Hoppa till innehåll
Anime.se

"Paprika" på DVD: Vinnarna!


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

kFKFIfpSS.jpg

 

Som tidigare sagt är tävlingen avslutad, och nu går det väl inte att dra ut på processen mycket längre: Vinnarna kräver att få utses! Så utan vidare omsvep, här är de lyckliga fem som får varsitt exemplar av Satoshi Kons senaste mästerverk:

 

    • b8q
    • Kaishen
    • SayaSe
    • Scab
    • sucraM

Håll koll på era brevlådor, och glöm inte att skriva vad ni tyckte i forumet när ni väl har sett filmen!

 

 

 

Återigen, stort tack till alla tävlande – förslagen har hållit hög kvalitet, och det är synd att inte alla kan få varsitt pris. Men att hjälpa Anime.se att bli bättre än någonsin kanske är sin egen belöning? Nåja, under den kommande tiden ska vi undersöka bidragens lämplighet och planera implementation, allt för att göra Anime.se till den överlägset bästa webbplatsen för anime och manga i Sverige.

 

Slutligen måste vi visa vår uppskattning åt Sony Entertainment, som tillhandahållit vinstexemplaren. Tack, Sony!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wohoooo!!!!

 

Jag som aldrig brukar ha tur i tävlingar.

 

Tack redaktionen och Sony! 59.gif

 

Men att hjälpa Anime.se att bli bättre än någonsin kanske är sin egen belöning? Nåja, under den kommande tiden ska vi undersöka bidragens lämplighet och planera implementation, allt för att göra Anime.se till den överlägset bästa webbplatsen för anime och manga i Sverige.

 

Det är alltid kul att få möjlighet att hjälpa till och komma med förslag så visst är det en belöning i sig. Jag kommer fortsätta ge förslag och tips när dom dyker upp och jag uppmanar alla andra att göra samma sak oavsett om det finns priser att vinna eller ej. Alla tjänar vi ju på förbättringar av ett redan trevligt forum/mötesplats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som aldrig brukar ha tur i tävlingar.

Men nu var det inte en fråga om tur. Vi lottade inte. Vi valde de bästa av de bästa -- och det är väl ännu mer glädjande. ;)

 

Point taken. ;)

 

Grattis allesammans! Och tack för alla fina tankar och idéer!!

 

Hoppas ni tycker att filmen är bra, har själv inte sett den än... Skulle vara mumsigt att köpa den på Blu-Ray.

 

Tack själv. :)

 

Hyrde filmen när den kom och gillade den, även om den var lite klurig att hänga med i, därför ska det bli kul att se om den och sedan ställa den i hyllan bredvid Satoshi Kon's andra verk.

 

DVD'erna skickas nästa vecka. :) måste bara få ihop lite pengar för det. :P

 

Dyrt o va admin. ;)

 

Härligt, ska bevaka brevlådan lite extra nästa vecka. ;) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas ni tycker att filmen är bra, har själv inte sett den än...

Inte jag heller! Fan, att vi inte nominerade oss själva! >;)

 

Mmmm, skojja inte, hur nära tror du inte jag vart att övertala mig själv att det bara var 4dvd's jag hade o lotta ut, ska köpa dvd'n nästa vecka dock. :) Är en av de bästa anime filmerna jag sett :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

avatar som skulle skicka vinsterna har nog ont om pengar. Jag har skickat honom frimärken som ska täcka frakten av min egen "vinst" så att jag ska få den någon gång. Tycker det känns lite fel men det var mitt eget förslag och den enklaste vägen för mig då jag vill se filmen.

 

Bad om att han skulle skicka den så att jag hade den innan helgen, men så blev det inte då posten redan varit här. Borde inte vara så svårt att sätta på frimärken och ta vägen förbi en brevlåda.

 

 

Ett litet tips inför kommande tävlingar/utlottningar är att se till att pengar finns avsatta för porto och emballage för "vinsterna" redan innan ni startar en tävling eller utottning. På så sätt slipper dom förväntansfulla vinnarna vänta på sina "vinster" i både tid och otid. Det känns sådär att vinna något och sedan bara vänta och vänta.

 

Först fick vi vänta på att vinnarna skulle utannonseras och nu på att få "vinsterna". Jag är fortfarande glad över att vara en "vinnare" men tycker att detta kunde ha skötts lite smidigare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först fick vi vänta på att vinnarna skulle utannonseras och nu på att få "vinsterna". Jag är fortfarande glad över att vara en "vinnare" men tycker att detta kunde ha skötts lite smidigare. :)

Instämmer till fullo. Detta får vara en hemläxa till alla ansvariga. m(_ _)m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snart en vecka sedan avatar fick mina frimärken som skulle täcka frakten för min vinst. Fortfarande ingen film i sikte... :(

 

Finns det över huvud taget några filmer att dela ut till oss fem som blev valda?

 

Senast jag var med i en tävling via en internationell site (som drivs av en svensk) så vann jag en bok. Mina adressuppgifter skickades till ett bokförlag i england som sedan skickade dom vidare till sitt tryckeri i tjeckien och vinsten kom 1½ vecka efter att vinnarna blev dragna.

 

Man kke inte kan räkna med samma service av en privatperson som man kan få av ett företag men någon måtta får det väl ändå vara?

 

Här har det snart gått 2 månader och inga vinster syns till, i mitt fall rör det sig om att skicka vinsten från 08-land till 013-land.

