Hoppa till innehåll
Anime.se

TV4 satsar på anime


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 287
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

nej dubbat ar jobbigt att se på...sen visar dom ju dom bästa serierna någonsin!

... :S

 

det ä ju ett steg framåt, om några år kanske dom visar lite mer...vad säger man? , Anvacerade? anime (or)

 

 

 

Konstigt inlägg...

 

Jag skulle kunna se "icke dubbad" anime absolut tidigast 2008 i och med att digital-TV bör kunna ge möjligheten till flera ljudspår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verken Pokémon ennel Yo Gu Oh är kass i orginal, det är när dom dubbar dom till SWE som dom blir kass, dom förstör känslan med att använda ett språk som får det att riktas mer mot barn.

 

jag menar i sverige så va det barn mellan 5 och 10 som met kollade på sailor moon när det sändes, men serien skapades för personer mellan 15 och 20, i första hans tjejer. den skulle hjälpa dom med att hantera känslig problem som upptsår vid ungoms kärlek..

 

men men, jag väntar tills hösten 2005, för et som vet vad hag väntar på kan jag bara bara dela ett leende, ni andra kan ju försäka lista ut vad jag väntar på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

":3tgdw4aa]jag menar i sverige så va det barn mellan 5 och 10 som met kollade på sailor moon när det sändes, men serien skapades för personer mellan 15 och 20, i första hans tjejer. den skulle hjälpa dom med att hantera känslig problem som upptsår vid ungoms kärlek..

 

Please, vad sägs om att ta reda på fakta innan du yttrar dig? Sailor Moon serialiserades för fan i Nayakoshi. Den har en målgrupp på flickor i tolvårsåldern. Det är definitivt ingen undgomsmanga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Please, vad sägs om att ta reda på fakta innan du yttrar dig? Sailor Moon serialiserades för fan i Nayakoshi. Den har en målgrupp på flickor i tolvårsåldern. Det är definitivt ingen undgomsmanga.

 

När det är så mycket lättare att bara säga något som kanske är rätt, då en majoritet här inte kommer vara källkritiska och kolla upp om det verkligen stämmer iaf.

 

På tal om ingenting dock, vet du vad för målgrupp (när det gäller ålder) som japanska Shounen Jump vänder sig till?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om ingenting dock, vet du vad för målgrupp (när det gäller ålder) som japanska Shounen Jump vänder sig till?

Hittade följande i Dreamland Japan Writings on Modern Manga:

Designed originally for late elementary and junior high school boys, Jump achieved a publishing miracle by selling to children as well as middle-aged businessmen, thus becoming the Godzilla of Japan's publishing world.

 

Ja... så runt 12-14 år kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såg första yugioh idag och jag måste säga att jag är besviken... jag tyckte inte rösterna passade alls, och ännu en gång har de översatt från den engelska versionen T_T jag har inte sett de japanska dock, och bara engelska ettan så jag kan egentligen säga att rösterna inte passade, men jag tvivlar å andra sidan på att de kollat med det japanska orginalet så att rösterna ska vara lika... egentligen hatar jag Yu Gi Oh och har lovat att köpa en volym av den och BRÄNNA. å andra sidan är det inte ofta jag gillar shounens. men yugioh är en av de serier jag absolut inte kan se. fast jag ska nog tvinga mig att se den svenska animen, bara för kunna säga att jag har sett den. vi får se hur mycket jag orkar se. och har ni sett att de kallar sin lilla anime hörna för "Anime4" på tv4? Det är två serier i animehörnan... T_T

och att de har digimon, pokemon och yugioh på samma gång på tv... en del av de som börjar med att se anime på tv utan att sett nåt innan kommer ju tro det BARA handlar om små eller stora monster och deras ägare som slåss mot varandra... jag vet, varför inte sända Dragon Drive också? skulle vara grädden på tårtan. XD eller nåt

 

vad är det som ska komma år 2005 som martim bubblade om? O.o

 

märkte en kul sak också när jag tittade på digimon, jag kan läsa digimonens japanska namn när de digiutveklas XD det står i katakana. på tal om ingenting alltså. ¬_¬

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag gick också upp imorse för att se Yu-Gi-Oh!

och fick en glad överraskning!

jag förväntade mig mycket mindre av det men det var ju hyfsat. :)

 

Dubbningen tyckte jag var halvbra...det är inte det att munnen rör sig fel, för mig är det rösterna som måste passa.

 

snubben med brunt hår Tex, hans röst är en sån där som man avskyr riktigt mycket...DÖHHH??

 

 

Om ni fattar vad jag menar.

Men även om man inte gillar det så kan man ju bara sätta på TV:n och låta det stå där :D

 

(nu var jag lustig igen..)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*För mycket text för att quota till ett så kort svar*

 

Bespara dina öron och lyssna inte på det japanska originalet, rösterna där är verkligen ingen höjdare imo.

 

Själv var jag vaken men inte hade jag en tanke på att slå på TVn och titta, får lyckas bättre om en vecka =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*För mycket text för att quota till ett så kort svar*

 

Bespara dina öron och lyssna inte på det japanska originalet, rösterna där är verkligen ingen höjdare imo.

 

Själv var jag vaken men inte hade jag en tanke på att slå på TVn och titta, får lyckas bättre om en vecka =(

 

jag satte videon på inspelning :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har inte sett de japanska dock, och bara engelska ettan så jag kan egentligen säga att rösterna inte passade, men jag tvivlar å andra sidan på att de kollat med det japanska orginalet så att rösterna ska vara lika...

