Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

-07 Ghost

 

Jag hoppas denna blir lika bra som jag tror. Hitils har det varit en bra introduktion.

 

-Asura Cryin

 

Mja, den fångade mig rätt bra i början, tycker det är lite stökigt just nu dock. Men ska fortsätta kika på den.

 

-Pandora Hearts

 

Oj oj, den här hade verkligen bra fängsling! Men just nu så tycker jag det snurrar runt en hel del. Antar att det fortfarande är presentation, eller att den är klar precis... Hoppas på det, den kan bli väldigt fin den här!

 

-Ristorante Paradiso

 

Varm, mysig, go. Mm.... Inte min typ av anime igentligen. Men den är lite speciell så jag tar den som lördagsgodis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom två jag hade högst förhoppningar om tycker jag har blivit lite halvbra. Animationen i andra avsnittet av Pandora Hearts var ju bara pinsam, och en hel del av den mystiken som präglade första avsnittet är borta. Men den skulle nog absolut kunna bli något.

 

Guin Saga... tjaa. Den är bara inte så medryckande som jag kanske hade hoppats på :/

Dess position som spännande fantasyvärld utnytjas inte på ett så bra sätt.

 

Fast jag har ju fortfarande inte börjat med Eden. Borde göra det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har börjat med ToraDora nu. Såg första avsnittet igår och bara älskar humorn, animationen och nästan allt! Ska väl se den över helgen och nästa vecka så att jag bli klar med den.

Recenserar den sen :)

 

Annars ser jag:

Naruto Shippuden

Bleach

GTO (okej, efterbeliven:P)

One Piece

Hajime no Ippo New Challanger

Shangri La som jag just kom på att jag dumpa

hmm.. det var väl det. orkar inte se så många serier, det blir bara för mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter ett längre uppehåll (i stort sett sedan jag såg Zeta Gundam) så har jag haft svårt att följa serier och se något längre. Bestämde mig för att 1) gå igenom min watching-lista på MAL för att kolla vad jag kunde sätta på on-hold och vad jag kunde droppa och 2) hitta en serie som jag kände för att fortsätta på.

 

Mitt val fick bli ∀ Gundam (Turn-A Gundam). Satte mig ner och lyckades se fem avsnitt på raken, vilket var mer anime än vad jag sett sammanlagt de senaste fyra veckorna.

 

Sammanfattningsvis såhär långt så är jag väldigt charmerad av den lättsamma naturen som gömmer något större, samt designen som inte riktigt är den där som man vant sig vid tidigare.

 

Sedan har jag även en lätt ångest över det här. Jag kommer förneka att huvudkaraktären är av manlig natur för evigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Oj, dags för en rapport. Har inte skrivit här på evigheter D:

 

Det jag kollar på just nu är säsongens serier:

K-On

Higashi no Eden

Basquash!

Hatsukoi Limited

Hayate no Gotoku!!

 

Började kolla på Basquash! för tre dagar sen och har redan kommit fram till senaste avsnittet. Riktigt härlig serie faktiskt :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tre nya tillskott:

 

Mobile Police Patlabor- Efter två avsnitt vet jag inte riktigt vad jag känner för serien. Den har ej slagit mig med storm ännu men det kanske kommer.

 

Nadia, the Secret of Blue Water- Väldigt underhållande serie så här långt, men så är det också en mästare bakom den.

 

Space Pirate Captain Harlock- Ruskigt bra serie, Leiji Matsumoto var verkligen bäst på 70-talet. Fortsätter den att hålla lika hög kvalité kan det nog vara den bästa 70-tals serien jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan lika gärna dra min egen lista över animebravader. Idag är den dag jag åker bort från civilisationen för sommaren, och då får jag mycket tid att komma ikapp med animetittandet.

