Hoppa till innehåll
Anime.se

Soul Calibur 4


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Simpelt, underbart och så jäkla grymt bra! Kommer nog köpa en 360 om jag får pengar över efter möbelhandlandet, är helt frälst i detta spelet. Sen har 360 trots allt ett par andra titlar som verkar intressanta.

 

 

[insert mer information*]

 

 

*När jag är nykter, har spelat soul calibur 4 hos en polare och halsat rom & Cola (och lite annat som jag inte kommer ihåg namnen på) hela kvällen, så har inte vett nog att skrvia mer nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men den kommer väl till ps3 också, sist jag kollade. har jag för mig att jag har bokat den till ps3...

....fast jag tror att kryssboxen är billigare....

 

Jo det kommer (har kommit?) till ps3:an också, problemet är att man får hosta upp ganska mycket mer pengar isf (även om jag <3 ps3 innerst inne).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste att man kanske skulle kunna ladda ner Darth Vader till Xbox 360 och Yoda till PS3 senare. Har dock ingen källa på detta.

 

Sedan fattade jag aldrig uppståndelsen över att just Yoda och Darth Vader skulle vara med, de är ju typ "gästkaraktärer" - inget att lipa över imo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste att man kanske skulle kunna ladda ner Darth Vader till Xbox 360 och Yoda till PS3 senare. Har dock ingen källa på detta.

Är nog inte omöjligt, men jag har då inte läst något officiellt bekräftande om detta. Kan nog vara rent fanboysnack också. Jag tror att många trogna 360-anhängare är bittra över att inte få Vader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste att man kanske skulle kunna ladda ner Darth Vader till Xbox 360 och Yoda till PS3 senare. Har dock ingen källa på detta.

Är nog inte omöjligt, men jag har då inte läst något officiellt bekräftande om detta. Kan nog vara rent fanboysnack också. Jag tror att många trogna 360-anhängare är bittra över att inte få Vader.

 

Det bör vara så (att vader/yoda kommer som nedladdning senare) för annars är det för evigt en tom special character ruta i båda versionerna... f.ö. så är yoda mega imba, han är så kort så det är svårt att grepa (vet inte ifall jag gjort det någon gång alls, eller om det ens går... ) och att slå honom för den delen... hoppas de fixar det i en patch eller nåt... :sleep:

 

Men jag gillar köra cervantes-style gubbar, även apprentice är kul. Överlag så är specialgubbarna coolare än orginalen.

 

Måste kolla upp när soul calibur turneringen är, kanske kan ställa upp i den :)

 

Man kanske får råd med en 360 i september, de ska sänka priset med 100$ då på alla versionerna, arcade versionen blir billigare en ett wii. Är nyfiken på ifall man själv kan köpa en hårdisk och plugga i eller hur det funkar med ett 50mb minneskort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhå härligt, en tråd om SC4! Har i princip suttit och spelat Soul Calibur 4 vid varenda tillfälle jag haft sedan releasen.

 

Det bör vara så (att vader/yoda kommer som nedladdning senare) för annars är det för evigt en tom special character ruta i båda versionerna... f.ö. så är yoda mega imba, han är så kort så det är svårt att grepa (vet inte ifall jag gjort det någon gång alls, eller om det ens går... ) och att slå honom för den delen... hoppas de fixar det i en patch eller nåt... -_-

Det lär bli så. Samtidigt tycker jag att 360-versionen har en fördel, och det är att man har både Yoda som har defensiva force-powers från den ljusa sidan, samt att man har The Apprentice med offensive force-powers från den mörka sidan. Okej att Darh Vader är cool, men jag har i alla fall inte surat över hans frånvaro på 360:n :P

Man kanske får råd med en 360 i september, de ska sänka priset med 100$ då på alla versionerna, arcade versionen blir billigare en ett wii. Är nyfiken på ifall man själv kan köpa en hårdisk och plugga i eller hur det funkar med ett 50mb minneskort.

Ska de sänka priset ytterligare? Det låter ju helt galet. Men i sån fall tänker jag köpa en 360 elite med 120gb hårddisk och, ehm, sälja min nuvarande? :o

 

Grymt spel i alla fall. Gillar verkligen hela idén med att skapa karaktärer. Möjligheterna är så många. Kolla bara på dessa karaktärer: http://www.sankakucomplex.com/2008/08/0 ... r-cosplay/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev aldrig någon fan av SC spelen faktiskt.

 

Jag vill ha kontroll över vad min gubbe gör. jag vill vinna fighten för att jag är bättre. inte för att jag råkar kunna en specialare som nitar motståndaren på 2 smällar utan att han kan göra någonting alls för att blocka det. >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar så mycket online nu, riktigt kul, äger alla.

Självklart använder jag bara Kilik i alla dess former och böjder.

Har vunnit 100 matcher i rad nu, jag heter MasterKickz_94 och spammar sofistikerade moves om och om igen och skriker med min ljusa röst genom hela live.

Förstår inte varför alla som jag möter försöker att kopiera min taktik, dessa härmapor.

Ingenting kan ta mig, ingen idé att ni skaffar spelet, jag är den ultimata svensken online.

 

Kilik Powah!!!!111k <3

 

Riktigt, riktigt, fränt spel annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ett av två spel som gjort att jag velat ha en PS3:a (det andra är MGS4 men det har jag lånat ett ps3 för att spela^^)

 

Det fans ju tydligen ett till Wii också fast med äventyrs biten som största grejen. Vet inte om det är bra. Ska kolla upp det.

 

Men! Bästa gubben är helt klart Sigfrid eller Nightmare (stavning). Den lilla tjejen jag glömt vad hon heter som jämt pratar om vind funkar också. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Soul calibur 4 är grymt! Äger de till min PS3. Tycker det är en enorm ansiktslyftning sedan 3an (vilket var i stortsett en enorm besvikelse) och nu men Online läge så blir de bara bättre. Nått jag också gillar med de är Character creation delen. Mycket beroendeframkallande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...