Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Skulle nästan vilja säga Phantom Memory Kurau men eftersom den inte är färdig än så går jag med min favourit så långt, RahXephon.

 

Sämsta...hmm...Den enda anime jag verkligen verkligen tycker illa om är faktiskt Dragon Ball och alla dess inkarnationer. Inte nog med att den är otroligt tråkig, den är gjord med samma finkänsla för animation som valfri generisk 6 åring besitter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte välja vilken som är bäst, så jag kör med 2 som ajg tycker är ok: Elfen Lied, DearS!

För dessa ovanstående titlarna så har jag inte sett sluten än, men jag betvivlar att sluten kan sabba så mycket.

 

 

Sämst: Those who hunt elves (Såg en del, sen la jag ner. Kan hända den blir bättre senare, vad vet jag)

 

Edit: Shingetsutan Tsukihime är bäst ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt kora en serie som är bäst. Man kan ju uppskatta en serie för väldigt många olika saker. Jag har dock haft väldigt trevligt medans jag sett på Mahoromatic, Slayers-trilogin, Vandread, många Ghibli-filmer, Chrno Crusade, FMP osv osv osv. Men vilken som är bäst... Mahoromatic var bättre animerad än Slayers. Vandread hade coolare rymdskepp än Chrno Crusade.. ja, ni förstår kanske...

 

Sämst är dock Agent Aiko. Den kommer jag aldrig kunna uppskatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

dom serier som e bäst för mig e

STARZINGER och

 

CYBORG 009 (även den svenska översättningen suger i CB009 men det e bra iallafall)

 

HUNTER X HUNTER- helt enkel för bra att leva utan

 

 

 

SÄMST

 

MONSTER(inte min typ av anime tittande helt enkel)

STELLVIA( orka med skolkonfliker i rymden)

SHAMAN KING ( för föresättbar, för tråkig) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

den som krossar allt är NGE gillar tankebanorna och allt sånnt...

vill gärna få förslag på fler likande serier förutom RahXephon?

gillar chobits en del oxå... inte överdrivet bra men underhållande:

 

dåliga är hellsing... den e cool de första 4-5 avsnitten... sen tycker jag det nästan är samma sak hela tiden och han dör hela tiden fast kommer tillbax och motståndaren blir rädd och dör...

 

sen alla pocemon digimon och salior moon är rätt barnsliga men som barnprogram för 5 åringar så är dom super bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

":wkcq2vyu]bäst är lite jobbigt, men jag får väl dra till med den serie jag sett mest antal gånger: Azumanga Daioh... I övrigt så ligger GTO, GITS:SAC, Hellsing, FLCL väldigt högt

 

Sämst är dock enklare: Naruto, jag HATAR den serien och svärmarna med narutards >_<

 

hatar du naruto eller hatar du naruto eftersom det är så många icke "anime freaks" som gillar den? att den är main stream...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns helt rätt att skriva sitt debut inlägg just i den här tråden,

 

Sooo... here we go.

 

Bäst serie hitills: Cowboy Bebop. Den har klass och stil. Lite engrish här och var men det kan jag leva med :)

 

"Brainfry": SE Lain. Skulle tänka mig att David Lynch skrivit det här B) . Hoho. Tätt efter kommer nog Charcoal Feathers Federation och Fooly Cooly B)

 

Sämsta serien: Beyblade/Pokemon/digimon känns lite väl uppenbara. Men sen så är Ikkituosen, Tenjou Tenge, Bleach, Gantz och Dragon ball.

 

Bästa film: Jin-Roh, Akira, Spirited Away, Chiyoko Millenium Actress(stavning?) Nausicaa of The Valley of The Wind(?) och Castle of Cagilistro B)

 

Sämsta film: Wind Named Amnesia och Ninja Scroll. Såg nog aldrig klart på någon av dem ... zzZZZzz.

 

Kunde varit bättre: Love Hina Again och Cowboy Bebop: Ze film :|

 

Jobbiga: Kimi ga Nozomu Eien, Elfen Lied :(

 

That's it folks.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...