 

22/9 Tävlingen startar

 

30/9 Tävlingen avslutas

 

18/10 Vinnarna offentliggörs

 

19/10 skriver avatar

 

DVD'erna skickas nästa vecka. :) måste bara få ihop lite pengar för det. :P

 

Dyrt o va admin. ;)

 

13/11 och inget har hänt

 

Ynkligt! :(

 

Visst, det är "bara" en vinst säger säkert någon, "du har ju inte betalt något för den så varför gnäller du"

 

Tycker det är synd att se anime.se's anseende svärtas ned av något som skulle gått att lösa så mycket enklare kke någon vecka efter att valet av "vinnarna" gjorts.

 

Det må vara en gratisvinst men det är principen som räknas och personligen skulle jag inte ens starta en tävling innan jag vet att allt är fixat och det bara är att dra "vinnare" och skicka ut vinsten direkt. Framförallt skulle jag se till att inte lova något som jag sedan inte kan hålla.

 

Jag undrar vad Sony tänker som skänkt priserna till er. Dels vill dom väl synas med sitt namn på siten men dels hoppas dom väl att vi som får vinsten ska få upp ögonen för deras övriga utbud.

 

Bryr dom sig om att detta inte sköts ordentligt? Är dom mer än villiga att dela ut mera filmer till framtida tävlingar?

 

Jag hoppas att jag som till och med har betalat min egen frakt får filmen innan veckan är slut.

 

Påminn mig även om att inte delta i några fler tävlingar eller andra utlottningar via anime.se i framtiden. Vill nämligen inte bli besviken i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snart en vecka sedan avatar fick mina frimärken som skulle täcka frakten för min vinst. Fortfarande ingen film i sikte... :(

 

Finns det över huvud taget några filmer att dela ut till oss fem som blev valda?

 

Senast jag var med i en tävling via en internationell site (som drivs av en svensk) så vann jag en bok. Mina adressuppgifter skickades till ett bokförlag i england som sedan skickade dom vidare till sitt tryckeri i tjeckien och vinsten kom 1½ vecka efter att vinnarna blev dragna.

 

Man kke inte kan räkna med samma service av en privatperson som man kan få av ett företag men någon måtta får det väl ändå vara?

 

Här har det snart gått 2 månader och inga vinster syns till, i mitt fall rör det sig om att skicka vinsten från 08-land till 013-land.

 

22/9 Tävlingen startar

 

30/9 Tävlingen avslutas

 

18/10 Vinnarna offentliggörs

 

19/10 skriver avatar

 

DVD'erna skickas nästa vecka. :) måste bara få ihop lite pengar för det. :P

 

Dyrt o va admin. ;)

 

13/11 och inget har hänt

 

Ynkligt! :(

 

Visst, det är "bara" en vinst säger säkert någon, "du har ju inte betalt något för den så varför gnäller du"

 

Tycker det är synd att se anime.se's anseende svärtas ned av något som skulle gått att lösa så mycket enklare kke någon vecka efter att valet av "vinnarna" gjorts.

 

Det må vara en gratisvinst men det är principen som räknas och personligen skulle jag inte ens starta en tävling innan jag vet att allt är fixat och det bara är att dra "vinnare" och skicka ut vinsten direkt. Framförallt skulle jag se till att inte lova något som jag sedan inte kan hålla.

 

Jag undrar vad Sony tänker som skänkt priserna till er. Dels vill dom väl synas med sitt namn på siten men dels hoppas dom väl att vi som får vinsten ska få upp ögonen för deras övriga utbud.

 

Bryr dom sig om att detta inte sköts ordentligt? Är dom mer än villiga att dela ut mera filmer till framtida tävlingar?

 

Jag hoppas att jag som till och med har betalat min egen frakt får filmen innan veckan är slut.

 

Påminn mig även om att inte delta i några fler tävlingar eller andra utlottningar via anime.se i framtiden. Vill nämligen inte bli besviken i onödan.

 

Kan inte säga så mycket mer än att det skickades imorse, jag jobbar 0700-1700 varje dag, efter det så tar det en timma för mig att komma hem(åker med buss från jobbet som ligger en bit hemmifrån), idag så började jag inte jobba förrän 12 då jag har varit på ett ärende och då damp jag ner det som skulle skickas, det är tråkigt att se en sådan här post när du kunde ha tagit upp det med mig direkt.

 

Hoppas du tycker om vinsten...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ju varit i kontakt med dig via PM men det har ju hittills inte hjälpt. Det var ju först när jag erbjöd mig att betala frakten själv som det började lossna lite och först nu i din post klargör du att du skickat filmen

 

Jag jobbar också långa dagar, till och med kvällar, helger och ibland även nätter, men jag låter inte detta påverka andra åtaganden. I ditt fall så lovade du ju också i en post i tråden för ett bra tag sedan att skicka filmen till alla.

 

Jag kke är ensam om att hittills ha höjt rösten, men det är för att jag tycker detta känns olustigt, trist och oseriöst. Sorry att jag bara säger vad jag tycker...

 

Förr eller senare kke man blir less och då tyckte jag det var på sin plats att posta i tråden för att se om någon annan visste mera om varför filmen inte kommer (och nu ser det ju ut som att andra gör det också) och för att iaf påtala att detta inte skötts på ett lämpligt sätt.

 

Du tror inte att jag tycker detta är minst lika trist som du?

 

Tag fasta på mitt tips jag skrev tidigare i tråden om framtida tävlingar eller utlottningar så ska du se att saker blir till allas belåtenhet framöver.

 

 

Och ja, jag är säker på att jag kommer tycka om filmen....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...