Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Lever den upp till hajpen?
Om jag ska vara ärlig... nej.

 

[...]

 

Med det inte sagt att det inte är en riktigt bra serie.

Riktigt bra serier lever sällan upp till sin hype.

 

Annars. Började precis se Seto no Hanayome. Some crazy shit there.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fantastic Children.

 

Fantastisk serie! Jag började följa den på tv av en ren slump när den först sändes, och blev otroligt positivt överaskad. Tyvärr missade jag de sista 5-6 avsnitten. Och berättelsens uppbyggnad gör att jag skulle vilja se om den från början när jag väl vill ta reda på hur det slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu, endast två serier som är nämnvärda.

 

Toradora.

För min egen del, förra årets mest underskattade animé. Den har verkligen överträffat mina förväntningar hittills. Bara nått till ep 16 än så länge, men jäklar va go den är. Karaktärsutveckling utöver det vanliga. Trianglerdr..nej nej. hexagonaldrama och riktigt charmiga karaktärer.

 

Higurashi No Naku Koro Ni Rei.

Higurashi har verkligen en speciell platts i mitt hjärta.

Dethär är den första serien (nåja. OVA) på jag vet inte hur länge, som får mig till att räkna ner dagarna till nästa avsnitt.

Inga spyko killer lolis än, men jag garvade genom hela första avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drog igång avsnitt 1-3 av Ljungfru Maria Vakar Över Oss.

 

Jag tror faktiskt aldrig jag har sett en serie som går så långsam, är så alldaglig, men samtidigt så medryckande. Handlingen är inget speciellt, inte heller karaktärerna, men den här serien har en så lugn och harmonisk atmosfär att man inte kan låta bli att titta vidare. Jag är inte överförtjust i den, samtidigt som jag gillar den, och det förvirrar mig en aning.

 

Så frågan är om man ska slå till med ett DVD-köp? Synd bara att det inte finns någon engelsk version.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

usch.

Ja, usch för att de inte hade tillräckligt med budget att lägga engelska röster på det hela. Var är animeindustrin på väg...

 

Hursomhelst har jag nu börjat titta på La Corda d'Oro - Primo Passo. Anime med musik i fokus går alltid hem hos mig, och den här håller tack och lov hög kvalitet både när det gäller handling och karaktärer. Efter tolv avsnitt vill jag bara se mer; än en gång har Crunchyroll lyckats få tag på en serie som fångat mitt intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

usch.

Ja, usch för att de inte hade tillräckligt med budget att lägga engelska röster på det hela. Var är animeindustrin på väg...

Nej, usch för att denna förtjusande serie inte kan förväntas få tillräckligt med uppmärksamhet för att motivera att man spelar in en dubb. Du vet, en dubbning av Marimite skulle troligtvis kosta mer än licensen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser just nu på

 

Naruto (Shippuuden såklart) är på nuvarande avsnitt 102.

Bleach

Hagane no Renkinjutsushi (Fullmetal Alchemist) har sett alla avsnitt + filmen och längtar till att dom släpper dom nya i april (som dom hade sagt att dom ska göra).

Death Note Precis börjat kolla och serien verkar stört skön.

Devil May Cry Kommer snart börja kolla och troligtvis fortsätta se alla avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

usch.

Ja, usch för att de inte hade tillräckligt med budget att lägga engelska röster på det hela. Var är animeindustrin på väg...

Nej, usch för att denna förtjusande serie inte kan förväntas få tillräckligt med uppmärksamhet för att motivera att man spelar in en dubb. Du vet, en dubbning av Marimite skulle troligtvis kosta mer än licensen.

Nej usch för att jag är principielt negativ till dubb. Oavsett hur välgjorda de är så är de ju ändå inte originalet. Sålänge inte originalregisören kan båda språken flytande och är med och gör dubbningen så blir det aldrig rätt.

 

De aldra värsta exemplen är när de försöker amerikanisera dubbningen och kör med hollywood klyshor och oneliners, som aldrig uttalas i originalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommit ett par avsnitt in på Seto no Hanayome. Väldigt överdriven, men förvånansvärt mycket lyckas hittills vara roligt ändå. Får se hur den utvecklar sig.

 

Och så första avsnittet på Denpateki na Kanojo. Den var...

 

Asså, dom försökte väl göra något riktigt (fri tolkning) av den, men jag kunde verkligen inte ta det hela seriöst och skrattade åt det mesta. Alla är galna, och till och med dom som ska föreställa normala personer är udda på något sätt. Störde mig (som alltid) på det dära luggen-täcker-hela-ögonen-fenomenet, men ska försöka komma ihåg att se resten också, om så bara för att få ett skratt. Galna mördare har aldrig varit roligare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har väl börjat med all anime jag tänkt se förutom Eden. Pandora Hearts är utan större tvekan den som öppnat allra starkast, och jag har stora förhoppningar. Guin Saga blev jag väldigt intresserad av när jag läste det här.

