, även de som ofta rekommenderas... men om jag måste välja, Pokémon, Digimon and the likes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa: Dragonball serien :surprised: , då menar jag alla 493 avsnitt tillsamans.

 

Sämsta: Vill säga pokemon men jag är rätt barnslig och så har jag inte ett hela så jag har nog inte rättighet att yttra mig om den saken. Det får bli Shadow Skill the Movie för dess totalt osamanhängade story och klippt till tusen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan omöjligt säga vilken som är bäst men jag kan räkna upp några som är jäkligt bra:

Juuni Kokki - Helt oväntat så gick den genast upp i topp på min "animelista". Helt jäkla underbar. Den måste nog vara iaf bland de bästa som gjorts på senare år. Synd att den tar slut så snöpligt. Jag hoppas bara på att författaren tar och skriver lite fler böcker så att de kan fortsätta animen. Hörde iofs att det dessutom skulle vara någon karaktärsdesignare som har blivit sjuk men jaja....

Tenchi Muyou! OVA - Har haft den som favorit ända sedan jag såg den för första gången för många år sedan.

Kimagure Orange Road - Se TM! OVA

Rurouni Kenshin - Naturligtvis

GTO - Jag pluggar för närvarande till lärare så jag kommer att bli GTG - Great Teacher Gus

+ många fler

 

Finns en massa skräp. Tycker det blir drygt när serier är för repetetiva som t.ex fighting-serier har en tendens att bli. Gillar inte eller när det blir för sentimentalt och för klyschigt.

Dåliga (ett urval):

Fruits Basket - Har bråkat med massa folk om detta och jag är medveten om att majoriteten är emot mig men jag tyckte verkligen att den serien var askass. Touru är verkligen superirriterande.

Zenki - Superrepetetiv

+ många fler

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, bästa är nog One Piece för den är hysteriskt rolig och ochså väldigt

bra.

 

sen Bone hur kan du tycka att naruto är den sämsta serien du har sett!!

den är ju skit bra :D

 

De har ändrat ganska mycket i One Piece animen? I början, eller hur? :o

Om man tänker på att den lilla utgångspunkten är Mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...