Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Fastnat för World of Tanks... så det är det och Starcraft som spelas.. lite F.E.A.R 1 multiplayer kan spelas också.. med jämna mellanrum.. kan jag erkänna :)

 

Vad man ser fram emot... Starcraft 2: Heart of the Swarm såklart! och om nu Half Life 3 skulle släppas skulle jag väl inte klaga

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina tankar kring Zelda: Skyward Sword efter 13 timmars speltid

Ända sedan jag klarade Twilight Princess har jag lÄngtat efter Links nÄsta stora Äventyr, och nÄr det vÄl utannonserades, tillsammans med informationen att de till det skulle bli "mindre skillnad på vÄrlden och templen", vattnades det rejÄlt i munnen. Med facit i hand visade det sig att jag misstolkat det uttalandet totalt. HÄr hoppades jag på en vÄrld mer likt Metroid, mer mer fokus på upptÄckarlust och mindre på den gamla vanliga formeln med indelade tempel och en pryl i vardera; vad vi istÄllet fick var det motsatta, en vÄrld mer indelat Än någonsin, dÄr varje område kÄnns som en "bana", som en del av "templet".

 

Missförstå mig rÄtt, det Är fortfarande ett bra spel med mycket att gilla. Zelda-tempel har aldrig varit dåligt designade, och det hÄr Är inget undantag. HÄr finns precis som sig bör gott om hemligheter att hitta, och det Är lika roligt varje gång att se en ny vÄg som man vet kommer kunna öppna upp nÄr man vÄl fått tag på den dÄr prylen. Även ljuddesignen Är riktigt vacker: allt från den klassiska Hitta-Hemlihet-melodin till plinget som hörs nÄr en Rupee Är bland de bÄsta ljuden i serien.

 

Samtidigt Är detta knappast en av de bÄsta delarna i serien. Med de nya frÄsiga Wiimote-styrningen har de valt att lÄgga mer fokus på det, så pusslen kan ibland kÄnnas lite vÄl simpla. Musiken Är inte heller lika minnesvÄrd som tidigare, och inte heller grafiken. För att inte tala om stilen: från första början laddas det på med vÄlkÄnda japanska klyschor -- Link Är en godhjÄrtat latmask vars skolprestation Är på botten, men klarar sig på grund av naturlig talang, och har en barndomssötnos som hejar på honom -- och det dröjer inte lÄnge förrÄn den japanska knashumorn uppenbarar sig. Nu Är det gudskelov på Ändå på en tolerabel nivå, men fortfarande inget jag hade hoppats på från Nintendos nya storspel.

 

Men men, Även ett mediokert Zeldaspel -- och det Är Än för tidigt för mig för att uttrycka mig om huruvida jag verkligen vill kalla det det -- Är Ändå bÄttre Än de flesta spel, och jag ångrar inte att jag köpte specialutgåvan. Den guldiga Wiimoten Är fin, om inte annat. Jag misstÄnker att jag kommit halvvÄgs genom spelet, så jag hoppas att spelet fortfarande kan överraska.

 

EDIT: Hide-taggen resulterade uppenbarligen i att alla Ä förstorades.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar just nu:

Vampire the masquerade: Bloodlines: Blev trött på alla fetch quests så jag pausar lite -.-

Skyrim: har spelat i säkert 30 timmar och har knappt kommit någonstans på main quest för att jag blir så distraherad av annat hela tiden, så det tar tid

Evil Genius: Svårt, men väldans roligt! Rekommenderas till alla som någonsin haft i tanke att ta över världen. Finns billigt att ladda ner hos Good old games nu

 

Ser fram emot: Inte mycket, skulle vara Dragon Age 3 men det tar väl några år :/ de mesta som jag ser fram emot att spela har redan kommit ut, fast jag har inte tid att spela dem.. tex Call of Cthulhu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Atelier Totori: The Adventurer of Arland

 

Spelade klart Rorona nyligen och påbörjade detta nu. Skönt tidsfördrivar spel. Långt ifrån ett superspel, men den har sin charm helt klart och då man kan klara spelet än mer på ett sätt så tillför det mer variation till hur man vill spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Just nu spelas Zelda: Skyward Sword. Jag har dock fastnat på en tråkig boss i slutet av spelet och orkar inte fäktas med den mer för tillfället. Sedan när blev det jobbigt att spela? Gaaaaaah!

 

Jag ser fram emot: Pandora's tower och The last story. Kommer de att vara lika bra som de ser ut? :3

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar just nu Hyperdimension neptunia mk2. Har inte hunnit spela så mycket så jag ska ha fått nå speciell uppfattning än, men de verkar vara ganska standard. Sen så har man beställt Tales of Grace F vilket jag tror kan bli riktigt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar just nu Atelier Totori - The Alchemist of Arland. Det är ett rätt svårt spel att bedöma. Är det kul och väldigt beroendeframkallande? Ja, men samtidigt är det inte särskilt stimulerande intellektuellt osv. Alltså - det är svårt för mig att säga att spelet är bra då det känns lite meningslöst att köra det, men samtidigt är det svårt att inte kalla det bra då det faktiskt är rätt kul och roligt att köra.

