Hoppa till innehåll
Anime.se

Tengen Toppa Gurren-Lagann


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

GRARSAHFDSASAA!!!!

 

RUMPSKUM!! Direktflyget till 5-toppen har just avgått! Lätt en av de absolut bästa serierna på länge!

 

Dock en sak som jag inte riktigt känner till ännu...

Monumentet bredvid Kaminas grav... vad var det? (Uppdatering efter att ha kollat en gång till) Okej, jag gissar på att det är för Nia, baserat på förlovningsringen och den där vita saken.

 

Helärligt, sjukt bra serie! Dunno bara vad filmen kommer handla om nu när "allt är avslutat" såattsäga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör.

Då har du inte sett många serier :shock:

Well, beror väl på vad man räknar som logiskt :)

Kärlek != logiskt

Hat != logiskt

For the lulz != logiskt

För att skydda universum == logiskt

 

De flesta anledningar till att vara en bitch är dåliga. Skulle väl kanske va death note då...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör.

Då har du inte sett många serier :shock:

Well, beror väl på vad man räknar som logiskt :)

Kärlek != logiskt

Hat != logiskt

For the lulz != logiskt

För att skydda universum == logiskt

 

De flesta anledningar till att vara en bitch är dåliga. Skulle väl kanske va death note då...

 

"Kira L" var en självgod fåfäng elitist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Kira L" var en självgod fåfäng elitist.

Inte direkt va. Han mål var ju att skapa en bättre värld att leva i. Att han själv vill vara gud över den världen har väl inget med elitism att göra =|

 

Men back to topic. Hittar inte avsnitt 5 nånstans. Sett resten på yt :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså... jag har ju som ni vet tidigare inte haft speciellt höga tankar om denhär serien. tyckte den var alldaglig, barnslig och lite msåtråkig, så jag såg inte längre än till ep 6.

 

 

igår såg jag 7 & 8.

 

 

jag fattar vad ni snackar om nu.

Shit va den kom igång :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså... jag har ju som ni vet tidigare inte haft speciellt höga tankar om denhär serien. tyckte den var alldaglig, barnslig och lite msåtråkig, så jag såg inte längre än till ep 6.

Vafan Ashaz! Jag var ju inte direkt impad i början själv, det var det många som inte var. :S

 

Skulle ha sagt åt dig att se fler avsnitt, men jag trodde du hade sett allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör.

Då har du inte sett många serier ;)

Well, beror väl på vad man räknar som logiskt :)

Kärlek != logiskt

Hat != logiskt

For the lulz != logiskt

För att skydda Animeälskare == logiskt

 

De flesta anledningar till att vara en bitch är dåliga. Skulle väl kanske va death note då...

 

Rättelse imo tho

tycker inte att TTGL var nått att se klart på . . . dom första avsnitten va skitbra tycker jag sen blev det dragonballsyndromet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör.

Då har du inte sett många serier ;)

Well, beror väl på vad man räknar som logiskt :)

Kärlek != logiskt

Hat != logiskt

For the lulz != logiskt

För att skydda Animeälskare == logiskt

 

De flesta anledningar till att vara en bitch är dåliga. Skulle väl kanske va death note då...

 

Rättelse imo tho

tycker inte att TTGL var nått att se klart på . . . dom första avsnitten va skitbra tycker jag sen blev det dragonballsyndromet

 

Vad menar du med "Dragonballsyndromet"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men i Gurren Lagann tränar man ju inte. Man besegrar omöjliga odds.

 

Däremot trappas skalan på striderna och insatserna i Gurren Lagann upp med bravur och outtömlig energi, på ett sätt som kanske inga serier före den lyckats med. (Och skrapar man lite på ytan så märker man att serien är mycket mer planerat och välgjord än vad första anblicken anger.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot trappas skalan på striderna och insatserna i Gurren Lagann upp med bravur och outtömlig energi

Som sagt något man gör i varje shounen, yes?

No. Definitivt inte. De flesta shounenfajtingserier går från något litet till något större, ja, men:

1. De uppnår inte sådana förbluffande proportioner.

2. De gör det inte med bravur och outtömlig energi.

3. De tränar. (Se Dreads inlägg ovan.)

 

Som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad menar du med "Dragonballsyndromet"?

 

OMG IM IMBA, damn it I lost, must train. IM IMBA ONCE AGAIN, god damn it im still weak, Must train. AND ONCE AGAIN IM IMBA!!11!!!!111elven!!!!1!!!

 

typ.

<_<

 

Men som Sceleris fint säger det, det är ju absolut inte vad serien inte är. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En enkel regel i Tengen Toppa Gurren Lagann, den som har mest viljestyrka, drar de manligaste/coolaste kommentarerna och skriker högst vinner :). Jag älskar det konceptet :D

Prova GaoGaiGar, den är barnsligare och enformigare, men rätt kul:

* Huvudpersonen heter Cyborg Guy (röst av Nobuyuki Hiyama: Viral i Gurren Lagann), och han tycker att...

* ...NOLL procent chans att lyckas är samma som HUNDRA procent chans att lyckas, för att...

* ...ALLT går att genomföra om man bara har tillräckligt med mod.

 

Bonus: TRANSFORMERANDE NINJAROBOTAR.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot trappas skalan på striderna och insatserna i Gurren Lagann upp med bravur och outtömlig energi

Som sagt något man gör i varje shounen, yes?

No. Definitivt inte. De flesta shounenfajtingserier går från något litet till något större, ja, men:

1. De uppnår inte sådana förbluffande proportioner.

2. De gör det inte med bravur och outtömlig energi.

3. De tränar. (Se Dreads inlägg ovan.)

 

Som sagt.

True, men jag syftade på det enkla konceptet att huvudkaraktärerna blir starkare i takt med att det kommer starkare motståndare.

 

Prova GaoGaiGar, den är barnsligare och enformigare, men rätt kul

Haha, har tänkt se den nån gång. Låter rolig ;)

 

PIZZAAAA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...