 

Hoppas VERKLIGEN de inte gjort det. Duel Monster på japanska är en horrör; rösterna är svinkassa.

 

egentligen hatar jag Yu Gi Oh och har lovat att köpa en volym av den och BRÄNNA.

 

Nej, du hatar animén Duel Monsters. YuGiOh-mangan är faktiskt bra, åtminstone innan de börjar spela kort.

 

jag vet, varför inte sända Dragon Drive också? skulle vara grädden på tårtan.

 

Om de ändå skall sända sånt, varför inte Legends. Det är ju i alla fall Daichi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon, jag vill veta var du fick den info'n ifrån, för jag läste inteview med Naoko Takeuchi, och det är där jag fick det ifrån, dock kan jag inte säga att den som publicerade den på nätet gjortde allt helt rätt, men enligt vad som stog så är den skapad just för ungdommar med kärleks problem, i första hand tjejer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag blev så grymt besviken på tv4 vilken jäklaskit serie, jag menar om man nu vill se anime varför kan dom inte sända BRA anime då?

Typ Kenshin eller Ranma^^

 

Du snackar om kanalen som dissade Fushigi Yuugi och NGE... >:(

 

Ranma½ skulle nog inte tv4 våga visa men Kenshin skulle nog gå. (om de nu inte skulle dissa den också)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mycket ligger under reglerna för hur våldsamt det får vara, TV4 anser anime attvara barnprogram lika så TV3, har tidigare mailat dom och båda uttryckte sig som så..

"Vi vill inte spendera pengar på fler barnbrogram"

Detta var när jag försökta få dom att köpa in NGE Kenshin Inu Yasha Love Hina eller Ai Yori Aoshi

vilka inga utav do igentligen är riktade till barn utan faktiskt räknas so vuxen passande anime så väl som undommar.

Men så länge svensk TV anser anime som barnprogram så kommer dom inte att köpa in dom mer våldsamma eller direct djupa anime för dom anser dom inte barnanpassade, men FS dom kan ju sända Inu yasha eller Kenshin på kvällarna då!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan förstå dom att de inte vill ge ut för mycket action anime, efter som de tror att den största delen av dom som kollar på animen som de sänder är små barn. De kanske de är va vet ja de är ju väldigt många små barn som kollar på pokemon och säkert också Yu-Gi-Oh nu.

 

Men de borde ju också tänka på de äldre titarna, men de kan bli svårt efter som de tror att animen är de bara barn som kollar på stort sätt.

Men ja gillar Matrim's föreslag att man har anime för de äldre på kvällen lr natten.

 

Men de kommer ta tid innan de blir nåt action i animen :S

 

Men Love-Hina och annat i den stilen kunde de sända, men dom är väl oroliga för tittarna (de små barnen XD )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud vad många som kommer med negativa åsikter om denna anime!

(Nog för att jag inte kommer att se den men...)

 

Varför inte ge barnen nåt? De kommer bli den nya generationen Anime-älskare! Då får tv-kanalerna större tryck från folket...

 

Hoppas att jag inte "citerar" någon nu men.. har inte läst igenom hela tråden -.-;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud vad många som kommer med negativa åsikter om denna anime!

(Nog för att jag inte kommer att se den men...)

 

Varför inte ge barnen nåt? De kommer bli den nya generationen Anime-älskare! Då får tv-kanalerna större tryck från folket...

 

Hoppas att jag inte "citerar" någon nu men.. har inte läst igenom hela tråden -.-;

 

Varför inte ge barnet nåt? Varför inte ge oss äldre, eller icke-barn för den delen nåt? TV har väl aldrig visat någon annan anime än de som är riktade åt barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte ge barnet nåt? Varför inte ge oss äldre, eller icke-barn för den delen nåt? TV har väl aldrig visat någon annan anime än de som är riktade åt barn.

 

För att du troligtvis tillhör en mindre minoritet än "småbarnen", därför är det ännu mindre lönsamt att satsa på dig. Eller det är nog iaf vad TV-kanalerna tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom borde rikta lite anime på de äldre och lite på de yngre, dom skulle kunna fördela de.

 

de små barnen har kollat på Pokemon i flera år nu och Digemon länge också. Är de inte dags att de tänker på de älder tittarna?

 

såg första avsnittet av Yu-Gi-Oh tyckte inte alls att den var dålig, mycket bättre en de andra barn animen som gick innan. (no offens)

 

Men om vi klagar tillräkligt länge på dom så kanske dom börjar ge ut lite anime för de äldre tittarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ååhh..så var tjafset igång igen. Men så här är det att TV visar anime ör för att det är tecknat och det gillar barn (självklart)..

Sen när de blir våldsammare då är ingen "vuxen" van vid det och det blir olämpligt för barn så då struntar de i att visa det. När de lär sig att det finns en äldre publik så kommer de nog visa mer anime som riktar sig åt de äldre tittarna. Men det händer nog inte på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ååhh..så var tjafset igång igen. Men så här är det att TV visar anime ör för att det är tecknat och det gillar barn (självklart)..

Sen när de blir våldsammare då är ingen "vuxen" van vid det och det blir olämpligt för barn så då struntar de i att visa det. När de lär sig att det finns en äldre publik så kommer de nog visa mer anime som riktar sig åt de äldre tittarna. Men det händer nog inte på ett tag.

 

dom skulle kunna sända avsnitt för de äldre efter 23.00, då kollar inga små barn.

 

fast de kommer nog ta många år innan de kommer på de, lr hittar nån kanal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...