 

Serier jag ser på som går just nu:

Shugo Chara

Naruto Shippuden (återgår till huvudstoryn nästa avsnitt)

K-On

Helmetallalkemist: Broderluva

 

Serier som jag planerar att se på under sommaren:

Ljungfru Maria Ser Dig, första säsongen

Siver Fang

Scrapped Princess

Soukou no Strain

Dragonball (den gamla serien)

Och såklart Pokemon, som aldrig tar slut. Ligger för närvarande på avsnitt 260.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu ser jag på...

  • [*:1atfkf4c] Chi's New Address
    [*:1atfkf4c] Hatsukoi Limited
    [*:1atfkf4c] Shangri-La
    [*:1atfkf4c] K-ON!
    [*:1atfkf4c] Säsong 2 av Suzumiya Haruhi no Yuutsu
    [*:1atfkf4c] Strike Witches
    [*:1atfkf4c] Soul Eater
    [*:1atfkf4c] One Piece
    [*:1atfkf4c] Gakuen Utopia Manabi Straight!
    [*:1atfkf4c] (Re) Cowboy Bebop
    [*:1atfkf4c] (Re) Sailor Moon

Längtar till dessa börjar... :)

  • [*:1atfkf4c]CANAAN
    [*:1atfkf4c]Winter Sonata
    [*:1atfkf4c]Umi Monogatari ~ Anata ga Itekureta Koto
    [*:1atfkf4c]Tokyo Magnitude 8.0
    [*:1atfkf4c]Summer Wars
    [*:1atfkf4c]Sora no Manimani
    [*:1atfkf4c]Kanamemo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började kolla på Basquash! för tre dagar sen och har redan kommit fram till senaste avsnittet. Riktigt härlig serie faktiskt :3

Huhu. Såg bara första avsnittet, men jag den verkade trevlig. Ska nog fortsätta nån gång när jag är mindre slö.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag motionerar mina DVD:er och tittar på Full Metal Alchemist (den första serien). Fick låna fortsättningen av en vän, så den här gången ska jag kunna se förbi stället där jag av ekonomiska skäl fick stanna förra gången (runt avsnitt 15-16 tror jag). Hittills är det lika bra som jag minns det, men jag minns å andra sidan bara brottstycken av handlingen så det är nästan som att se den för första gången. Al är bäst, förresten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Tog en paus i Pandora Hearts för jag tyckte inte det var så bra, men såg avsnitt 5 precis. Den har nog potential i alla fall. Kan bara hoppas att den verkligen visar sig vara nåt å ha.

 

Den lyfter sig lite, jag tyckte det va rent skräp från början, men blir lite mer intressant ju längre som går.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto Shippuuden EP 38.

 

Är Shippuuden nerlagd? Läste på någon anime sida att studio peirot har lagt ner Shipuuden. Stämmer detta? Jag fattar inget, Det måste ju vara ett skämt eller? WTF!??

What? Den är ju på avsnitt 123 nu.

 

Den lyfter sig lite, jag tyckte det va rent skräp från början, men blir lite mer intressant ju längre som går.

Tycker egentligen den är rätt ok, bara inte så medryckande. Hörde att den tar sig i kragen vid avsnitt 10, så ser hoppfullt vidare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade jag öppnat tråden sisådär fem minuter tidigare så hade jag kunnat skriva Paprika, men nu är det för sent -.-

 

 

Så... de serier jag följer just nu skulle väl isåfall bli:

 

Tokyo Magnitude 8.0

Den här serien fick gå förbi hela min långa, långa kö utav serier att se på då jag tyckte att hela seriens upplägg var alldeles för bra för att gå miste om.

 

FMA: Brotherhood

Eller rättare sagt, jag följde den... har inte sett ett enda avsnitt på flera veckor nu...

 

Major

Med snart avklarad femte säsong insåg jag häromdagen att detta är den anime jag följt längst över huvudtaget, sedan -06 tills nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Major

Med snart avklarad femte säsong insåg jag häromdagen att detta är den anime jag följt längst över huvudtaget, sedan -06 tills nu.

Hur är femte säsongen? Har inte börjat se den ännu. Vad jag fattat så handlar den om att Goro kommer hem till Japan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...