Hoppa till innehåll
Anime.se

Sword Art Online


Venoz
 Share

Rekommenderade inlägg

Gud vad besviken jag blir på den här serien, den kunde ha blivit så mycket mer och tagits till helt andra höjder, premissen är hur bra som helst, grafiskt är den tilltalande och med ett mer vågat manus kunde det ha blivit säsongens vinnare. Istället får man en more-serie med korta tråkiga "veckans flicka" ark...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yui-avsnitten (11-12) har kanske varit de sämsta hittills. Inte så dåligt att jag hatar det, men de missar sååå totalt.

Spoiler
De siktar på alldeles för stora känslomässiga scener utan tillräcklig uppbyggnad. Jag köper inte Kirito och Asunas attityd mot barnet, deras "nu adopterar vi henne som vår egen"-infall, eller barnets omedelbara fallenhet att kalla dem för sina föräldrar. Det senare (bort)förklaras förstås av Yuis bakgrund, men det blir en efterhandskonstruktion: fram till den punkten så blir det bara konstigt. De tre karaktärernas familjeband har inte haft någon tid att växa, så därför blir mamma-pappa-barn-leken en sådan krystad, emotionell smörja.

 

Det var ju först alldeles nyss som Kirito och Asuna bekräftade sina känslor för varandra. För att de på ett övertygande sätt skulle kunna axla föräldrarollen så omedelbart som de gjorde så borde de ha levt med och kommit närmare varandra under en längre tid. Nu vet jag ju inte hur serien kommer att utvecklas framöver, men det hade (kanske, vad vet jag) varit mycket bättre om Yui hade fått bli det tredje hjulet i en bunt andra "veckans moé-tjej"-avsnitt, ett slags pågående mysterium i bakgrunden. Hon skulle förstås få vara en del av berättelsen och påverka vad som händer, det är viktigt. Med tiden skulle publiken lära känna och tycka om flickan på ett mindre-än-moé-ytligt sätt, medan Kirito och Asuna skulle hinna gå från ett nyblivet par som fortfarande har mycket att lära känna om varandra medan de har en minneslös flicka att ta hand om, till att det ska växa ett djupare band mellan dem. De skulle växa in i föräldrarollen. Först då skulle det kännas som att Yui var så viktig för dem att de skulle vilja återskapa henne i verkligheten.

 

Sen var hela AI-förklaringen en sådan jävla klyscha. Jag gillar ju AI-med-verkliga-känslor-berättelser, men när hela processen från dator-AI till något besjälat behandlas så fullkomligt oproblematiskt blir det bara löjligt. De borde antingen ha gjort det mer komplicerat (och inget jäkla "raderad av styrsystemet"-trams, tack), eller åtminstone ha förklarat att det finns AI i verkligheten, kanske med tillägget "men inget som det här".

 

Nåja. Som sagt, jag hatade det inte, men alla scener som skulle vara känslosamma blev så fjantiga att jag bara kunde skratta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Alltså, avsnitt 14 var ju jättebra! Spännande och rörande och med substans! Om hela serien hade varit så här bra... jäklar!

 

Avsnitt 14

Spoiler
Först ligger en förebådande känsla över avsnittet, egentligen sedan förra. Uppladdning inför bossfajten, 25 våningar för tidigt. Striden är välgjord och adrenalinpumpande. Ingen anmärkningsvärd koreografi, men ändå välgjord. Asuna tar hugget menat för Kirito (fastän hon skulle vara ett "immortal object"?) och dör. Det kändes väl inte jättesannolikt, men inte omöjligt att det verkligen skulle vara slutgiltigt. Kirito reser sig och viftar lite med svärdet, helt förkrossad. Han har gett upp, och blir dödad... men ångrar sig, håller kvar, och sticker Heathcliff. De besegrar varandra. Här trodde jag inte att Kirito faktiskt skulle dö, inte när serien bara kommit halvvägs. Det är extremt sällan, om inte aldrig, som man byter protagonist så långt in.

 

Iväg till "himlen" och vad som har en känsla av farväl, ett farväl till världen och till varandra. Kirito och Asuna dog ju, men de finns fortfarande kvar, så vad har hänt med alla 4000 som dog under spelets gång? "De kommer aldrig till medvetande igen. I varje värld är man förlorad när man dör" säger skaparen. Så Kirito och Asuna förbereder sig. Kirito bryter ihop för när han lär sig lite mer om den verkliga Asuna; jag antar att det då gick fram ännu starkare vad han misslyckats beskydda, en människa av kött och blod. Jättebra scen, och presentationen är nästintill perfekt, med en sån där "allt blir till vitt och blyerts"-bild.

