Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Det värsta med den här serien är att den skulle ha varit kanonbra (höhö) om tjejerna hade haft litemer vett i skallen, och inte låta/bete sig som femåringar. Visst, det hade tagit ifrån serien sitt syfte, men det hade varit trevligare att titta på.

 

För både musiken och animationen är kano... exceptionella. Även screenplejen och Yuuichis dialog är bra gjorda. Det är de där förbenade moe~tjejerna som förstör allting... *duckar för de ruttna tomaterna som kastas mot mig*

 

Men jag får se det från den ljusa sidan: detta är bra mycket bättre än årets julkalender från SVT...

 

Här kastas inga ruttna tomater... alla har rätt till sin egen åsikt. =)

 

Jag håller med dig om allt, förutom det negativa då, hehe. Personligen gillar jag karaktärerna och deras röster precis som de är, men jag kanske hör till en minoritet som inte stör mig på dem. Det som jag tycker skiljer dessa tjejer från motsvarigheter i de flesta andra serier är att dessa känns mer levande och inte lika stela. Det är väl en smaksak helt enkelt. Det är definitivt en lite annorlunda "stil" på dem, men det beror ju visserligen på vad man jämför med.

 

Jag tycker dock att de framstår som yngre än de egentligen är, så där håller vi ju med varandra igen. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var för övrigt nice att få höra Shoujo no Ori precis i slutet. Jag älskar det temat, och det är helt klart en av favoriterna från soundtracket.

Indeed. Tänkte inte så mycket på det när jag såg avsnittet första gången, då var det mer att man undrade vad som försiggick. Slingan bidrar verkligen till att 'set the mood', brr, svenska. Kanske skulle ta och ladda hem Kanon-musiken ändå.

 

Kom precis på att jag inte kollat luckan idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak angående EP 4
Jag kom och tänka på en sak i detta avsnitt.

Varför grät Ayu när Yuuichi och hon träffades den första gången?

Jag undrade över detta också. Känns som om man får reda på för lite om hennes bakgrund...

 

Blev lite försenat med julkalendern idag, får ta och se avsnittet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak angående EP 4
Jag kom och tänka på en sak i detta avsnitt.

Varför grät Ayu när Yuuichi och hon träffades den första gången?

Jag undrade över detta också. Känns som om man får reda på för lite om hennes bakgrund...

 

Blev lite försenat med julkalendern idag, får ta och se avsnittet nu.

 

Någon som är bra på japanska och vill maila Key angående detta? Tänk om det är så simpelt om hon gråter för att hon är hungrig... jag minns inte om man får reda på det senare i serien, var så längesedan man såg den...

 

 

Avsnitt 5!

Lista över skojigheter

1. Badet. Musik och fint. Totalt stopp, många stillbilder = klockrent. Hans reagerande och behandlande av situation = klockrent. Henner reagerande = klockrent. Att hon sedan står kvar där ute = priceless!

2. På vägen hem från skolan när Yuuichi möter Makoto och hon på fullaste allvar påstår sig vara vuxen och han ber henne köpe en porrtidning. Helt lugnt och odramatiskt, bara det är sjukt kul. Sedan hennes min och utbrott när hon kommer hem gör det bara bättre, följt av att han äter upp hennes vita bollar (glömt namnet på de där...) och gör samma mig igen. Hysteriskt roligt.

 

 

Dessutom det gamla vanliga som händer mitt i natten

 

Detta avsnittet är riktigt bra, inte bara det att storyn börjar dra igång på allvar när Mais historia börjar. Femte avsnittet får mig att tänka på hur ofantligt bra KyoAni lyckats med Kanon ännu en gång. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yo, kom över den här sidan idag när jag surfade på nätet och kunde inte hjälpa att inte bli medlem. :blush:

Så nu har jag kollat runt lite och har även börjat kolla lite smått på den "inofficiella" julkalendern, jag kunde heller inte hjälpa att se att huvudpersonen och den ljus-håriga killen är precis som dom i Clannad! Det är säkert fler än jag som pekat ut likheten, men jag tror att denna anime kommer att bli intressant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon - 05

 

Det här avsnittet gillar jag starkt. Troligtvis beror väl det på att det fokuserar på de karaktärer jag gillar bäst, det vill säga Mai och Makoto. Det är inte enda anledningen naturligtvis, det finns även många roliga händelser i avsnitt 5. Klibbnisse listade ett par av dem. Jag älskar hur bad-scenen stannar upp och hur de båda agerar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yo, kom över den här sidan idag när jag surfade på nätet och kunde inte hjälpa att inte bli medlem. :blush:

Så nu har jag kollat runt lite och har även börjat kolla lite smått på den "inofficiella" julkalendern, jag kunde heller inte hjälpa att se att huvudpersonen och den ljus-håriga killen är precis som dom i Clannad! Det är säkert fler än jag som pekat ut likheten, men jag tror att denna anime kommer att bli intressant. :)

Välkommen!

Då har du haft att göra idag då för att hinna ifatt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu minns jag! Avsnitt fem var det sista jag såg förra året när jag försökte följa serien. Mitt hjärta smältes åter när Sayuri lättsamt skrattade:

 

uoDsmjwtt.png

 

Sayuri är nog min favoritflicka i Kanon, Shiori är en god kandidat också. :3

 

Orkar inte skriva så mycket idag och jag blev ju ändå försenad så..

 

Nöjer mig med: Yo............. YO!

 

Och

sayuri.png

 

*3*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...