Hoppa till innehåll
Anime.se

vacker anime


grunt
 Share

Rekommenderade inlägg

Anime är ju i sig en konstart, men vissa animes är oändligt mycket vackrare än andra. Vissa moment kan ibland kännas underbarare än något konstverk man kan tänka sig, ett moment när bild, rörelse och ljud stämmer perfekt.

 

Har ni några sådan moment ni noterat i någon anime?

 

Själv älskar jag momentet där man får se olika bilder av framtidens hong-kong i ghost in the shell någonstans i mitten av filmen. Allting är helt perfekt och musiken smälter samman med bilden.

 

Ochså akira har sina stunder, som när de kämpar mot "clownerna" och ledmotivet spelas. Det ger verkligen en slags "gäng" känsla, och i alla fall jag ser den scenen där de fullkomligt råmosar clownerna som en scen för gemenskap.

 

 

Har ni några eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla har väl sina ögonblick. Mitt är väl en alternativ spoiler för dom som inte sett 3X3 Eyes

 

 

 

 

 

Det starkaste vackraste tillfälle jag kommer på nu är i 3X3 Eyes i sista episoden då alla är i templet och slåss för Pao och Yakumo...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har många scener men en av dem jag tycker är vackrast är ändå i Berserk när gatsu bestämmer sig för att ensam ta på sig 100 man och låter Casca fly och tänker stilla för sig själv "Gör jag detta för henne? Nah jag gör det bara för jag vill." vackrare än så blir det inte pojkar och flickor ;]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med om att Kenshin Ova 1 är riktigt fin, stämningen är på topp hela tiden...

 

Även Gundam Seed har väldigt fina stunder, tänker då på slutet när.... [HALV-SPOIL] En viss person dör och självklart då slänger ifrån sig en modifierad version av sitt motto =)=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Escaflowne...

 

[FET-SPOILER]

 

När ondingarna ändrar ödet och Allen och ehh... yikes, glömde namnet på henne... Hitori? Hitomi? I vilket fall, när de tvingas mötas på bron och kyssas. Kanske inte så vackert, men en sådan musik och en sådan gripande stämning. Det är ett mästerverk i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker Gravity är rätt så härlig den med...

 

 

Been a long road to follow, been there and gone tomorrow... Without saying good bye to yesterday....

Are the memories of hope still valid? Or have the tears, deluded them?

Mamby this time tomorrow the rain will cease to follow, and the mist will fade into a more today? 'Cuse the road keep on telling me to go on...

 

Something pulling me....

 

I feel the gravity....

 

... of it all....

 

/me ryser av njutning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...