 

Till verkliga världen, och han ger sig iväg för att finna henne...

 

Jag blev lite besviken på att Kirito var så ung. Jag vet inte riktigt varför, men jag ville att han skulle vara sisådär kring 22. Eller åtminstone i äldre gymnasieåldern. Alternativt att han hade varit 16 och Asuna hade varit 22. Det hade varit kul.

 

Men var fasen kommer berättelsen att ta vägen nu? Jag tycker att det är jättekul att de byter växel halvvägs, det var ganska oväntat. Serien är ju faktiskt uppkallad efter spelet, och nu är spelet slut. Är resten en rehabiliteringsserie? Kommer Kirito att ha problem att hitta och träffa Asuna? Eller kommer de att dyka in i ett nytt spel för att de blivit tevespelsberoende? Som sagt...

 

Jag började föreställa mig att handlingen utvecklade sig som amerikanska TV-serien Lost, i att Sword Art Online inte slutar med

att de tar sig ur spelet, utan att de tar sig ur spelet långt tidigare. Och sen börjar de träffas "IRL" och Kirito ba' "fattar du inte, Asuna? Vi måste tillbaka till ön spelet!"

 

Jag antar att det inte är helt uteslutet nu. :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så tog jag till slut tag i SAO jag med och sträcktittade upp till ep. 14. Håller med om att de emotionella scenerna överlag missar målet, då de får ungefär lika mycket uppbyggnad som i Angel Beats! (första exemplet jag kom på; mycket potential men hade behövt en dubbelt så lång säsong). Undantagen tenderar att vara scener som fokuserar på Asuna, skicklig karaktärsanimation kombinerat med bra röstskådespeleri antar jag.

 

 

Lite förbluffad när serien tar slut strax över halvvägs in i körschemat, men fick tyvärr utvecklingen delvis spoilad på MAL.

Note to self: sluta gå in i färska diskussionstrådar på MAL innan de hunnit moddas.

 

EDIT: Jag tar och editerar in ett par rader till innan tråden får fler sidor. SAO är ännu ett exempel på en serie som jag inte kan ta ögonen från trots att jag egentligen inte tycker den är så himla bra (eller tja, jag väger mellan 6 och 7 pinnar). Den lämpar sig för slötittande och man vet vad man får. Efter den senaste episoden (som kändes aningens slutgiltig och hade lämpat sig grymt bra som ett säsongsavslut) tror jag att mitt intresse sjönk lite för att fullfölja, men lik förbannat kommer jag att göra det i hopp om:

 

- Mer sjuka svärdskombos?

- Mer gråtscener och andra gulligheter med Yuuki "7 liter" Asuna?

- Att få reda på vad fanken det är som försiggår i Nangiala?

Redigerad av hillster
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När blev hod det?

Serien är väl inte slut då nästa avsnitt heter Return.

Avsnitt 14

Spoiler
Heathcliff dödade henne. Alltså "dödade" henne, inom citattecken. Det var ju bara vad man skulle tro, innan man fick se henne igen i "himlen".

 

Och där skulle man tro att Asuna och Kirito bara skulle få leva en kort stund till, men hon är ju med all sannolikhet fortfarande vid liv i verkligheten.

 

Sen är det väl ingen som säger att serien är slut? Vi säger bara att det hade varit ett bra sådant. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 14

Heathcliff dödade henne. Alltså "dödade" henne, inom citattecken. Det var ju bara vad man skulle tro, innan man fick se henne igen i "himlen".

 

Och där skulle man tro att Asuna och Kirito bara skulle få leva en kort stund till, men hon är ju med all sannolikhet fortfarande vid liv i verkligheten.

 

Sen är det väl ingen som säger att serien är slut? Vi säger bara att det hade varit ett bra sådant. :P

 

oops fel från min sida, jag menade när blev hon en

"immortal object"

?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[spoiler=Avsnitt 14]

Kirito bad Heathcliff att innan deras duell göra det omöjligt för henne att begå självmord, det var någon liten lysande grej och så runt henne men hon blev aldrig ett immortal object, det man ser är att Heathcliff tar bort den statusen från sig själv. Det är möjligt att han la in någon spärr som hindrade henne från att begå självmord men här var det ju faktiskt inte hon själv som vållade skadan.

 

Dessutom trodde han att det inte var möjligt för henne att röra sig, det var också en del utav förklaringen till att han la ner hela Aincard trotts att han egentligen dödat Kirito.