 

Just nu får det 7/10.. slutbetyget kommer säkert att bli annorlunda. Jag är fortfarande helnöjd med mitt köp. Angående Tales of Graces F längtar jag till att köra spelet också. Men det kommer att ta tid, då jag har massvis med spel jag är intresserade utav.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat spela Mass Effect.

 

Ettan alltså.

 

 

 

Japp. Ettan.

 

Bättre sent än aldrig ;)

 

Dessutom är det ju hur billigt som helst nu jämfört med när man köpte dem på release.. plus att du kan köra alla tre utan att behöva vänta. Känns mer som att du gjorde rätt än fel :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är det ju hur billigt som helst nu jämfört med när man köpte dem på release.. plus att du kan köra alla tre utan att behöva vänta. Känns mer som att du gjorde rätt än fel :P

Vänta och vänta, jag spelar ändå så långsamt att det inte blir ett långt avbrott mellan varje spel i spelserien -- det blir ett långt avbrott mellan varje speltillfälle! :P

 

Lyckligtvis hinner det nog bli billigare innan jag har spelat klart tvåan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha det låter som min bror's situation. Han ligger själv "efter" i flera år nu, men inget fel med det.

 

 

Appropå Atelier Totori - The Alchemist of Arland, fy tusan vad det har kommit in i mig nu. Det är inte så annorlunda än det var förut, men det har verkligen växt på mig. Den underbara musiken, den sköna grafikstilen och ja, faktiskt det tvådimensionella som är totalt i serien. Det är rätt intressant slash roligt att se hur man har förändrat sin syn under tiden som har gått.

 

I början trodde jag nästan att jag hade slängt pengarna i soptunnan då det verkade så innehållslöst, ungefär som att "grinda" på WoW. Men jag upptäckte kort efteråt att det faktiskt var ett acceptabelt spel åtminstone, och nu tycker jag det är riktigt skoj.

 

Visst, det är långtifrån det bästa jag har spelat - men hur jag än ser på det så är det roligt. Men med det sagt, tror jag inte att jag skulle rekommendera spelet till någon som inte gillade anime grafik och alla andra grejer brevid. Det är absolut en niché produkt, och jag är väldigt glad att ha erfarat den. Jag kommer absolut att spela de andra spelen i serien.

 

Det som jag tycker är mest roligt, personligen, är väll att ha upptäckt ett helt nytt område som ger en lycka som tidigare var helt okänt för mig.

 

TLDR: "Everything went better than expected" i sann rage-comic stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar nu

fahrenheit: En underbar triller som är väligt lik en film men grafiken har inte den bästa, men jag tycker att den ser fortfarande bra ut än idag

 

fable the lost chapeter: jag har haft detta spel så länge och jag har inte klart än, så jag ska försöka klara fable någon iallefall

 

ser fram i mot

LA Noir

Assassin's Creed brotherhood

Assassin´s CreedRevelation

 

 

Jag vet att det är gamla spel men min dator är inte inte den bästa för tillfället. Plus så är jag inte så sugen på att lägga 600 kr på ett spel vid tillfälittet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klarade precis av Atelier Totori - The Alchemist of Arland.. och jag känner exakt samma känsla som förut. Långt ifrån ett toppenspel, verkligen långt ifrån, men samtidigt var det väldigt okej och någolunda roligt. Musiken var suverän ibland och även miljöerna man vistades i, men med allting inräknat var det ett rätt.. bra spel? Jag ångrar definitivt inte mitt köp och kommer säkert att köpa resten utav spelen i spelserien, men som sagt - jag har spelat bättre.

 

Det jag saknade mest var antagligen att komma närmare karaktärerna lite mera, fast det är svårt att skylla på spelet när det inte var ämnat att vara på det sättet. Men det kändes fortfarande som lite för mycket grind och lite för lite story.

 

I kontrast var det som jag gillade bäst med spelet musiken och stämningen, då båda var otroligt bra ibland. Musiken till den fallna katedralen och den demoniska smittan var grymt bra, för att nämna ett exempel.

 

I huvudsak känns det mer som att det inte passade helt min smak än något annat. Jag föredrar dialoger framför JRPG strider som poppar upp hela tiden, och medan Totori var bra mycket bättre än t.ex Grandia, så kändes det som att storyn fick ta lite utav smällen. Jag ger spelet 7.5/10 i betyg och rekommenderar det till människor som gillar JPRG och anime och som helt enkelt tycker att spelet verkar intressant.

