Hoppa till innehåll
Anime.se

TV4 satsar på anime


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 287
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

kan knappt bärga mig tills om 3-4 månader när alla ungar är som galna i yu-gi-oh och man försöker tjäna pengar på det.

tex:

Yu-Gi-Oh tröjjor

Yu-Gi-Oh samlar bilder

Yu-Gi-Oh action figurer

Yu-Gi-Oh gosedjur

 

sen när alla "tuffa" fjortis tjejer/killar ser det o tycker fan va töntigt så köper dom en tröjja för att den är töntig sen blir det som med pokémon precis.

 

:)

 

förövrigt tror jag inte dom visar så mkt anime på tv just nu därför att

dom är osäkra på inkomsterna, det kan komma att gå i förlust. det e inte gratis att sända anime :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt att dom satsar på anime, men serier som pokemon är inget och se på hadde häldre velat att dom skulle börja sända sailor moon igen som dom gjorde på 90 talet :sleep: ingen som tycker att de skulle vara kul med nån bra serie som pot? naruto? one piece?

Hmmm... Naruto skulle de aldrig visa pga. "Sexy-no-Jutsu", föräldrarna skulle "trasha" fyran-huset som hämd - "tecknat ska ju inte inehålla SÅNT!" (trots att de skiter i om ungarna ser på Big Brother).

Pot har jag ingen aning om vad det är (brassar-anime?).

One piece däremot känns som gjord för en barnvänlig tid varje helgmorgon. Dessutom kan alla morgonpigga anime-nördar se på den utan att få kväljningar.

 

Och by-the-way: Anime som visas i Sverige ska givetvis vara dubbad. Det ger fler tittare och är roligare att se på!

 

*min första (och kanske ända :S post här föresten!*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[Hmmm... Naruto skulle de aldrig visa pga. "Sexy-no-Jutsu", föräldrarna skulle "trasha" fyran-huset som hämd - "tecknat ska ju inte inehålla SÅNT!" (trots att de skiter i om ungarna ser på Big Brother).

Pot har jag ingen aning om vad det är (brassar-anime?).

One piece däremot känns som gjord för en barnvänlig tid varje helgmorgon. Dessutom kan alla morgonpigga anime-nördar se på den utan att få kväljningar.

 

Och by-the-way: Anime som visas i Sverige ska givetvis vara dubbad. Det ger fler tittare och är roligare att se på!

 

*min första (och kanske ända :S post här föresten!*

 

Sexy-no-Jutsu användes inte så mycket i naruto, möjligtvis 5 gånger.

Men ja tror inte att de kommer visa naruto pga för komplicerat för de små barnen att förstå även om de skulle bli översatt till svenska, de är väldigt mycket tänkande.

 

Jo one Piece kunde funka, men de lär ta en tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt att dom satsar på anime, men serier som pokemon är inget och se på hadde häldre velat att dom skulle börja sända sailor moon igen som dom gjorde på 90 talet :sleep: ingen som tycker att de skulle vara kul med nån bra serie som pot? naruto? one piece?

Hmmm... Naruto skulle de aldrig visa pga. "Sexy-no-Jutsu", föräldrarna skulle "trasha" fyran-huset som hämd - "tecknat ska ju inte inehålla SÅNT!" (trots att de skiter i om ungarna ser på Big Brother).

Pot har jag ingen aning om vad det är (brassar-anime?).

One piece däremot känns som gjord för en barnvänlig tid varje helgmorgon. Dessutom kan alla morgonpigga anime-nördar se på den utan att få kväljningar.

 

Och by-the-way: Anime som visas i Sverige ska givetvis vara dubbad. Det ger fler tittare och är roligare att se på!

 

*min första (och kanske ända :S post här föresten!*

 

Varför ska anime som visas i sverige vara dubbad? själv tycker ja bara att man förstör stämingen me gnälliga svenska röster och fler tittare tror ja knapast, för om dom "mindre barn vänliga" serier börjar visas i sverige så tror ja dom som ser kan läsa eng subb, det skulle inte vara nå problem förmig iaf

 

ps. naruto, one piece, pot(Prince of tennis) är barnserier ds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska anime som visas i sverige vara dubbad?

