Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Oh yeah! Nu är det den 1 december, och ikväll vid 20:00 är det dags för första avsnittet!

Dock kommer jag inte vara hemma förens runt 22:00-22:30 både imorgon lördag och även söndag, så jag får haka på dem som ser avsnitten lite senare dessa två dagar ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att jag ska hinna se rätt avsnitt på rätt dag så kommer jag kolla när jag vaknar senare, annars kommer jag ligga en dag efter med varje avsnitt nästan. Så jag jag hoppar in sen när man kommer hem efter jobbet istället och kollar vad ni hittat på här. :)

 

Jag föll f.ö för grupptrycket och skaffade mig en julava. Mest dock pga att jag ville ha en Mika-ava för att jag nyligen sett på Doki doki school hours. Mika i tomtekläder är inte helt fel då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det börjar dra ihop sig. Själv är jag och hälsar på familjen, men har som sagt både serien och headsetet med mig. Problemet är bara att middagen "snart" är klar, så risken är stor att jag missar tiden en aning. Ska dock kämpa för att vara här till lucköppningen, så får jag väl se episod 1 efteråt i värsta fall.

 

Eller ja, nu ropar morsan att maten står på bordet (fan vad skönt det är att besöka familjen och bli ompysslad emellanåt), så vi får väl se vad som hinns med när.

 

flaskis agerar säkert Lasse Berghagen och leder folkfesten via IRC-kanalen. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tjuvstartade lite, skall se Svensson Svensson nu. Min spontana tanke efter första avsnittet är att man lägger märke till en hel del saker nu som man inte gjorde första gången man såg serien. Den är dessutom fortfarande lika mysig :O

 

Nu skall jag öppna luckan och börja se fram emot nästa avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självfallet. Detta märkte jag redan första gången jag såg den. Helt underbar låt, och om du inte märkt det redan så finns det en rätt nice version av den på min hemsida. Sånna småsaker som verkligen gör Kanon helmysig!

 

Förresten, vore nice om man på något sätt kunde se lite tydligare vilken lucka som öppnats för dagen, men är lite för sent att ordna detta, va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten, vore nice om man på något sätt kunde se lite tydligare vilken lucka som öppnats för dagen, men är lite för sent att ordna detta, va?

Vet inte hur man smidigt skulle kunna lösa detta. Mitt förslag är att du letar upp rätt nummer på gårdagens bild så du vet vilken lucka som är aktuell i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oja, hela serien bör ses minst två gånger, helst tre gånger. Jag märkte själv att speciellt den tredje gången blev den riktigt bra.

 

Märkte ni att de spelade låten Pachelbel's canon i bakgrunden inne på caféet (När Ayu gömde sig)?

Hur kan du ha missat det? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske inte så komplext, nej. Men för en som ser serien andra gången kommer ni säkert lägga märke att Yuuichi kommer ihåg att stället skolan ligger på brukade vara ett kornfält förut. Det låter som en enkel kommentar, men efter att ha sett serien ser man att det kopplas till något som hände när Yuuchi var yngre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mycket är oklart när man bara sett den en gång

Det är ju inte direkt Serial Experiments Lain eller nåt... :P

Haha, nej, absolut inte. Men eftersom serien är så pass bra och vi bara ser ett avsnitt om dagen känns det inte som en waste. Dessutom ser man allting i ett annat sken. Tror nog det är högst personligt dock. Jag upplevde när jag läste igenom Kanon-tråden att du gjorde många korrekta observationer tidigt Sceleris, sådana jag själv inte gjorde förrän framåt slutet och vissa som jag inte gjorde alls.

 

Därför känner jag att serien är värd att ses ytterligare en gång. Bara första delen av avsnittet, "Yume..." osv, får ju en helt annan betydelse än första gången. Då sade den förmodligen ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skönt att få se alla karaktärerna i Kanon igen...man har nästan saknat dom.

 

En en annan sak som är skönt är att man nu inte behöver vänta en hel vecka på att få se nästa avsnitt.

Det kommer att bli 24 helsköna dagar fram till jul, fullspäckat med hög kvalitativ anime ;).

 

Märkte ni att de spelade låten Pachelbel's canon i bakgrunden inne på caféet (När Ayu gömde sig)?

Hur kan du ha missat det? :O

 

Och den är lika vacker varje gång man hör den ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, så var julkalendern igång då. Jag har faktiskt bara sett Kanon en gång tidigare, så denna andra gång ska bli riktigt intressant, av flera olika anledningar, varav vissa är relaterade till den Key-adaption som KyoAni håller på med just nu.

 

Något som slog mig nästan direkt är att seriens stämning är precis lika mysig som den var första gången man såg den. Vissa saker lägger man märke till nu som man inte gjorde första gången, främst då de sakerna var omöjliga att lägga märke till då de saknade mening. Det rör sig ju om småsaker, men det är ändå kul att se.

 

Första avsnittet är väldigt introducerande, och handlingen har naturligtvis inte direkt "satts igång". Jag njuter i fulla drag, men jag kan faktiskt tänka mig att man som förstagångstittare inte känner sig direkt hänförd. Jag gillar dock att man inte slänger in något billigt "suspense-element" redan i slutet av första avsnittet för att på så sätt tvinga tittarna att återvända. Introduktionen av karaktärerna räcker mer än väl, främst när man känner dem sedan tidigare. Det känns som att de flesta introduktioner faktiskt klarades av i och med detta avsnitt, även om en majoritet av dem är så pass subtila att endast de som sett serien tidigare eller har spelat spelet lägger märke till dem.

 

Nåja, ett mysigt inledande avsnitt som egentligen inte gör annat än inleder. Jag skulle ju naturligtvis ljuga om jag sa att jag var "spänd på fortsättningen" eftersom jag har sett serien tidigare och vet vad jag har att vänta mig, men jag ser definitivt fram emot 8-snåret i morgon. (Idag egentligen, men skit samma)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...