Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Andra gången man ser serien och man märkte direkt saker man inte gjorde första gången! Första avsnittet kändes faktiskt mycket mer komplett andra gången om.

 

Jag njuter i fulla drag, men jag kan faktiskt tänka mig att man som förstagångstittare inte känner sig direkt hänförd.

 

Försökte få min syrra att se Kanon för 2-3 månader sedan hon kom dock aldrig förbi avsnitt 3-4, har fått henne att börja se den som julkalender nu så nu ska det väl gå iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Gudars var denna serie är kanon :P. Humorn är ju helt klockren (även om jag gillar Clannads komik bättre) och karaktärerna är bara helt underbara.

 

Tanken slår mig "Vad tusan gjorde jag under 2006 som gjorde att jag missade denna serie".

 

En ny lucka är öppen på www.jul.yatta.nu :)

 

Måste tacka för en sådan fin kalender. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt mysig julkalender! Såg väl fram till avsnitt 5 eller nåt sånt innan jag slutade följa den. (typiskt jag :P)

 

En sak jag märkte i första avsnittet var att man ju fick se Misaka pasera Yuuichi och Nayuki utanför skolan. Något jag minns att jag inte kom på första gången jag försökte följa serien.

 

Auu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAMMU! Seriöst, jag undrar hur den smakar? Måste vara riktigt bitter eller nåt :D

 

Två underbara scener med Ayu. "Uguu... I'm left-handed" :D

Och den personliga favoriten, när hon börjar springa och Yuuichi dodgar. PANG... rätt in i trädet. Och sen träffar de Shiori <3

 

Yuuichis utspel när hon är på väg att gå är rätt skönt också. Man bara, "VA?!", och så vill han bara ha upplysning om vägen ;)

 

Förresten, väckarklockan...

Jag tänkte aldrig på att han ändrade signalen. Nu var den mycket långsammare och inte lika energisk som den senare. Nayuki är ju bara för mysig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt mysig julkalender! Såg väl fram till avsnitt 5 eller nåt sånt innan jag slutade följa den. (typiskt jag :P)

 

En sak jag märkte i första avsnittet var att man ju fick se Misaka pasera Yuuichi och Nayuki utanför skolan. Något jag minns att jag inte kom på första gången jag försökte följa serien.

 

Auu!

 

Spoilervarning!!

Alla karaktärer med en central roll i serien presenteras i första avsnittet eller?
jag är inte helt säker på en - är det inte henne de hittar på kullen halvvägs igenom avsnittet?

 

Och kalendern! Jag säger bara WHOA! Damn vilket jobb! Jag har lagt den som startsida - skönaste starten på dagen nånsin :)

 

En stor kopp varm glögg + macka + kanon blir bara inte dåligt! Jag kanske kan komma i julstämning trots allt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok! jag ger mej! Jag brukar hittils mest gilla tragiska eller hjärnskrynklande serier, men jösses. bara två avsnitt och jag smälter redan.

Minst tre-fyra gånger fick jag pausa för att inte missa något medan jag garvade. XD

 

Fick säga till migsjälv på skarpen för att inte starta avsnitt tre.

Vad skulle jag då se på imorgon ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon - 02

 

Mmm... mycket bra som andra avsnitt. Det är fortfarande rent introducerande, men det utförs på ett så bra sätt. Det känns som att man lär känna karaktärerna väldigt fort, men det kan visserligen bero på att jag redan känner dem naturligtvis. :rolleyes:

 

Ett gäng av gårdagens subtilt introducerade karaktärer fick sig lite screentime idag. För att undvika att spoila förstagångstittare så väljer jag att uttrycka mig lite luddigt, men jag känner mig efter dagens avsnitt redan övertygad om att det scenario som tilltalade mig minst då jag såg serien sist kommer falla mig väl i smaken den här gången.

 

Btw... jag skulle vilja smaka på den där sylten. Så jäkla farlig kan den väl inte vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar på att ha Nayukis väckarklocka, eller ja... själva inspelade meddelandet, på min egna telefon. Finns risk för att man kommer börja hata det efter att ha vaknat upp till det några mornar dock ;-)quote]

Jag har letat som en galning efter den. Både på "västerländska" ställen och även på Share, men där hittade man alla möjliga saker förutom en ljudfil med just den inspelningen. Skrik till om du har turen och hittar den ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

finns ju alla möjliga program för att helt enkelt klippa ut ljudklippet ut en film om du spelar upp den på datorn. google is your friend ;)

 

Om sen inte uppspelningen är ren i filmen så är det nog inte mycket att hoppas på att få tag på den på annat håll, sålänge inte producenterna själva har valt att sprida den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är rätt enkelt gjort. Leta upp det i något av avsnitten, tror det finns en "ren genomspelning" någonstans. Ställ in datorn på att spela in wave som ljudkälla, dvs spela in det som spelas upp. Sen är det bara att göra en inspelning med favoritprogrammet och spara som mp3 eller nåt. Jag sitter på min Mac nu och har inte lika stor erfarenhet hur det görs där så har inte orkat ta mig an det hela än ;)

 

Btw, säkert några som besöker min hemsida för att lyssna på piano-versionen av Canon in D Major. Istället för att gå in på sidan varje gång kanske ni är intresserad av att ladda hem låten istället?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Pach ... _Canon.ogg

Varsågoda!