 

Därför att det bara är en liten klutt människor som tycker om att det är japansk tal. Ett barnprogram som till exempel One Piece måste kunna följas av även 8-åringar som inte hinner läsa en textremsa. Dessutom är textremsor (framförallt svensk TVs svarta remsor) ganska jobbiga i just tecknad film, där varje bild spelar så stor roll.

 

Men dubbningen måste givetvis genomföras bra.

 

serier börjar visas i sverige så tror ja dom som ser kan läsa eng subb

 

Argh. inte det här "engelska är mycket coolare än svenska så jag vill ha det textat på engelska"-tramset igen.

 

För den som är intresserad har SVT något på gång i december. På Barnkanalen (kräver digitalbox). Textat. Naruto-fans kommer inte uppskatta det, men animénördar lär bli glada.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[För den som är intresserad har SVT något på gång i december. På Barnkanalen (kräver digitalbox). Textat. Naruto-fans kommer inte uppskatta det, men animénördar lär bli glada.

 

kommer de vissa naruto på japanska med svensk text?

 

de kan väl inte vara så många anime lr naruto-fans som ser de pga de borde redan ha sett avsnitten. Men visst kommer de nog var många som ser de som inte har sätt den innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå "Naruto-fans kommer uppskatta det, man animenördar lär bli glada"

 

Om du ska citera mig kan du väl ändå ta och citera mig rätt. Jag skrev att Naruto-fans INTE kommer uppskatta det, men animénördar lär bli glada. Naruto-fans och animénördar brukar ha olika åsikt om vad som är bra animé, det var det jag menade.

 

kommer de vissa naruto på japanska med svensk text?

 

Det har jag inte skrivit. De vill inte avslöja än vad det är som skall visas, men de gör ingen hemlighet med att det är något på gång. Det blir officiellt om en tre veckor ungefär.

 

Och Zaku... ett animéfan lär nog se det som svensk TV väljer att visa textat, även om de sett det tidigare. Bara att SVT väljer att visa något textat är intressant nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är i stor hand en pengar fråga att ta in anime till sverige...

 

Finns en butik i växjö som söljer bland annat pridnads "dockor" av vash eller Kanada...

 

Men gå in på BR och kolla i dragonball hyllan...

 

barn är lättmanipulerade och det vet dom som tar in filmer och leksaker till sverie, det är elakt att säga det, men girighet styr mycket av importen...

 

jag menar om dom börjar sända.. låt säga, Full Metal panic! vid 22:30 i TV 3 för "äldre" tittare, hur många leksaker as Sagara skulle säljas? jämför det med hur många leksaker av picashu som säljs...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska anime som visas i sverige vara dubbad?

 

Därför att det bara är en liten klutt människor som tycker om att det är japansk tal. Ett barnprogram som till exempel One Piece måste kunna följas av även 8-åringar som inte hinner läsa en textremsa. Dessutom är textremsor (framförallt svensk TVs svarta remsor) ganska jobbiga i just tecknad film, där varje bild spelar så stor roll.

 

om ja inte minns fel så va de faktist serier som "INTE" är barnpogram...

(15års gränns)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om ja inte minns fel så va de faktist serier som "INTE" är barnpogram...

(15års gränns)

 

Vad för serie som har 15 års åldersgräns hade du tänkt dig då?

 

Edit: Hjälp, insåg precis att serier har på tok för hög åldersgräns i Sverige. Love Hina t.ex. står som från 15 år... (Det är alltså högre än i USA, och då är något verkligen galet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

serier börjar visas i sverige så tror ja dom som ser kan läsa eng subb

 

Argh. inte det här "engelska är mycket coolare än svenska så jag vill ha det textat på engelska"-tramset igen.

 

Ja, håller med asmycket. Alla wannabe-animeotakus tycker det är så mycket bättre med engelska än svenska. Jag ser mer än gärna svenska subbningar. Och sen ser jag nästan hellre på svensk subb än engelsk dub. gillar charmen i svensk dub, t.ex. i Cobra - Rymdpiraten så är det skönaste rösterna, kan tycka att Sailor Moon-dubbningen är skön. Men för i hela friden kan jag inte gilla t.ex. Funimations dub av DBZ. Alla är pretto och verkligen överambitiösa i rösterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...