Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Bästa: OK, nu har jag tid... Here we go:

Kimi ga Nozomu Eien (Dock också den smärtsammaste att se)

DNAngel

Chobits

Hellsing

Girls Bravo

Tenjou Tenge

Onegai Teacher

Onegai Twins

Aishiteruze Baby

Naruto

Midori no Hibi

Full Metal Alchemist

Uchuu no Stellvia

Full Metal Panic

Peace Maker Kurogane

Star Ocean EX

Azumanga Daioh

Noir

....Med flera......

 

Sämst:

Pokemon

Digimon

Sailor Moon

Oruchuban Ebichu (Perrrrrrrverrrrsss!!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bästa: hellsing, Naruto (innan den gick ifrån mangan), Gungrave, Kimi ga nozume eien(om ajg stavade rätt), Berserk, Vandread, Initial D självkart, Sen också en ny favorit... Traveller of book and hat(Ymi to Boushi to Hon no Tabibito)

 

 

Sämst: vet inte riktigt ;O skulle väl va typ X the movie eller bräntbröd(cogenpan vet inte stavningen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

poke mon är överkass........ det är ju sorligtr att se på skiten... >:)

 

bäst är ju heltklart:

Full metalpanic

Ninjascroll

love hina

spriggan

 

Jag vet att det är tokigt uttjatat, men det skulle vara intressant att veta varför du hatar pokémon?

"Barnsligt" - Vill du inte anse dig själv som barn och därför bojkottar pokémon?

Visserligen så kan det vara så att du verkligen tycker den är dålig, men det finns väldigt mkt i den serien som är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Bästa

 

Serie : blir väl Naruto då... eller HxH

 

Film : Armitage III Poly Matrix

(en av få anime som är ok på engelska men japanska hade varit bättre)

 

Sämsta

 

Film : minns inte vad den heter men de va nån western drama... den va jätte konstig.

 

Serie : Pokémon eller Sailor Moon

(har i och för sig inte sett hela av nån så jag vet juh inte... men jag gillade inte de lilla jag såg)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Byt avatar please.

Inte för att jag förstår vad hans avatar har med ämnet överhuvudtaget att göra, och inte att jag förstår vad du har för anledning att kräva avatarbyten. Ser inga regelbrott på den avataren och inte är det särskilt fel med Sakura heller.

 

------

Innan jag återgår till ämnet. Till samtliga som placerat Sailor Moon, Pokemon, Digimon m.fl. i sämst kategorin. Jag respekterar er åsikt, men för mig känns det som att ni bara lägger dem där för att alla andra gör det. Har ni ens sett serierna i fråga, eller är det som sagt bara en fråga av grupptryck?

 

--------

"Bäst": Med motiveringen att det var animen som startade allt så hamnar Sailor Moon där, men det är inte bara därför, det är något speciellt med den.

Inte att förglömma Neon Genesis Evangelion som hamnar här på grund av dess djupa historia och intressanta karaktärer. Och även för att den är väldigt bra också.

Och så kommer även Card Captor Sakura in på den här kategorin.

 

"Sämst": Har svårt att bottenplacera en anime men med motiveringen för mycket onödigt slagsmål hamnar väl Dragon Ball Z där..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto e så himla äckligt dålig. Ja fattar inte hur folk titta på den alls. Den o Fullmetal Alchmist e så jävla dåliga att man inte ens vill torka sej i arslet me dom.

 

Bäst:

Tokyo Godfathers

Final Fantasy Unlimited

Pokemon

 

Sämst:

Naruto

Full Metal Alchemist

Tennisprinsen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Byt avatar please.

Inte för att jag förstår vad hans avatar har med ämnet överhuvudtaget att göra, och inte att jag förstår vad du har för anledning att kräva avatarbyten. Ser inga regelbrott på den avataren och inte är det särskilt fel med Sakura heller.

