Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Hmm, jag har så dåligt minne men jag tror inte jag postat här

 

Bäst som jag har sett:

Porco Rosso - Jag bara älskar den här. Jag vet att flera andra Ghibli-filmer är 'bättre' men den är så mysig

Sailor Moon - För att jag fått så mycket genom den här serien. Och för att jag än idag kan återvända till favoritavsnitt och fandomen.

Trigun - Bra, mycket bra serie.

Rosen från Versailles - Har inte sett hela men den är verkligen underbar.

 

Sämst:

Angel Sanctuary - Mangan älskar jag, men OAVn var rörig, för kort och hade dessutom ganska ful chara design. För att inte tala om hur jag får spasmer av Rosiels röst

Midnight Panter - Aaargh, save me! Ful hentai med helskum och helkass handling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sämsta jag sett e helt klart hack.sign tycker den e för seg

Varför har folk så mycket emot serier där det inte händer så mycket? Blir det inte jobbigt att bara glo på sånt där det händer något hela tiden? Ibland är det bra att slappna av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ganska många favoriter.

 

De absoluta favoriterna:

Gokudou-kun Mannyuki

Shingetsutan Tsukihime

Samurai Champloo

 

Övriga favoriter:

Excel Saga

.HACK// Sign

Haibane Renmei

Fullmetal Alchemist

 

Vad gäller serier jag inte gillar hamnar Last Exile på den korta listan. Den är välgjord och snygg, fast inte mycket mer tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår glämde jag att säga den bästa jag sett............det är Dragonball!! :)

Den är asbra!!!! Om det är nån som inte gillar den så får ni en smäll på käften!!! :D hahaha LOL!!!

 

Har du sett den på danska?

Fy fan vad elaka fienden låter, det är bättre än japanska tillochmed! XD

Den äger sönder på danska! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa animeserie: Finns ett stort antal animeer som är värda att se, vilken den bästa är kan jag inte riktigt säga. Dock tycker jag animeer som FLCL, Excel Saga och Fullmetal Panic? Fumoffu! är serier som kan ses om och om igen. Jag är även en sucker för gammal hederliga animes som Cyborg 009 och Cobra - Rymdpiraten ;)

 

Bästa animefilm: Jin Roh - The Wolf Brigade, Laputa- Castle in the sky, Akira (JA, jag tycker om den filmen, men jag har än inte lyckats att fullt förstå mig på den) och Ghost in the Shell är några filmer som är värda att ses minst en gång.

 

Sämsta animeserie: Måste faktiskt säga Dragonball, tyvärr men det är min åsikt. Visst, som en av de första animeer jag såg tyckte även jag som många andra att den var fruktansvärt bra, tills den tredje "bossen" dykte upp och man såg ett mönster som hela tiden upprepades: Vi leker vi slåss OFAN här kommer det en skitstark snubbe som tänker ta över/förinta jorden, honom måste vi klå, ajfan, du dog, han är för stark, vi måste träna och samla kulor för att återuppväcka våra nära och kära, nu har vi tränat och oj va starka vi blev så nu spöar vi honom och jaaa det gjorde vi! Nu kan vi leka och slåss igen men vänta vem är det där i horisonten...

 

Upprepning på upprepning, om och om igen i en av animehistoriens längsta berättelser. Det blir tyvärr lite gammalt och tjatigt efter en stund...

 

Sämsta animefilm: Golgo 13

 

Jag vet att jag skrev innan att jag gillar gamla serier/filmer, men den här tar priset. Golgo 13 är en lönnmördare utan känslor, han dödar allthan blir kontrakterad att döda, män, kvinnor, barn, getter (ja ni förstår nog vart jag vill komma). Han är stenhård, iskall, känslolös så att säga, så känslolös att när han i en av filmens scener har intimt samlag med en relativt underskön kvinna inte visar ett enda uttryck för glädje och njutning, inte ETT ENDA. Han ligger bara där som ett lik på backen och låter fröken hans hoppalong så mycket hon orkar stöna med. Men detta är inte allt som är tvärkasst med denna anime, hela storyn om hur han får i uppdrag att ha ihjäl en högt uppsatt politiker son (tror jag det är, orkade inte hålla kvar det i minnet) påminner lite om en av Bruce Lee´s gamla filmer, där han i ett hus slåss sin väg uppåt mot olika fiender, den ena efter den andra. Jag genomled en och en halv timme tror jag bara för att se hur skiten slutar, och jag kved hela tiden.

 

Slutsats: Jag skulle inte se filmen även om någon köpte den till mig, gav mig en femhundring och en seriös och meningsfull ursäkt. Möjligtvis ifall personen ifråga efter att ha gett mig filmen gjorde seppuku eller harikiri, då MÖJLIGEN skulle jag se den. Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa serien jag sett, hmm, måste bli Full Metal Panic. Den är så klockren som en serie kan bli med lagom mycket humor, action, romans osv.

 

Sämsta serie:

Ojoj... det här kommer jag få mycket skit för men det struntar jag i, serien är enligt mig kass. Neon Genesis Evangelion.

 

Så nu ska jag väl börja förbereda mig på den storm av idiotförklaringar osv som brukar följa min åsikt om NGE. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena alla Vill först bara säga att man e nya på detta forum och det skulel var kul om man hoppa in i era samtalsämnen

 

Bästa Anime serien:

Gundam seed

Gundam seed destiny

Elfen Lied helt klart, Men den var alldeles för kort :(

Full metal alchemist

Naruto faktist

Peace Maker Kurogane men den var också lite kort annser jag :)

plus mycke mycke mer

 

 

 

Sämsta Anime:

Eat Man 88

Sen håller jag med Hentai-san att Neon Genesis Evangelion Suger verkligen ursäkta men det e vad jag tycker och sorry för att jag svor :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, smaken är som baken. Jag tänker inte bli del av den storm av klagomål på NGE-hatare här, däremot tänker jag påstå och stå för att Evangelion är bland det bästa som anime har att erbjuda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...