Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

Tänkte att det var dags för Slayers att få sig en chans. En riktigt underhållande serie som verkligen inte sparar på krutet. En sak som jag inte kan sluta småle åt är alla skurkarnas namn, eller åtminstone de flesta, är hur jävla tokiga som helst och jag fattar inte hur man kan komma på namn som Zangulus, Vrumugun och Shabranigdo. Detta är bara några av de namn som har dykt upp, och då har jag bara sett lite mer än hälften av första serien. Sen får man inte glömma alla olika besvärjelser också.

 

Slayers är actionkomedi när det är som bäst skulle jag nästan vilja påstå, man kan åtminstone inte klaga på underhållningsvärdet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kemono no Souja Erin

 

Har inte följt den under året så det blir ett par avsnitt i taget vilket är skönt.

Jag är på 34 och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om den men uppenbarligen är den tillräckligt tilltalande för att jag ska fortsätta även om det ett tag verkade som om inget hände i början och jag var nära på att ge upp.

 

Inte långt kvar så vi får se hur helheten ser ut. ^^

 

Fate/Stay Night - ser om.

 

Var ett tag sedan jag såg den här och jag hade satt ett högt betyg på den, kommer dock inte ihåg särskilt mycket så jag ska ta och se om betyget var rätt placerat samt påminna mig själv om serien inför den alternativa filmen som tydligen hade premiär idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag har börjat se vidare på Full Metal Alchemist. Jag har just sett klart det jag såg 2004-2005 och har börjat komma in på de avsnitt som jag inte har sett förut (runt avsnitt 20 eller nåt tror jag). Egentligen är jag inte så motiverad att titta på anime just nu, men eftersom det är lånade DVD:er börjar det bli dags att se serien så att jag kan lämna tillbaka dem sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, pokemon. Goda tider.

 

Men allvarligt, varför finns inte barnprogram att köpa med japanskt ljud och undertext? Hade sedan innan sett att det inte finns för Digimon, men även Pokemon och (efter en snabb sökning) Sailor Moon också? Jag antar att målgruppen sällan skulle se på annat än det engelska ljudet - minns man ju själv att man hellre såg filmer dubbade - men är det för mycket begärt? (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska försöka börja titta på anime igen. Efter veckors av tjat från anime.se-medlemmar om Kimi ni Todoke så började jag se den tillslut, och jag får än en gång svälja stoltheten och säga att den var makalöst bra faktiskt.

 

Varför jag tröttnade på anime var inte bara för att jag fann fina japanska idoler i non-2D att titta på, utan att man såg så mycket mediokra animes... Nu är det visserligen fel tråd, så jag tänker inte önska anime här, men jag törstar efter mer "9-10:or" i betyg. Och jag är lite trött på fanservice/ecchi/shonen-inriktade animéer, var nog just därför Kimi ni Todoke satte klockrent för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, vad tusan är det här? Kadokawa lade upp första avsnittet av en viss "Kaitou Reinya" på sin ytkanal, och i kommentarerna ser man att den finns på crunchyroll. Ca 3:30 per avsnitt, 5 av 12 ute. Ser ut att vara gjort i flash?

 

Tycker den är riktigt skoj hittills :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, vad tusan är det här? Kadokawa lade upp första avsnittet av en viss "Kaitou Reinya" på sin ytkanal, och i kommentarerna ser man att den finns på crunchyroll. Ca 3:30 per avsnitt, 5 av 12 ute. Ser ut att vara gjort i flash?

 

Tycker den är riktigt skoj hittills ;)

 

Serien är baserad på Morning Musume-sångerskan Tanaka Reina, och hennes 4-panel-comic-strip-manga som nu blivit anime. Hon spelar självklart rösten till huvudkaraktären, och även Noto Arisa från samma grupp ger rösten till poliskvinnan.

 

article200911111526257593.jpg

 

Och ja, jag kunde detta utantill...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...