 

Innan personen i fråga bytt avatar, hade han/hon en avatar som en användare på forumet redan använde. Enligt mig är det otroligt jobbigt med fler användare på samma avatar. Det uppstår helt klart förvirring.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror zimeon blev lite pörken.

 

Jag har iaf anledning till at ogilla Pokémon.

Jag har kanske sett 40-50+ avsnitt av det så jag vet ganska så väl vad serien handlar om.

Visst den har sina starka sidor så som att Brock blir kär i varje tjej dem möter, men han försvann ändå lite senare in i serien.

Och i stort sett resten av serien är, tja inte så himmla skoj att se på.

Det finns ignen förklaring varför Pikachu kan vinna mot alla motsåndare när han bara är en liten el-mus.

 

Förövrigt, om det finns en anime jag ogillar så är det Final Fantasy unlimited.

Det händer alldrig något spännande i den, och varje strid är så enformig att man får lust att spy galla när Kaze kommer med sin demon gun och säger "soil, my strength" så måste man se den där 3d animationen när hans vapen evolveras.

Och inte nog med det man måste se ännu en animation när han stoppar i alla kapslar i vapnet, bah.

Jag vet inte vad dem ville, kanske efterlikna GF magierna från FF VIII som tog så lång tid att man alldrig orkade använda dem.

 

man kan inte ogilla fma ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror zimeon blev lite pörken.

Nejdå. Jag bara försökte mig på att använda det språk som i gemen används i sådana här trådar.

 

Pokemon är proppfull av dumma internskämt som är skitkul. Att vänta sig förklaringar till varför Pikachu vinner är inte grejen. Pokemon bygger på en gammal formtradition; att vissa saker helt enkelt ska vara med i varje avsnitt. Humorn i Pokemon går dels ut på hur knäppa varianter de lyckas hitta på, hur de ibland slingrar sig runt måstena, och sist men inte minst en massa dumma men aproliga internskämt.

 

Vad gäller Final Fantasy Unlimited är det lite samma sak. Att irritera sig på att Kaze smäller av sin picka i varje avsnitt är som att irritera sig på att det Goda segrar i Sagan om Ringen: Det Hör Till. Så Skall Det Vara. Det intressanta är vad som rör sig runt ikring. Final Fantasy Unlimited är fullkomligt knökfull av bisarra och knäppa budskap att det är en fröjd för ögat. Om det inte hade varit för dem hade den varit hur enformig som helst. Min favorit är den där blomman som vill att folk ska titta på den. Så fullkomligt lysande. Hamnar nästan på samma tio-i-topplista som Lille prinsen som ni genast borde springa och läsa om ni inte gjort än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto e så himla äckligt dålig. Ja fattar inte hur folk titta på den alls.

 

Naruto är tycker jag, en av de bättre shounen anime(/manga) serierna. (en av de bästa från Shounen Jump iaf) den har ett tydligt budskap om drömmar och vänskap. Och att man måste pressa sejsjälv för att uppfylla sina drömmar.

 

Karaktärerna är mänskliga, troliga och väldigt väl genomtänkta.

 

Så där jobbig som naruto är kan jag minnas mer än ett par 13 åringar var när jag själv var i den åldern.

 

Striderna är väl tecknade. och i den här typen av anime är det a och o.

 

Det finns i stort sett bara en sak jag ser negativt på med naruto. Striderna är/var för utdragna, i början så fick man se gammalt material ibland upp till 50% av varje nytt avsnitt, om det var ett fighting avsnitt. Men runt avsnitt 60 så slutade det vara så.

 

Iofs lider den av det klassiska problemen som all kakutou anime har där karaktärerna diskuterar om sejsjälva under striderna som nån sorts terapi. å att dom ropar ut sina tekniker innan dessa utförs vilket verkar väldigt dumt, specielt om man e ninja å ska vara så tyst som möjligt.

 

Tematiskt är den väldigt lik One Piece, som åxå är en väldigt bra shounen anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...