Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Kul att det verkar bli så pass många förstagångstittare ändå. Vi som redan har sett den får tänka på vad vi skriver. ^^

 

Jag såg för övrigt Toei Animation's version av Kanon idag. Jag fick för mig att göra det eftersom jag insåg att jag alltid har vilat på andras åsikter om den så snart det har dragit ihop sig till diskussion. Den allmänna åsikten stämmer dock bra trots att den faktiskt var bra; den kommer inte på långa vägar i närheten av Kyoto Animations version. Några saker finns med i den gamla som inte tas upp i den nya, men det är inget som egentligen gör att det finns någon anledning till att se den gamla efter att man har sett den nya. Min personliga åsikt måhända, men de flesta som har sett båda verkar hålla med. (Har jag fått för mig)

 

Aja, nu gäller det bara att inte glömma bort inhandlingen av pepparkakor, Brie-ost och glögg inför den 1:a. Måste svänga förbi bolaget och se om Blossa kör sin cognacs-glögg i år med. Starkglögg med en touch av cognac är faktiskt en höjdare. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Underbart!

 

Satt igår och funderade på att börja på en ny anime som är 24 ep och se den varje dag fram till julafton. Detta kunde ju inte ha kommit bättre! Du har tipsat och pushat mig på denna serie länge nu. NU ÄR DET DAGS! Det fanns med andra ord en anledning till att vänta med att se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul det där att ni "bollar" med tanken på Kanon 2006 son svensk julkalender :D

Har dock ett förslag att vi skriver ett brev (bara för att se deras svar :P ) och om vi inte är nöjda.. ja då får någon ringa och skälla ut dem XD haha

 

Kan knappt vänta på Kaländerna ska printa den och ha den över en gammal choklad julkalender ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig spelar det ingen större roll när det är (så länge det är på kvällen). Vissa är ju uppe på nätterna och sover på dagarna, men jag röstar för att tiden inte blir alltför sen eftersom många av oss har jobb eller studier som tvingar upp oss på morgnarna. Personligen så tycker jag att någonstans mellan 20.00 och 22.00 känns lagom. Har inga problem med att behålla tiden som sattes från början, men som sagt... för mig spelar det ingen större roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig spelar det ingen större roll när det är (så länge det är på kvällen). Vissa är ju uppe på nätterna och sover på dagarna, men jag röstar för att tiden inte blir alltför sen eftersom många av oss har jobb eller studier som tvingar upp oss på morgnarna.

 

Vissa av oss jobbar också på nätterna, så vi blir väl lite utsatta här. För min egen del så kan jag bara kolla mellan 06:00-17:30 ca. Allt beror på hur natten kommer se ut, samt vilken dag på veckan det är. Jag får helt enkelt göra så att jag ser efter alla andra och komma in i disskutionen där efter tyvärr, då man nog tillhör den minoritet som bara kan se mellan dessa tider på dygnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig spelar det ingen större roll när det är (så länge det är på kvällen). Vissa är ju uppe på nätterna och sover på dagarna, men jag röstar för att tiden inte blir alltför sen eftersom många av oss har jobb eller studier som tvingar upp oss på morgnarna.

 

Vissa av oss jobbar också på nätterna, så vi blir väl lite utsatta här. För min egen del så kan jag bara kolla mellan 06:00-17:30 ca. Allt beror på hur natten kommer se ut, samt vilken dag på veckan det är. Jag får helt enkelt göra så att jag ser efter alla andra och komma in i disskutionen där efter tyvärr, då man nog tillhör den minoritet som bara kan se mellan dessa tider på dygnet.

 

Ouch... det var inte meningen att trampa någon på tårna. Självfallet finns det de som jobbar natt också. Aja, summan av kardemumman är väl att folk har väldigt olika dygnsrytm, oavsett om det beror på att man jobbar dag, jobbar natt eller NEET:ar. Det var nog bra att flaskis slängde upp pollen, så får vi se vad som passar flest. Men, naturligtvis är det ju som så att man kan se avsnittet när som helst under dagen om man inte kan se det precis samtidigt som det "officiella tittandet" går av stapeln. Man är ju inte mindre välkommen eller lämpad att reflektera över episoderna här i tråden för det. Jag vet for sure att jag, oavsett vilken tid det blir, inte kommer kunna passa den varenda dag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kl 20.00 passar mig bäst. kl 21 läser jag alltid manga och kl 22 sover jag :)

Vad är det för anti-Konata beteende. Äkta nördar ska läsa sin manga tidigast efter midnatt och sen kolla på Haruhi!

 

 

;)

 

Ontopic: 20:00 verkar ändå vara det som funkar för de flesta, så vi håller den tiden i sån fall :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man bara kan få tag på serien i tid så...

Ser inte så jättelovande ut just nu. :|

 

Hur har ni andra fått tag på serien? Varit duktiga och lagliga och hittat den till salu någonstans? Det enda stället jag hittade den på har release datum 2a januari och innehåller desutom bara 4 avsnitt.

 

Metoder som inte får diskuteras är inte klara än på en vecka :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Attans och nedrans!

 

Kunde kolla kl. 20:00 hela tiden men nu ska jag jobba i december och tjäna lite pengar för att kunna köpa julklappar och så.. kommer jobba kväll torsdagar och fredagar så kommer inte kunna kolla vid den tiden:<

 

Mina torsdagar kommer se ut såhär:

 

09:00 - Vakna, äta frukost göra mig i ordning för skolan.

10:00-15:30 - Skola

15:30-16:30 - Sitta på en buss, komma hem och byta om till arbetskläder, och gå till jobbet

16:30-23:00 - Jobb

23:30 - Duscha och gå och lägga mig.

 

-_-"

 

Kommer se 2 avsnitt varje fredag istället~ livet är hårt :(

 

Och Erre, fattade inte vad du menade med november grejen så jag hoppas att det räcker med att nämna ordet här räcker!~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, jag och Meatrose har nu slitit i två veckor för att få klart kalendern. Jag lade ner bra mycket mer tid än vad jag från början hade tänkt så jag är riktigt nöjd med den. :)

 

Kalendern finns uppe för beskådan på www.jul.yatta.nu . Håll till godo och hoppas ni kommer gilla den :)

 

Attans och nedrans!

Går du i gymnasiet? I så fall hade jag lätt sjukanmält mig / skolkat mycket, det där schemat är inte mänskligt. Starkt av dig om du orkar med det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, jag och Meatrose har nu slitit i två veckor för att få klart kalendern. Jag lade ner bra mycket mer tid än vad jag från början hade tänkt så jag är riktigt nöjd med den. :)

 

Kalendern finns uppe för beskådan på www.jul.yatta.nu . Håll till godo och hoppas ni kommer gilla den Smile

 

Perfekt!

Tack, Largo-Sama och Meatrose. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...