Hoppa till innehåll
Anime.se

TV4 satsar på anime


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 287
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

När Sverige slutar Dubba snöar det i helvetet.

 

Vaknade upp tidigt idag, och såg på Sailor Moon.

Dem misshandlar ju Anime!

Och rösterna..

Det finns ju inget äckligare.

 

 

Neeee, tycker du det? De svenska rösterna passar ju skitbra :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att de har lyckats riktigt bra med svenska rösterna i Sailor Moon, man kan nästan inte be om en bättre svensk dubbning!

 

Annat är det med Pokémon där alla får nya röster ständigt och jämt.

Men det allra värsta är Beyblade, varför har de valt de där rösterna? Så mycket fejkad attityd... Så hemska röster...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VA?

går sailormonn på TV nu i sommar igen?!

hur många gånger har dom visat den?

 

Manga master: Vad handlar Yu-Gi-Oh om?

 

sailer moon går på 5 har gjort det i flera månader...varge vardas morgon..elle har iaf gjort det...va länge sen ja såg på tv på morgonen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har sett sailor moon på 5:an men jag har aldrig fattat när slutet kommer.. för den början om hela jävla tiden.. samma sak med pokemon animen också som bruka gå på 4:an den börja också om hela jävla tiden så jag har inte en aning om hur någon av dom slutar..

 

jag har en liten anning om hur dom slutar dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jaja visst gjorde de ett bra jobb med sailor moon, men hur bra de än gör det tycker jag inte att svenska röster passar in...

 

Med åren börjar man tycka att det är ganska kul med svenska röster också. Det är bara i en ålder mellan elva och tjugofem som dubbning är pest. Före perioden är det en nödvändighet, och efter det är det en kanonkul sak som man anser är värd beröm. Det finns dåliga dubbar, kalkondubbar och bra dubbar. Sailor Moon-dubben är egentligen inte särskilt dålig alls. Det handlar bara om att vänja sig. Sen finns det serier som passar illa att dubba alls, men det är en annan sak. Jag tycker det är självklart att de dubbar YuGiOh. De måste ju. Och som sagt, vill man inte det är det ju bara att tanka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh..har inte 5:an...bor ute på landet...1:an , 2:an och 4:an...lite trist, men man slipper all skit på 3:an! :P

 

Vilken tur att du ser det positivit då ;)

 

Ska jag vara ärlig så skiter jag i vilket. Kollar nästan aldrig på TV i alla fall. Enda anledningen till att jag tycker att TV ska börja sända mer Anime är för att folk ska få upp ögonen för det.

 

Det känns lite som att det håller på att spricka upp. Västvärlden har blivit grymt Japan-influerad när det gäller film, och folk börjar få upp ögonen för Japan. Rätt vare är så kanske vi står här, med massvis av anime på TV, kanske tom med japanskt tal.

Nu imorgon tex har en Japansk film som slog kassasuccé i Japan premiär på svenska biografer. Vilken jag är rätt säker på att den inte är dubbad. Väldigt inbjudande enligt mig. Mer och mer kommer, och framtiden ser, om möjligt, lite ljusare ut iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kommer bergis sändas typ 8 på morron då alla sover. med 99.99999% säkerhet så är den dubbad till svenska, dvs kommer dubbningen vara hemsk, precis som pokemon, digimon och sailormähäet.

Hahaha, kul att du är positiv! ;) Det kommer förmodligen bli som du säger men det är ändå en framgång! Inom snart tid kanske det kommer anime som är mer för "äldre" (om man får säga så?) och på japanskt tal med svensk text. :P

 

-Tja, kanske inte allför trovärdigt men man kan ju alltid hoppas! ^^

 

Nej, nu var det dags för Naruto, tjohej!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kommer bergis sändas typ 8 på morron då alla sover. med 99.99999% säkerhet så är den dubbad till svenska, dvs kommer dubbningen vara hemsk, precis som pokemon, digimon och sailormähäet.

Hahaha, kul att du är positiv! ;) Det kommer förmodligen bli som du säger men det är ändå en framgång! Inom snart tid kanske det kommer anime som är mer för "äldre" (om man får säga så?) och på japanskt tal med svensk text. :P

 

-Tja, kanske inte allför trovärdigt men man kan ju alltid hoppas! ^^

 

Nej, nu var det dags för Naruto, tjohej!

 

 

det scenariot kommer vi nog inte se här i sverige på åtminstone 10 år. det tror iallafall jag.

 

men man ska ju självklart inte tappa hoppet bara för det. vi måste göra vårat bästa för den nästa generationen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska slåss för mina barns skull !!!

 

något som vore bra att visa på TV är ju "Card captor Sakura"

 

tycker den är respektabel för barn, samt en bra serie.

*Håller med* Jag skulle också gärna vilja se den på TV...

 

har dom börjat visa Yu-Gi-Oh än?

Nej, i höst börjar den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VA?

går sailormonn på TV nu i sommar igen?!

hur många gånger har dom visat den?

 

Manga master: Vad handlar Yu-Gi-Oh om?

 

Yu-Gi-Oh handlar om en pojke som hittar en millenium item som inehåller hemliga krafter..

Det kommer fram en egyptisk farao och är liksom ett med din själ.

Denna fara har levt länge och är en utmärkt dullist.

Det handlar mycket om att man har såna där kort som blir "verkliga" så ska man möta andra och se vem som är bäst och så...

Denna pojke är ju såklart denna som e bäst och så...

Grym anime alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Pokémon är skitbra, dessutom bra för yngre.

2. Naruto hade varit bra att satsa på, hade fått skyhöga tittarsiffror tror jag. Om man ska gå till seriösare anime-serier så finns det ju alltid Tokyo Underground, Samurai Deeper Kyo och NGE! - För de lite äldre då kanske. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...