 

 

Jag har bara fått ett utav sluten på spelet och det verkar som mycket är kvar, men jag är inte en människa som måste ha allting klart utan för min del räcker det antaglien såhär. Men om jag någon gång inte har mycket att göra kan jag mycket väl kunna tänka mig att få de andra sluten.

 

Hursomhelst, imorgon.. Persona 3 eller Persona 4. Vet inte om de hör ihop men ska börja med någon utav dem! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bah.. bryr mig inte om jag har två inlägg samtidigt - vill sprida mina känslor och lite aktivitet på forumet!

 

Jag har lagt en relativt stor del utav min fritid på Persona 3 FES nu, och det känns lite segt. Jag gillar att de vågade experimentera med musiken och allt, fastän det inte riktigt är min stil. Många människor säger att det är ett mästerverk etcetra men jag kan inte säga att jag känner något direkt just nu.

 

Det jag saknar mest i det här spelet är väll mer berättelse och mindre strider. Med det sagt, känns det som jag har väldigt mycket kvar och att jag kanske klagar lite väl mycket. Jag känner dock ett väldigt japanskt spelsug efter att ha köpt ett PS3 nyligen, så jag kan inte säga att jag har det tråkigt. Ar Tonelico 2 och Atelier gjorde mig rätt lycklig, och jag hoppas att i slutändan känna någon sorts lycklighetskänsla när jag har klarat av även det här spelet.

 

Jag ligger fortfarande långt efter när det kommer till japanska spel och har massvis kvar, vilket känns roligt. Efter Persona 3 och 4 ska jag nog testa Eternal Sonata, och möjligtvis något utav Blazblue-spelen efter det, men som sagt - vem vet. Hurshomhelst så är spelen relativt roligt att köra och jag hoppas känna samma respekt för spelserien ifråga som andra gör.

 

Anime sidan är fortfarande rätt tomt för mig. Jag har rätt många serier liggandes hos mig, men det ser jag som något att se fram emmot istället för något annat. Det finns ju ingen som säger att man måste se på anime hela tiden eller att man bara kan spela - just nu är jag i en sådan där spelperiod och det innebär bara att det finns mer anime åt mig i framtiden =)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag nöter mycket Star Wars the Old Republic just nu. Så suveränt spel. Nörden inom mig bara brast när han fick prova betan i december och köpte spelet så fort det kom ut.

 

Men annars är jag riktigt sugen på att spela Guild Wars 2 som antagligen kommer ut i höst. Lite av en MMO snubbe här!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Som mitt första japanska rollspel på japanska har jag suttit och spelat Tales of Xillia; släpptes i fjol, men kommer dröja ett antal år till innan (om) det släpps på engelska. Och vad kan jag säga? Till skillnad från de tidigare spelen i serien dyker dialogen för det mesta upp som tal och undertext istälet för talrutor, och nuförtiden kan man vrida på kameran hur man vill. Lite mer som Final Fantasy XIII, med andra ord, speciellt i och med att världskartan har slopats.

 

Så vad tycker jag om spelet? Är det bättre än Tales of Despairia? Än så länge... är det svårt att säga. Det är bättre regisserat, så att man kan se vad som händer istället för karaktärerna som reagerar på vad som händer, men karaktärerna lämnar ingen god eftersmak i munnen. Den manliga huvudpersonen är en godhjärtad halv-våp, den kvinnliga är en storbystad, lättklädd ande i människokropp som verkar ovis om de mänskliga vägarna; den tredje man stöter på är en pervers prisjägare, och den fjärde ett skyggt flickebarn som konstant kramar ett talande mjukisdjur. Storyn i sig går ann, men den sexistiska undertonen är konstant närvarande, och mycket av humorn går ut på att den kvinnliga huvudpersonen inte vet om hur sexualiserad hon är. Lägg till en skurk men knallrosa långt hår och tygbälten där kläder borde vara som säger sig vilja "leka" med huvudpersonen, så har vi ett fenomen där varenda tjej i spelet hittills har varit en endimensionell klyscha.

 

Namco har tydligen sagt att huruvida det här spelet blir släppt i väst kommer att bero på hur bra den översatta versionen av Tales of Graces F säljer. Men personligen tycker jag inte det är en större förlust. Att spela Tales of Xillia känns som att spela ruinerna av vad som en gång var min personliga favoritgenre. Finns det inget bra jRPG kvar i världen? Jag har hört bra saker om Last Story till Wii...

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken liga i Starcraft 2?

 

För tillfället så ligger jag inte placerad i 1v1 men låg i Diamond i season 1. Skulle dock tippa på att jag ligger lite lägre om jag skulle lira 1v1 nu eftersom jag inte lirat lika mycket på sistone :P

 

Lirar du också eller? :)

 

//Gorodon

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...