Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Det beror väl på. Traditionella hus lär ju inte ha det. De lär ha heaters på vintern istället.

 

Förresten, till er förstagångstittare. Notera det Ayu sa om att hon tycker att det är roligt att vänta på någon eftersom man tycker att det var värt tiden när ens väntan är över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Kanon - 06

 

Och så var första scenariot på väg att ta fart då. <3

 

Faktum är att det redan nu känns som att jag kommer tycka bättre om serien den här gången än första gången jag såg den. Jag vet inte hur det skulle vara att se den två gånger tätt inpå varandra, men med ett sådant här stort mellanrum så funkar det prima. Den stora skillnaden är väl att man känner för karaktärerna redan från första början eftersom man "slipper" lära känna dem från scratch. Musiken som spelas i avsnittet betyder ju dessutom så mycket mer när man redan har upplevt allt en gång. Efter att ha hört Shoujo no Ori igår så flög tankarna omedelbart till avsnitt 12. Den 12:e december kommer vara en bra dag. =)

 

Intryck från dagens avsnitt:

 

*

Jag tyckte synd om Ayu. Filmbesöket blev inte vad hon hade gått och sett fram emot hela dagen, och Yuuichi var lite väl retsam även efteråt. Nåja, hon var väl nöjd med sällskapet i varje fall.

 

*

Jag vill ha ett recept på Miso-soppa. Har dock bara dusch i lägenheten. :rolleyes:

 

* Dagens moe-medalj går till...

cniWkafPf.png
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror väl på. Traditionella hus lär ju inte ha det. De lär ha heaters på vintern istället.

 

Förresten, till er förstagångstittare. Notera det Ayu sa om att hon tycker att det är roligt att vänta på någon eftersom man tycker att det var värt tiden när ens väntan är över.

mm. drog endel kopplingar om detdär redan i intro drömmen... fast det kan ju vara att jag misstolkar. Jag överanalyserar ofta, vilket är en av anledningarna till att jag älskar hjärnskrynklande serier. Börjar verkligen gilla dethär nu. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min dator är lite överfull med virus just nu, tänkte skriva om avsnitt sex igår men med virus så blev det lite svårt. Hur som helst! Avsnitt 6 är ett riktigt fint avsnitt, gårdagens favoritdel är naturligtvis Ayus date med Yuuichi! Alla miner, uguu-maraton i biografen och spökimitationer.

 

Dessutom så känns det som att avsnittet börjar lägga grunden för Makotos historia...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[...] Shoujo no Ori [...]

 

* Dagens moe-medalj går till...

cniWkafPf.png

<3

 

Såg inte avsnitt sex förrän nu. Bioscenen och ögonblicken därefter är riktigt härliga. Han gör spökljudet och hon flippar ur. Baka baka baka baka...

 

Och i sjuan fick vi ju ett kärt återseende, ett special appearance, en favorit i repris. Oh yes, the fearsome jammu.

 

Kommer ihåg vad chockad jag blev när Makoto släppte katten första gången. De momenten inträffar inte riktigt nu givetvis men den andra halvan av avsnittet är rätt laddat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon - 07

 

Kul spoil-fakta

Om jag inte minns helt fel så är det bara en till som skall behöva plågas av specialsylten innan den har gjort sitt i serien. =)

 

Spoiler

Ayu om jag inte minns fel ;).

 

Jajjamän, helt rätt!

 

tung spoiler angående något helt annat

Jag har en fix idé om att Ayu flyttar in hos Yuuichi och resten när Makoto försvunnit. Jag trodde att jag var ganska säker på att jag hade rätt tills nu då jag kom på att hon inte har något motiv till att flytta in. Dessutom matchar det inte med det som händer senare i serien. Men ändå känns det som att hon flyttar in... VARFÖR!!? Har ingen lust att veva igång datorn och kolla... får väl vänta -.-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom hem lite sent idag men har nyss sett avsnitt 8, this is some deep shit!

Serien har verkligen kommit igång nu och en del saker har klarnats upp. Till exempel varför Makoto släppte katten och förklarade att människor stöter bort ett djur när dem inte längre behövs. Andra halvan var minst sagt känsloladdad och jag fick lite Ichi rittoru-vibbar när hon tappade pinnarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt åtta sett idag! Kakan har redan summerat det viktigaste så jag fortsätter med mitt spår lite grand.

 

Helt orelaterade skojigheter som när Yuuichi och Makoto är på väg till skola, respektive jobb, varpå Yuuchi kör sin lilla reklampose med fyverkerier och annat krusidull.

 

Faktum är att komiken avtar och man kör in allt mer och mer drama nu under Makotos historia (vilket är bra ur ett par synvinklar, utan dramat skulle inte serien vara lika bra som den är). Dock så känns det lite tragiskt att Makotos historia är väldigt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt åtta sett idag! Kakan har redan summerat det viktigaste så jag fortsätter med mitt spår lite grand.

 

Helt orelaterade skojigheter som när Yuuichi och Makoto är på väg till skola, respektive jobb, varpå Yuuchi kör sin lilla reklampose med fyverkerier och annat krusidull.

 

Faktum är att komiken avtar och man kör in allt mer och mer drama nu under Makotos historia (vilket är bra ur ett par synvinklar, utan dramat skulle inte serien vara lika bra som den är). Dock så känns det lite tragiskt att Makotos historia är väldigt kort.

 

ey. inga såna spoilers tack. även om man kunde räknat ut det iallafall. ;)

inte mycket att säga om dagens avsnitt som inte redan sagts.

Ge mej nästa avsnitt nu tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Diarrhea always strikes when you least expect it" :D

 

Trodde inte avsnitten skulle framkalla riktigt samma känslor som förra gången men tydligen hade jag fel. Arrr. Får lust att säga "Auuuuuu" T_T

 

Amano är för övrigt en intressant karaktär.

 

Just den delen där han ska börja läsa mangan för henne är ju också underbar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blev lite försenat avsnitt idag med.

 

sorgligt avsnitt... men vart har Ayu tagit vägen?

 

Det kommer bli problem med hur man ska lösa slutet på kalendern.

Åker hem till föräldrarna den 20e och man lär ju inte hinna sträckkolla 5 avsnitt den 19e med allt som måste fixas.

hmm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...