Hoppa till innehåll
  • Meddelanden

• Sceleris

Byt lösenord   12/17/17

Byt lösenord. Det finns en liten men inte obefintlig risk att lösenord har läckt. Se detta inlägg:   
Hikari no Hohenheim

Vilken manga läser du just nu och vilken ser du fram emot?

Rekommenderade inlägg

En manga som jag började läsa nästan bara för att få beskriva den i denna tråd: Bloddykaren Ringo och Fiskskålmannen. Serien handlar om en kille som måste ta hand om sin syster som, likt många andra, förvandlats till en guldfisk av Fiskskålmannen, en kostymklädd person som lockas av blodlukt och verkar resa genom vattenpölar och som till huvud har en fiskskål med en guldfisk inuti, en guldfisk som hoppar ut ur skålen och biter sitt människooffer i halsen varpå människan snart förvandlas till en guldfisk.

Men Fiskskålmannens offer har en chans att förbli människor, för det finns bloddykare som verkar vara unga tjejer som går runt i skolbaddräkter och skjuter offren i halsen med plastpistoler varpå de sugs in i deras blod där de måste skopa upp ett guldfiskformat virus innan viruset äter upp offrets själ. Efter att själv ha blivit hjälpt så får huvudpersonen börja hjälpa nybörjande bloddykaren Ringo med sitt jobb eftersom Ringo är så dålig på att simma.

(._.')

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Har betat av rätt många serier nu under vintern, mycket beroende på att jag nu kan läsa dem på rasterna på jobbet vilket förenklar det hela. :)
Följer Re:Life slaviskt. En av mina absoluta favoriter nu. Klart underhållande och lite ny rolig vinkling på temat "Neet som ska ryckas upp" och Boy meets girl. Rolig twist med att få "göra om" sin High school tid. Vet inte om temat funnits förr, men för mig är det nytt.
Jag blir bara lätt frustrerad över utgivningstakten... Ett kapitel i veckan...

Roku de Nashi Majutsu Koushi to Kinki Kyoten läser jag också för närvarande och tycker den allt har rätt mycket kul saker för sig. (Förutom att en av MC heter Glen! Hehe...) Kul version av magi som jag inte sett förut och det känns relativt genomtänkt. Får se vart det tar vägen här med. Börjar ogilla serier där jag måste vänta så länge med att få läsa klart... :tireddrop:

Rin (som Sceleris var inne på ovan) läste jag innan Jul nån gång och tyckte det var en av de bättre på länge den med.

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag blir bara lätt frustrerad över utgivningstakten... Ett kapitel i veckan...

Eh? Vad, är det lågt menar du? Då följer du nog ingen månatlig serie... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag tänkte posta detta i "Betygsätt avataren ovan"-tråden för @Ashaz, men det blir för off-topic så jag skriver här.

photo-2244.pngMin nuvarande avatar är från en manga som heter Fire Punch: jorden är i en istid, men i en by lever en pojke med regenerativa förmågor. Han håller byn vid liv genom att offra kroppsdelar som byborna får äta – de växer snabbt tillbaka – tills en dag det anländer soldater ledda av en man med eldförmåga: hans eld slocknar inte förrän offret dör. Soldaterna utplånar hela byn med elden, och pojken brinner i ofattbara plågor, vid liv på grund av sin regeneration… i åtta år. Till slut lär han sig tygla smärtorna och ger sig av, fortfarande brinnande och djupt psykologiskt förvriden, för att utkräva hämnd. Han sprider skräck och får namnet Fire Punch.

Fire Punch är en spektakulär serie! Det är scifi, fantasy, religion, kannibalism, incest, våld, ultravåld, vidrigheter, tragedi, komedi, och fantastiskt galna vändningar som kommer  med regelbundenhet. Massvis med konstiga karaktärer: naiva, grymma, skickliga, klumpiga, sadistiska, knäppa. Serien innehåller den mest absurda skurkmotivation som jag någonsin stött på:

Spoiler

Hen tänker "starta om världen" så att mänskligheten ska kunna återskapa Star Wars-filmerna som hen aldrig fick se.

"Va?" Ja!
"Va!?" Ja!

Många verkar tycka att serien är för galen. Jag tycker att den är lysande!

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Tack för tipset Sceleris! Den här mangan hjälpte mig i natt när jag var strandad och väntade på tåget hem till Köping. Mycket underhållande än så länge.

• Gillar 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Re:Life börjar närma sig sitt slut verkar det som och man sitter som på nålar varje vecka nu för att få läsa vart det tar vägen nånstans och vad som händer. Som det känns nu så är nog det här en av de bästa serier i sin genre jag kommit över så här långt. Engagerande på en nivå som är svårslagen och lite skön humor i lagom doser. 

Läser nu också Deathtopia som jag faktiskt tycker är rätt underhållande än så länge. (4 böcker in) Mördare med superkrafter jagas av en trio bystiga tjejer i allt för små kläder samt en kille som blir indragen mer eller mindre mot sin vilja då han kan se dessa "monster". Det är tyvärr lite väl mycket fanservice och jag är rädd att det ev. tar fokus från själva handlingen även för författaren som inte riktigt tycks veta vad han ska fokusera på. Det håller ihop hyggligt än så länge iaf. Får se hur det utvecklar sig. Den som inte gillar splatter, blod och kroppsdelar bör undvika serien dock för här finns det hinkvis av allt sånt. :surprised:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu