Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Efter två timmars sökande har jag hittat ett bra motiv till kalendern.

sjzUcHIys.jpg

Den färdiga produkten kommer självklart ha en högre upplösning. Meningen är att varje "lucka" ska ha någon form av anknytning till den dagens avsnitt. Jag ska göra mitt bästa för att så många som möjligt av bilderna bakom luckorna ska se ut att vara en del av motivet, men det blir omöjligt att göra med allihop.

 

Nu hänger resten på att jag orkar göra klart den. Det lär bli minst 50 lager i photoshop :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte har sett den innan så tycker jag inte att du ska förstöra känslan lite genom att dela upp den, visserligen bättre än att se veckovis som så många här gör men personligen så tycker jag att bra serier ska avnjutas i sträck.

 

Jo, brukar vilja se mina serier på 2-4 dagar ungefär. Får nog bli så. Blir ju jul 2008 också. :)

 

Får väl lov att önska lycka till till er andra iaf. Delad glädje är den bästa glädjen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad sägs om att de som är intresserade kan få posta en skärmdump av någon kul/fin highlight från varje avsnitt och skriva ett litet passande julrim, eller nåt? Det blir ju lite mer medverkan då. Först till kvarn per dag, och ingen får roffa åt sig privilegiet om man redan gjort en (om det nu inte redan gått runt ett varv).

 

Bara ett förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte har sett den innan så tycker jag inte att du ska förstöra känslan lite genom att dela upp den, visserligen bättre än att se veckovis som så många här gör men personligen så tycker jag att bra serier ska avnjutas i sträck.

Men det är din personliga åsikt.. som hittills avviker från exakt alla medlemmar här på forumet ;)

 

Sceleris, det där låter som ett superbra förslag :)

Tänkte egentligen det hela som en liten slapp gemensam aktivitet här på forumet, men ditt tillägg verkar super o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så länge du inte säger Ping Pong Club...*rysa*

 

NHK..Ping Pong Club.. jag förstår inte? Hur kom du in på Ping genom NHK, förklara gärna! Förövrigt så är NHK en skitbra anime som är värd att se minst 1 gång per år.

 

Fast det var ju ett tag sen man såg Kanon med.

 

Edit: Nöjd Flaskis? Din.. din.. petiga viktigpetter! :>

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en skitbra animé

anime

http://www.spraknamnden.se/fragor/arkiv ... .htm#manga

 

Ja, jag vet. Jag är jobbig :p

TACK! Det är riktigt irriterande att en del här på forumet envisas med att skriva animé när det är helt fel, detta gäller speciellt två personer som har en viss förtjusning i äldre mechaanime som till exempel Legenden om galaxhjältarna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter två timmars sökande har jag hittat ett bra motiv till kalendern.

sjzUcHIys.jpg

Den färdiga produkten kommer självklart ha en högre upplösning. Meningen är att varje "lucka" ska ha någon form av anknytning till den dagens avsnitt. Jag ska göra mitt bästa för att så många som möjligt av bilderna bakom luckorna ska se ut att vara en del av motivet, men det blir omöjligt att göra med allihop.

 

Nu hänger resten på att jag orkar göra klart den. Det lär bli minst 50 lager i photoshop :rolleyes:

 

Haha, fan vad läskigt. Jag satt och filade på exakt samma sak tidigare idag, och vad läskigare är... jag valde samma bild som "bakgrund". XD

 

Jag suger dock på bildeditering... jag är den slöaste kniven i redskapsboden, så det känns skönt att någon som med största sannolikhet är mer kompetent gör det istället. Kort fråga, satt du möjligtvis också och kollade igenom den gigantiska bild-tråden på Animesuki's Kanon-forum i jakt på bilder? =)

 

Blir det screenshots från aktuellt avsnitt, eller random bilder med anknytning till avsnittet? Det kanske är hemligt, men om fall två gäller så har jag ett förslag på lucka 24... dock har det egentligen ingen vettig anknytning till avsnitten, men det kan passa i varje fall. Kan langa upp den på pici och länka i PM om du vill. =)

 

Edit: Eller nja, stryk det där med lucka 24... det är ett wallpaper, så det passar säkert inte in i en lucka på kalendern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon (2006) kommer att bli den bästa julkalendern sedan mysteriet på Greveholm :wink: .

 

Skillnaden är att Kanon är bra, det är inte MpG.

 

NHK eller Kanon som kalender, what to do.. what to..do.

 

Jag undrar hur många som kommer klara av att hålla sig till 1 avsnitt(förutsagt att man inte sett den innan).

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en idé, varför inte föreslå Kanon (2006) som nästa år julkalender på TV. XP

 

Om vi går ihop tillräckligt många kanske vi kan lyckas övertala SVT. XP

 

Jag har faktiskt också lekt med den tanken, men inse vilket ramaskri det skulle bli. =)

 

"Jag tycker att det är skandal att SVT har slaktat vårt svenska kulturarv och ersatt det med något japanskt tecknat humbug med en handling man inte förstår sig på."

 

Vi snackar ett gäng heltidstjänster för att svara i den telefonen. Jag menar, det räcker ju med att Peter Jihde drar på sig en fult mönstrad slips för att växeln ska bli nedringd av personer med på tok för mycket fritid och på tok för lite stimulans i livet. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en idé, varför inte föreslå Kanon (2006) som nästa år julkalender på TV. XP

 

Om vi går ihop tillräckligt många kanske vi kan lyckas övertala SVT. XP

 

Jag har faktiskt också lekt med den tanken, men inse vilket ramaskri det skulle bli. =)

 

"Jag tycker att det är skandal att SVT har slaktat vårt svenska kulturarv och ersatt det med något japanskt tecknat humbug med en handling man inte förstår sig på."

 

Vi snackar ett gäng heltidstjänster för att svara i den telefonen. Jag menar, det räcker ju med att Peter Jihde drar på sig en fult mönstrad slips för att växeln ska bli nedringd av personer med på tok för mycket fritid och på tok för lite stimulans i livet. ^^

 

Sanningen ligger helt klart i det ^^

Det skulle vara lika med 0% att Kanon (2006) skulle kunna bli nästa års julkalender.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En anime från Japan kommer aldrig ersätta den officiella julkalendern av flera anledningar. Det är i så fall mer sannolikt att någon kanal helt enkelt sänder ett avsnitt per dag, precis som vi planerar att se det.

 

Meatrose, Om du känner at du har lust så får du gärna hjälpa till med att hitta lämpliga motiv och komma med idéer för varje dag. Det är lite jobbigt att försöka hitta på något intressant för varje avsnitt :). Kontakta mig i så fall via msn eller pm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...