 

Jag blev tvungen att lyssna på den själv en gång till. Alltså det finns få låtar som är så vackra, och dessutom när den framförs på piano.. man blir verkligen lamslagen. Undra om det är för sent att lära sig spela piano. Måste vara känsla att få spela denna på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, i brist på andra bra julserier så kör jag Kanon ändå. Är det förresten bara jag eller verkar vissa ha en fördröjning på ett avsnitt? Meatrose postade om det andra avsnittet idag den tredje december...

det må vara den 3e, men klockan är inte 20.00 än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undra om det är för sent att lära sig spela piano. Måste vara känsla att få spela denna på egen hand.

Haha, det är en tanke jag haft ett antal gånger. Mitt intresse för klassisk musik och vissa instrument har ökats kraftigt på sistone, och visst känner man ett starkt sug efter att verkligen kunna spela något själv. Tänk att kunna låta fingrarna flyga över pianot samtidigt som man spelar t.ex. mittenstycket av Beehoven's sjunde symfoni.

Skyller på min mor som lät mig sluta musikskolan när jag var liten och tyckte att det var tråkigt. >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är rätt enkelt gjort. Leta upp det i något av avsnitten, tror det finns en "ren genomspelning" någonstans. Ställ in datorn på att spela in wave som ljudkälla, dvs spela in det som spelas upp. Sen är det bara att göra en inspelning med favoritprogrammet och spara som mp3 eller nåt. Jag sitter på min Mac nu och har inte lika stor erfarenhet hur det görs där så har inte orkat ta mig an det hela än ;)

 

Btw, säkert några som besöker min hemsida för att lyssna på piano-versionen av Canon in D Major. Istället för att gå in på sidan varje gång kanske ni är intresserad av att ladda hem låten istället?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Pach ... _Canon.ogg

Varsågoda!

 

Jag blev tvungen att lyssna på den själv en gång till. Alltså det finns få låtar som är så vackra, och dessutom när den framförs på piano.. man blir verkligen lamslagen. Undra om det är för sent att lära sig spela piano. Måste vara känsla att få spela denna på egen hand.

 

Denna låt har man väntat på att du ska ladda upp. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undra om det är för sent att lära sig spela piano. Måste vara känsla att få spela denna på egen hand.

Haha, det är en tanke jag haft ett antal gånger. Mitt intresse för klassisk musik och vissa instrument har ökats kraftigt på sistone, och visst känner man ett starkt sug efter att verkligen kunna spela något själv. Tänk att kunna låta fingrarna flyga över pianot samtidigt som man spelar t.ex. mittenstycket av Beehoven's sjunde symfoni.

Skyller på min mor som lät mig sluta musikskolan när jag var liten och tyckte att det var tråkigt. >:(

Jag kunde faktiskt spela Für Elise och Månskensonaten när jag spelade piano förut. Tyvärr la jag det åt sidan efter en viss traumatisk upplevelse, och har sedan dess inte rört ett piano :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, i brist på andra bra julserier så kör jag Kanon ändå. Är det förresten bara jag eller verkar vissa ha en fördröjning på ett avsnitt? Meatrose postade om det andra avsnittet idag den tredje december...

det må vara den 3e, men klockan är inte 20.00 än.

Åhå, missade det!

 

 

 

Det är rätt enkelt gjort. Leta upp det i något av avsnitten, tror det finns en "ren genomspelning" någonstans. Ställ in datorn på att spela in wave som ljudkälla, dvs spela in det som spelas upp. Sen är det bara att göra en inspelning med favoritprogrammet och spara som mp3 eller nåt. Jag sitter på min Mac nu och har inte lika stor erfarenhet hur det görs där så har inte orkat ta mig an det hela än ;)

 

Btw, säkert några som besöker min hemsida för att lyssna på piano-versionen av Canon in D Major. Istället för att gå in på sidan varje gång kanske ni är intresserad av att ladda hem låten istället?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Pach ... _Canon.ogg

Varsågoda!

 

Jag blev tvungen att lyssna på den själv en gång till. Alltså det finns få låtar som är så vackra, och dessutom när den framförs på piano.. man blir verkligen lamslagen. Undra om det är för sent att lära sig spela piano. Måste vara känsla att få spela denna på egen hand.

Då tar jag och bjussar på en samma låt i en tyngre klassisk version, njut!

 

http://img.klibbnisse.net/09_Canon_in_D_major.mp3

 

Försök dock vara lite hälsosamma med nedladdningen, filen tar 13 mb och äter upp min bandbredd >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...