Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag kunde faktiskt spela Für Elise och Månskensonaten när jag spelade piano förut. Tyvärr la jag det åt sidan efter en viss traumatisk upplevelse, och har sedan dess inte rört ett piano :(

Det var tråkigt att höra! Beundrar verkligen folk som spelar piano för samtidigt som det är en skicklighet som kan läras in som så mycket annat, så måste också musiken spelas med känsla och inlevelse för att bli något alldeles extra. Det går på sätt och vis höra skillnad på ett sterilt framträdande och en som spelar samtidigt som den lever med i musiken. Önskar ibland att jag kunde byta ut mina tangentbordsskills mot pianoskills. Det hade man nog fan kommit rätt långt på.

 

Dagens avsnitt var det ja.

 

Personliga favoriten är nog när Makoto gömmer sig bakom Nayuki och pratar om sin enda ledtråd hon har, och det är hennes hat mot Yuuichi. Sen helt plötsligt springer hon fram och slår honom i huvudet varpå han får ett sånt där underbart utbrott som vi ser många gånger i detta avsnitt.

 

"I do not like people who say things like that.." Shiori <3

 

Sayuris "Ahaha" är också helt underbart härligt.

 

Big oden ingredient. Vad är det han släpper ned innanför hennes pyjamas egentligen? Kungligt gjort :D

 

Ayu var inte min favorit under de tidigare segmenten i serien första gången jag såg den men nu gillar jag henne mer. Gillar när hon blir lite halvsur och säger "sonna koto nai yo!".

 

Och sist men inte minst. Approved ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker serien är toppenbra hittils! Förrutom de där tjejerna, vad hette de nu... just ja, Nayuki, Ayu och Makoto!

 

Skämt åtsido, är det ingen annan en jag som tycker att tjejerna verkar aningen efterblivna? Samtliga låter som om de har en intellekt av en 5-åring (speciellt Nayuki; hennes röst börjar göra mig tokig), och Ayus samt Makotos pipiga röster ger mig intrycket att de försöker låta så Kawaii som möjligt. Ha lite värdighet, flickor!

 

Övriga reflektioner på avsnitt 3

...måste säga att Yuuichi tar Makotos närvaro ganska väl. Hade jag varit i hans skor vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Hon är självisk, gnällig och allmänt taskig; skulle jag stöta på henne skulle jag springa fort åt motsatta hållet. Hang in there, Yuuichi...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dagens intryck:

um... wtf? :surprised:

Yes! Det var det jag väntade på efter att jag läst ditt inlägg angående andra avsnittet :>

 

Ja, kul att det slog in. ;)

 

Sammanfattning av dagens avsnitt: <3 Makoto, <3 Mai och <3 Sayuri's patenterade "Ahaha". =)

 

Det känns definitivt som att Kanon är mer "pang på" än vad Clannad är. Saker introduceras i ett enligt mig högre tempo, men precis som igår så kan detta vara en slutsats som jag (felaktigt) drar just eftersom jag har sett den här serien förut.

 

Auu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry, men jag är tvungen:

Kanon girls look like aliens. I'm afraid I'll catch AIDS if I look into those gigantic black holes of eyes for too long on that horribly deformed face

(någon på 4chan skrev detta)

:'D

 

Och sedan när sa en 4channare någonsin någonting vettigt, bortsett från mig och nu? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry, men jag är tvungen:

Kanon girls look like aliens. I'm afraid I'll catch AIDS if I look into those gigantic black holes of eyes for too long on that horribly deformed face

(någon på 4chan skrev detta)

:'D

 

Well, någon på 4chan är uppenbarligen en idiot. AIDS. Nej.. Ögoncancer. Kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, så var det ja. My fault! Klockren är den hur som helst :D

 

Såg precis dagens avsnitt. Gillar när Ayu och Makoto vinkar till varandra, annars ett rätt blekt avsnitt om man ser det stand alone. Bara början och slutet som är riktigt intressant. Sen en del småsaker för oss som sett serien men tänker inte nämna de här.

 

Spontan tanke. Är det omöjligt att äta Taiyaki utan att grisa ner sig runt munnen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon - 04

 

Ja, jag får hålla med induce om att detta är lite av ett mellanavsnitt. Det är inte så mycket nya saker som tillkommer, men mysig interaktion mellan karaktärerna är ju inte fy skam det heller. Vink-scenen är söt som sagt.

 

Det var för övrigt nice att få höra Shoujo no Ori precis i slutet. Jag älskar det temat, och det är helt klart en av favoriterna från soundtracket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det värsta med den här serien är att den skulle ha varit kanonbra (höhö) om tjejerna hade haft litemer vett i skallen, och inte låta/bete sig som femåringar. Visst, det hade tagit ifrån serien sitt syfte, men det hade varit trevligare att titta på.

 

För både musiken och animationen är kano... exceptionella. Även screenplejen och Yuuichis dialog är bra gjorda. Det är de där förbenade moe~tjejerna som förstör allting... *duckar för de ruttna tomaterna som kastas mot mig*

 

Men jag får se det från den ljusa sidan: detta är bra mycket bättre än årets julkalender från SVT...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...