 

According to some data, there are as many as 20,000 characters throughout the series, 1,000 of which make up the main characters. Therefore, I am certain anyone who reads this series will be able to find a charming character they can identify with.

 

I have written 128 volumes so far, but the animation is based on the first few volumes only. I hope that the animation of GUIN SAGA will be a portal that leads more and more people into this epic world.

Försökte dock hålla mina förhoppningar nere utifallatt, men den började hyffsat spännande. Slängdes direkt in i en episk värld med en tämligen intressant story. Dock en del tråkiga repliker som jag antar var inre monologer i böckerna, men sånt får man stå ut med i adaptioner antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat se 3st nya serier nyligen faktiskt:

Full Metal Alchemist Brotherhood

Behöver väl knappast säga så mycket om den, första serien var riktigt bra så har höga förhoppningar på denna och de två första avsnitten har inte gjort mig besviken iaf.

 

K-ON!

Sätt 2 avsnitt av denna med och den börjar helt ok faktiskt. Har potential iaf.

 

Tears To Tiara

Tänkte redan när jag spelade spelet att detta måste ju bara gå att göra en anime av och se här kom den. 1a avsnittet var inte alls dumt så förväntar mig inget annat från de resterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har väl tittat på många av nyheterna denna vår.

 

Basquash!

Mecha, basket & en envis huvudkaraktär. Vad ska man säga? Naruto på crack som får för sig att spela basket? Äsch, om vi tar det hela seriöst så tyckte jag att avsnitt nummer ett var ganska underhållande, men tvåan satte serien i botten för mig. Ska fortsätta kolla fram till avsnitt fem för att se om den håller.

 

Cross Game

Vårens bästa serie, hittills! Jag tycker att första avsnittet är bland de mest underhållande på länge. Serien öppnade starkt, med en oväntad twist. Dessutom älskar jag sport animé, och även baseball. Följer denna som en slav.

 

FMA: Brotherhood

Eftersom denna serie inte har samma story som animén FMA utan fortsätter från mangas pov så tycker jag att serien hittar hem igen. Men inget starkt öppnande, men ett kärt återseende. Men som sagt, första episoden var inget att hänga på påskträdet.

 

Higashi no Eden

Woho, spännande serie. Den fångade mitt intresse och jag kommer följa denna. Ska bli intressant hur det kommer gå för Saki Morimi & Akira Takizawa.

 

K-ON!

High school & slice of life, Kyoto Animation överträffar sig själva igen. -,- Men kommer ändå följa serien! ED<3

 

Shangri-La

OP & ED <3 Jag vet ärligt inte vad jag ska säga om Shangri-La. Serien är lite förvirrande ibland.

 

Tears to Tiara

Hmm, har nog inget positivt att säga om t3. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok utöver det som ligger och släpar (typ: Index, G00 s2, Macross F osv), samt lite annat, så började ju den nya säsongen och än så länge tittar jag på följande serier (kommer dock garanterat droppa några snart)

 

Guin Saga

Asura Cryin'

Phantom: Requiem for the Phantom

Valkyria Chronicles

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

Tears to Tiara

K-ON!

07-Ghost

Shin Mazinger Shougeki! Z-Hen

Cross Game

Hanasakeru Seishounen

Hatsukoi Limited

Pandora Hearts

Natsu no Arashi

Ristorante Paradiso

Shangri-La

Sengoku Basara

Basquash

Saki

Eden of the East

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok utöver det som ligger och släpar (typ: Index, G00 s2, Macross F osv), samt lite annat, så började ju den nya säsongen och än så länge tittar jag på följande serier (kommer dock garanterat droppa några snart)

 

Guin Saga

Asura Cryin'

Phantom: Requiem for the Phantom

Valkyria Chronicles

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

Tears to Tiara

K-ON!

07-Ghost

Shin Mazinger Shougeki! Z-Hen

Cross Game

Hanasakeru Seishounen

Hatsukoi Limited

Pandora Hearts

Natsu no Arashi

Ristorante Paradiso

Shangri-La

Sengoku Basara

Basquash

Saki

Eden of the East

Galning.

 

Jag nöjer mig med att följa:

Shangri-la

Higashi no Eden

Higurashi (...) Rei

 

och ser klart på:

Toradora

H2O

Samurai Champloo

 

...och försöker så sakteliga beta av diverse påbörjade serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...