Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilket spel klarade du senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Själv kommer jag nog inte kunna sluta använda ordet "grotta", med tanke på att jag inte spelade så mycket mellan att jag var liten och nu (nästan 10 års gap däremellan). Går inte att lära gammal hund att sitta. ;)

 

"Håla" verkar dock vara en god kandidat för mer människobyggda platser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(ack vad ordfattigt det svenska språket är i många fall, dungeon - håla, suck) som nästan alla avskyr.
Är det inte så att det är det svenska språket som är det ordrikaste språken av de två, då engelskans "dungeon" sammanfattar ett flertal olika ord på svenska? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klarade nyss Assassin's Creed.

 

Sjyst spel faktist då jag var lite uttråkad efter 6 assassinations men framåt slutet blev det riktigt intressant! Spelet var jävligt roligt, det är huvudsaken men tyvärr lite för repetivt. Det är helt klart ett av dom bästa 360/ps3 spelen just nu och ett givet köp om man gillar den här typen av spel. Vet inte riktigt hur lång tid det tog för mig att klara det men ca 13 timmar låter vettigt.

 

Då kan man äntligen fokusera sig på SMG(alla 120 stjärnor innan fredag då blir det Mass Effect).

 

Ger det 8.5/10 i betyg.

 

Slutet var jävligt intressant och rätt skruvat, ni som spelar det får själva se. Hört rykten om att det ska komma en 2:a och det skulle passa fint med tanke på att detta har ett cliffhanger slut.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Assassin´s Creed

 

Man måste älska Altair och huvudrollens omänskliga psyke då han vet vad som väntar men ändå spelar med.

Dock drar hela Game-playet ner allting, det enda jag gillade med spelet var Altair, de episka städerna och Desmond Storyn.

 

Men det blir väl att skaffa tvåan ändå, hoppas bara att vi inte får spela som Altair.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och där rullade sluttexten på Super Mario Galaxy.

 

Igen.

Nu har jag nämligen tagit alla stjärnor! Jag tar tillbaka det där med att spelet är för lätt; vissa banor var inte att leka med. Ibland upplevde jag det nästan som Mario 1-svårhetsgrad, till exempel då man var tvungen att gå igenom spelets (i mina ögon) jobbogaste bana med bara en power/livsenhet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto: Rise of the Ninja. Japanska röster är så mycket bättre! Sjyst spel hur som helst, tog mig iofs bara 4h och 50 min att klara det men det finns mycket kvar att göra så jag räknar med att allting i spelet tar uppemot 15h och sen finns det ju även mp för dom som gillar att kicka lite ass på live(otroligt roligt live spel faktist).

 

 

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså hur sjutton kan jag ha missat att det finns ett NarutoSpel till 360...

Bara för att man slutade hänga på tre spelforum och precis sade upp två speltidningar?

Spelet finns inte ens i vanliga elektronik-butiker.

Det kan inte vara särskillt speciellt verkar det som här i landet. : O

Går det att ändra till Jap-Röster?

 

Kommer ändå att köpa det istället för Mass Effect imorgon och klara det samma dag.

Hur sjutton kunde man ha missat detta, det här är större än att inte känna till hur lång den kinesiska muren är...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att du är ironisk men spelet är faktist riktigt bra för att bygga på Naruto. Bygger ju på 1-80 avsnitten och det verkar komma en uppföljare.

 

Japanska röster kom på xbox live för inte så längesen så ja det finns. Dock är Mass Effect x100 bättre.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klarade nyss Mass effect.

 

Jag har inga ord.. vilket (ursäkta språket) JÄVLA BRA SPEL. Det här är utan tvekan ÅRETS BÄSTA SPEL enligt mig. Fy fan vilken upplevelse, det här är ett givet köp för alla 360 ägare. Jag har aldrig ryst till ett spel men nu såhär efter så ryser jag i hela kroppen.

 

Kommer lätt spela om det (för att maxa min lvl) och köra med nya gubbar. Jag tickade in på ca 20h men då la jag ca 10h på sidouppdrag(finns dock mer och göra vad jag såg), jag tog det dessutom lugnt och frågade mängder med folk saker hela tiden och försökte verkligen pressa varje dialog till 100%.

 

Mass Effect är massivt och Bioware har gjort det igen, fy fan va bra!

 

11/10 utan tvekan!

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neeeeeee Tobbe-tan vad är det här, jag har 6 timmars speltid och jag ska precis lämna huvudstaden. Du stressar för mycket. :<

Fast du ska ju spela om så jag förlåter dig. Om du spelar om som hawt gurl förstås. Annars förlåter jag dig aldrig. <3

 

Jag har hört från säkra källor att en viss Skata missade att låsa upp yuriscenen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stressa? Jag? Jag stressar inte, jag har gjort en hel drös med sidequest och la minst 10h på det. Jag skippade aldrig några scener, aldrig några dialoger och jag pratade med 1 personer fler gånger för att få maximalt ur konversationer. Mass Effect är inte så långt för att vara ett RPG, det har en hel del sagt faktist men sen är det ett av dom bästa spelen genom tiderna och jag längtar redan till 2:an och 3:an. Kan heller inte vänta tills soundtracket kommer ut, så jävla bra musik!

 

Tänker dock fortsätta på min gubbe imorgon och kötta upp honom till 60 sen starta en vanguard(tjej ofc).

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gick o köpte Naruto : rise of a ninja efter skolan runt klockan ~ 15, kom hem, öppnade spelet ( drägglade lite ), började spela... klockan 19 var det roliga över ._* , so much for that ! ... aja det va kul så länge det varade iaf : ) btw skulle nog ge det en... 6,5/10 pga den korta , ganska linjära storyn. Visst visst, Den följer animen, men när man helt plöstligt hoppar direkt från att slå Neji i Chuunin - examen till att äta bark i skogen med Gaara på ca 30 sekunder blir man lite.. förvånad o_O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan hålla med dig om att storyn i Naruto: Rise of the ninja är riktigt kort men det finns mängder att göra förutom den. Sen finns det ju ett MP läge med som håller ett tag men varken extra sakerna eller MP läget är värt och lägga tid på enligt mig. Men det är ett bra spel.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...