Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

De humoristiska serierna jag kan rekommendera är Detroit Metal City som handlar om en snäll och trevlig kille som vill spela popmusik. Det är vad han vill spela men det går inte så bra men för att ändå hålla på med musik så har han ett alter ego som Johannes Krauser II som är sångare i det grymmaste dark metal bandet Detroit Metal City. Det blir många lustiga situationer där han försöker göra väl men som slår emot och gör honom bara mer populär som Johannes Krauser II.

 

Den andra serien är Danshi koukousei no nichijou (Gymnasiepojkars Vardagsliv) som handlar precis om det som titeln innebär. Vi får följa några pojkar och vad de gör till vardags, vissa saker är såklart roligare än andra och det är en hel del referenshumor. Fast många scener tyckte jag var roliga för att jag kände igen mig själv i dem för att de sedan tar det hela till nästa nivå.

 

edit: Ändrat och tack för rättelsen Soverejn.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Klona, notera att det ska vara *Danshi inte Denshi ifall du inte hittar åt den. Jag kan lägga till att:

 

<---Gintama och Great Teacher Onizuka är 2 helt sjukt roliga serier. Jag inkluderade länkar till dom så du kan läsa vad de handlar om

 

Det jag kan tänka mig att du inte skulle gilla med dem är att GTO är från år 1999 så vissa kanske inte skulle tycka om den gamla animationen om man är van med nytt. Jag hade dock inga problem med den.

 

Gintama är ett måste alltså, det finns en anledning till varför dess 4 säsonger alla har en egen plats på MAL's top 10 anime.

Gintama är ca. 280 avsnitt lång just nu och vissa brukar ju gråta över hur t.ex. lång serie One Piece är... - "buhuuu orkar inte se den för den är så lång" Trots att One Piece är både en episk serie med grymma fighter och bra humor. Minns inte hur ofta men jag tror Gintama har endel internskämt så det är bra om man sett endel anime innan man ser den. Men har man bra humor så ska det inte vara några problem heller. Gintama är episk och rolig och jag är så lycklig att dom börjat sända den igen.

 

Jag tror jag rekommenderade den till Jackdaw för ett bra tag sedan, han var skeptisk till först angående hur lång den var men meddelade mig senare att det nog var den bästa serien han sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Det beror helt på vad du gillar men jag tycker den är väldigt sevärd. Den är välskriven med en intressant värld med intressanta idéer. Det som kan vara lite svårt att vänja sig vid först är att den har en något oortodox animationsstil men efter ett tag vänjer man sig vid det. Mitt tips är helt enkelt att ge den ett par avsnitt, den finns trots allt på Netflix i hög kvalitet textat på både svenska och engelska, 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Ni som har varit här ett tag kanske vet om att vi vissa år har haft en anime som vi har följt som en julkalender och sen diskuterat om. På senare år har vi inte haft en officiell men jag vet att vissa användare och jag också har följt en serie dagligen eller varannan dag. Snart är det december men jag har inte hittat någon serie jag har tänkt att följa så jag tänkte efterlysa en serie på runt 24 avsnitt. Den behöver inte handla om just jul men gärna ett avsnitt med snö och saker som man tänker på i och med jul. Komedi eller drama spelar ingen roll eller helt enkelt en bra serie så jag får en bra anledning att titta på en ny serie. Förra året såg jag Kannon och den var helt okej som serie men den passade väldigt bra som julkalender.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju alltid kul med "julkalender" :) Missade förra årets då tiden rann iväg för mig men det vore ju kul att haka på i år om det går.
Det är ju svårt att hitta serier som prickar 24 avsnitt då men den första jag spontant kom på är Lovely Complex som kanske skulle kunna vara något? :) Den bitvis hysteriskt kul och det finns något julavsnitt även där såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte fått så många andra alternativ så det blir Lovely Complex som jag ska titta på som min julkalender. Den har jag hört om förut och har tänkt att jag någon gång ska titta på den. Tack för tipset!

Kul! :) Jag är på att kolla in den igen, det var ett tag sen jag såg den nu och gör det gärna igen. Den var ju himla kul och bitvis så dråplig att man inte kunde låta bli att skratta högt åt den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Här är en lista som jag använt mig av den senaste tiden när jag behöver något att titta på.

 

Tycker att den här killen har rätt bra smak faktiskt och han har tittat efter mer än bara det som ligger på ytan:

 

 

http://wrongeverytime.com/2014/03/31/top-30-anime-series-of-all-time/comment-page-22/#comment-73132

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är en lista som jag använt mig av den senaste tiden när jag behöver något att titta på.

 

Tycker att den här killen har rätt bra smak faktiskt och han har tittat efter mer än bara det som ligger på ytan:

 

 

http://wrongeverytime.com/2014/03/31/top-30-anime-series-of-all-time/comment-page-22/#comment-73132

 

"Den här killen har rätt bra smak *länkar till en kommentar av sig själv*" ... ;)

 

Nämen, jag antar att du menar Bobduh, och jag håller med. Han är duktig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Den här killen har rätt bra smak *länkar till en kommentar av sig själv*" ... ;)

 

Nämen, jag antar att du menar Bobduh, och jag håller med. Han är duktig!

Herregud.. Jag har verkligen inte hållit klassen med mitt länkande i den här tråden..

 

Men ja precis! Jag menar Bobduh, o hans lista där han länkat de anime serier som han anser vara de 30 bästa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

någon som har tips på lätt och motiverande anime för depressing times? tack.

 

Om du är ute efter typ feel-good-anime: Aria: The Animation med uppföljare, serien där några tjejer glider runt i framtiden och lär turister -- och tittare -- hur man njuter av att leva.

 

Om du vill få motivation: tja, sportserier tycker jag fungerar bäst. Finns det någon som inte velat kasta sig ut på motionsrundan och springa 10 km efter att ha sett ett avsnitt Hajime no Ippo? Musikanime kan ha samma effekt, typ Beck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Är inte det dendär amerikanskproducerade grejjen som finns på netflix?

Den finns på Netflix, men amerikanskproducerad är den inte. Det är en vanlig shounenserie typ Naruto, One Piece, eller Fairy Tail. Arthuriansk miljö med riddare och demoner och övervåld. Ganska kul, faktiskt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Hallå hörni! Jag kommer nog att se lite animu med brorsan nu i jul, men jag vet inte vad vi ska se. Tips?

 

Krav: något från de senaste 2-4 åren.

Ledning: något med mycket action och lite humor är förmodligen rätt linje; scifi är ett plus. Redan sedda serier åt det hållet hade varit, hm, One-Punch Man... Mob Psycho 100... Attack on Titan... Blood Blockade Battlefront.

 

Eventuellt användbart:

https://myanimelist.net/shared.php?u1=Sceleris&u2=DITT_ANVÄNDARNAMN&type=anime&o=2#u2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent spontant så kommer jag att tänka på, Boku no Hero AcademiaSpace Dandy, Black Lagoon (äldre än det du nämnde men om det handlar om stilen så ser den ut som en nyare). Fate Zero men den innehåller inte så mycket humor. Ingen serie men om ni får för er att titta på en film så är Redline givet om ni nu inte redan har sett den.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent spontant så kommer jag att tänka på, Boku no Hero AcademiaSpace Dandy, Black Lagoon (äldre än det du nämnde men om det handlar om stilen så ser den ut som en nyare). Fate Zero men den innehåller inte så mycket humor. Ingen serie men om ni får för er att titta på en film så är Redline givet om ni nu inte redan har sett den.

 

Tack, men alla sedda. :}

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...