Hoppa till innehåll
Petus

ditt drömjobb?

Rekommenderade inlägg

Om du fick välja ett jobb i hela världen som du fick jobba med utan att behöva plugga utan fick all kunskap om jobbet direkt in i hjärnan, vad skulle du välja? varför?

Jag själv skulle vilja vara pilot (stora flygplan alltså), anledning till detta är att jag älskar höga höjder, även fast jag är lite höjdrädd så gillar jag pirret i magen av att kolla ner från en höghöjd.

finns bara en regel här nu, du får INTE välja ett jobb som du själv kommit på.

ex: Jag vill jobba som en avgas provluktare för att jag alltid gillat att boffa avgasen från min mammas bil när jag var liten och för att det är en sån härlig känsla att döda hjärnceller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Pilot hade varit intressant om jag hade fått chansen att även korrigera till en perfekt syn. Förvisso kan jag det då med dagens teknik som finns.

Men skulle jag välja något så skulle det nog bli en 2d/3d-animatör eller illustratör, det går ju nästan hand i hand så. Jag gillar ju att teckna och sådant fast har väldigt dåligt tålamod om jag fastnar på någon punkt. Ja tack till all kunskap inom det området då ingen i världen kan ha det. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Vad är meningen med att bara få all kunskap? Ifall man verkligen vill ha ett jobb ska man även kunna kämpa sig igenom utbildningen, eller vad som nu krävs för att bli det. Gratis är inte alltid så gott. Sen hjälper ju enbart kunskap inte särskilt mycket i många fall heller.

Oh well. Mitt mål och drömjobb är helt klart (grafisk) designer, vilket också gärna får innehålla produktdesign/teknisk design.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

oh.. jag vill göra så mycket.. prata i radio, ha hand om en racerbana och äga ett cafe med anime-tema.

varför?

jo.. det verkar va så roligt att få prata i radio. träffa folk annat. och att ha hand en bana vore kul får då skulle man kunna åka gratis på den själv och så skulle alla kunna åka där ist för att åka på gatorna i staden. och varför äga ett cafe med anime-tema.. behövs det enns förklaras?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag vill bli illustratör eller jobba med spel (karaktärsdesign och sådant då,eftersom jag inte är alltför teknisk av mig),eftersom båda jobben låter intressanta och roliga.: )

Att få göra röster till olika spel,tv-serier och liknande är också en dröm jag har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Vad är meningen med att bara få all kunskap? Ifall man verkligen vill ha ett jobb ska man även kunna kämpa sig igenom utbildningen, eller vad som nu krävs för att bli det. Gratis är inte alltid så gott. Sen hjälper ju enbart kunskap inte särskilt mycket i många fall heller.

Väl sagt. Poängen med att nå en viss samhällslig position är ju att man har överträffat sig själv genom att kämpa sig fram till den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

spelkompositör, är själv musiker och kompositör ,och eftersom jag är väldigt spel intresserad så skulle det vara som en dröm att göra musik till spel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag har alltid velat bli svensklärare, älskar den svenska grammatiken och de svenska orden. Skulle vara en ära att få lära ut det till elever.

Men nu på mycket senare tid har jag en till dröm, att skaffa en serieaffär, sälja serier och tecknad film och dessutom ha ett café till det. Detta är dock en dröm som jag tror jag skulle kunna genomföra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hmm.... Ett jobb där jag inte behöver gå upp så tidigt, egenföretagare, något med film. Kanske äga en filmaffär eller nått, uthyrningsgrej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag skulle blivit trubadur eller gitarrist i ett pop- eller punkband.

Varför? Jo, för jag tycker om att spela gitarr och blir avslappnad av det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Jag skulle blivit trubadur eller gitarrist i ett pop- eller punkband.

Varför? Jo, för jag tycker om att spela gitarr och blir avslappnad av det.

Detta är offtopic, men hur kan du välja mellan pop eller punkband? Det är ju helt olika saker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Klart. Men eftersom att jag har så blandad musiksmak så kan jag det ;). Hade inte tackat nej till att spela i ett Ska- eller Rockband heller. (:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det jag helst vill bli inom ett lite realistiskt tänkande är antingen någon form av animatör/designer eller eller lärare. Bild eller matte lärare i så fall. Men om jag få välja vad som helst så skulle det vara kul att vara stutman. :) Orkar varken starata eller driva eget företag så det kan jag utesluta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

författare är min dröm!!

Och det tänker jag ändå bli, kosta vad det kosta vill eller vad man nu säger.

Annars skulle jag vilja bli serietecknare, eller göra tecknad film så att jag kan göra mina berättelser ännu mer levande, tyvärr är jag inte såbra på att teckna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu