Hoppa till innehåll
Anime.se

TV4 satsar på anime


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 287
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

1. Pokémon är skitbra, dessutom bra för yngre.

2. Naruto hade varit bra att satsa på, hade fått skyhöga tittarsiffror tror jag. Om man ska gå till seriösare anime-serier så finns det ju alltid Tokyo Underground, Samurai Deeper Kyo och NGE! - För de lite äldre då kanske. ;)

 

Hehe, det vore speciellt häftigt om de hade valt NGE. Då hade animen och mangan kommit till Sverige ganska inpå varandra. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

typiskt att de ska börja sända en sådan serie till den är ju i klass med pokémon .. riktigt trist tycker jag.. Om de vill att ungar ska börja se på anime kan de åtminstonde sända någon med lite annorlunda handling än "pokemón-stuket"... jag vet att det är en dröm att de skulle börja sända nån av de riktigt bra eftersom dem inte alltid är så barnvänliga >_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, precis vad vi behöver... ännu en serie som kommer att massprduceras och säljas i varenda gathörn... varför satsar dom bara på barnserier?? De får GÄRNA ta in DBZ om dom vill, de är ju ett steg framåt när det gäller att introducera det lite mer opåkallade våldet som anime oftast medför. Dessutom är DBZ en bra "inkörsport" till anime. Och för en mer ungdomlig publik; Love Hina, asbra serie, passar alla från 13+

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst Love hina är bra men det är nog inget att visa på TV.

Däremot tycker jag att DBZ är ett lysande förslag, men att bara satsa på barnserier hela tiden är lite dumt... :S

 

OP är ju kanske ett förslag, bra serie med..okej kanska mycket vold och allvarligheter men ändå enbra serie. (att visas på TV)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte alls hur Yu-Gi-Oh är, men det kanske är bra, vi får se...

Iaf, ska dem visa DBZ så får dem ju börja från början och visa DB först, annars är det ju ingen nytta? Jag menar, DB och DBZ hör ju trots allt ihop, och ska man ha hela handlingen så måste man se båda.

 

Men annars så hade det varit gütt med Naruto, Samurai Deeper Kyo eller Tokyo Underground! Den sistnämda är min favorit, och hade de sänt den så hade det till 100% gett bra med siffror! :P Överhärlig anime! ^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nope...antagligen inte..fast kanske Tekken the motion picture =P

för Tekken har ju varit framgångsrikt här i sverige, så kanske, kanske kan man få typ, tv4 att sända den som "fredags film" lr nått....kanske, kanske

hehe.. jo visst det borde de kunna göra eftersom dom nyligen visat street fighters så varför inte någon anime.. fast det var kanske på kanal 5..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...