 

Jag har tyvärr också spoilat en del av den fortsatta handlingen för migsjälv via MAL. Hur det egentligen blir i animen kontra mangan får vi se nästa vecka men jah... vart besviken nästan hela serien hittills och det kan blir värre!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 14

Spoiler
Hm, tja, det står ju "cha[n]ged into Immortal Object" när Heathcliff fingrar i luften. Det naturliga är ju att tänka att det är Asuna som ändras till ett "odödligt föremål", men jag antar att det kan vara en felskrivning och ska stå "changed into mortal object".

 

Undrar vad de gjorde med "player killer"-snubbarna sen. Inför rätta? Eller åtminstone möta sina handlingars konsekvenser, till exempel genom att tvingas träffa sina offers familjer eller nåt.

 

Avsnitt 15

Spoiler
En lillasyster-kusin introduceras!

 

Då var det så gott som avgjort: Asuna har inte kommit tillbaka till verkligheten, och där hägrar faror mot hennes kropp. Hon, och de 300 som också fortfarande saknas, är givetvis i ett annat onlinespel, och Kirito kommer att dyka in dit frivilligt för att få ut henne i tid innan hon blir tvångsgift.

 

Jag undrade hur de skulle få dem att börja spela igen. Inte direkt en nyskapande lösning: om jag hade trott att Asuna inte skulle vakna upp så hade jag gissat det redan förra veckan. Undrar bara om det nya spelet är lika mycket på liv och död som det första, så att Kirito inte kommer att kunna logga ut ur févärlden heller, och att någon måste vinna spelet för att de 300 ska kunna komma tillbaka. (Och hör de 300 till människor som överlevde det första spelet men bara inte kunde logga ut av någon anledning, eller var de sådana som dog? För Asuna dog ju. Fast hon och Kirito kanske är speciella.)

 

Nåja, lite fjantigt och krystat, men jag har egentligen inget speciellt emot det. Det är ju liksom det som serien går ut på, trots allt. Frågan är väl istället vad den onda spelproducenten har i siktet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

vill inte vara negativ , men någon mer än jag som tappade intresset på denna serien? Enligt mig själv som kanske inte följer vad mainstream tycker , men detta var det sämsta dem kunde göra i mina ögon, spoiler varning .

Spoiler'

att dem övergick ifrån dröm scenariot i en perfekt skapad rpg värld till denna fe värld. Som gjorde de hela ointressant, Seriöst vem av er skulle kunna tänka er att köpa ett spel där man är i en FE värld. i den förra världen eller spelet så var det mycket som tilltalade då man kände igen sig ifrån det man själv har spelat innan. det skapade en slags nostologi känsla över det hela som gjorde serien intressant. väldigt synd tyckte detta var en av dem bättre anime som sänds..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vill inte vara negativ , men någon mer än jag som tappade intresset på denna serien? Enligt mig själv som kanske inte följer vad mainstream tycker , men detta var det sämsta dem kunde göra i mina ögon, spoiler varning .

Spoiler'

att dem övergick ifrån dröm scenariot i en perfekt skapad rpg värld till denna fe värld. Som gjorde de hela ointressant, Seriöst vem av er skulle kunna tänka er att köpa ett spel där man är i en FE värld. i den förra världen eller spelet så var det mycket som tilltalade då man kände igen sig ifrån det man själv har spelat innan. det skapade en slags nostologi känsla över det hela som gjorde serien intressant. väldigt synd tyckte detta var en av dem bättre anime som sänds..

 

spoiler

De ser inte speciellt fe-aktiga ut, så jag hade inte haft nåt emot det. Fe-världen är "bara" ett sätt att förklara varför man har vingar. Finns i flera riktiga spel också (fast oftast med ängel-demon tema).Det som gjorde första arcet intressant och bättre var att allt handlade om liv och död för alla. I detta arcet känns det lite mer krystat när de pratar om liv och död och aldrig låta sina lagkamrater dö tyvärr. Även om man förstår bakgrunden till varför han säger det.

Med detta sagt så är det fortfarande en toppserie för mig, inte minst senaste avsnittet (22) som bearbetade en händelse som jag trodde skulle vara väldigt cliché men som överaskade mig positivt. Det ska bli väldigt kul att se hur de knyter ihop alltsammans nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tankar om serien fram till avsnitt 22
Jag tyckte att serien var hyffsad fram till mitten sen så blev det väldigt dåligt eftersom alla karaktärer reagerar på samma sätt som i första spelet trotts att det inte är på liv och död, t ex när systen i avsnitt 22 sa åt kirito att sluta och nästan började gråta trotts att det hela tiden är ett spel. Sen har jag lite svårt att förstå hur kirito prioriterar, han har en begränsad tid att rädda Asuna på men ändå så är det inte henne han prioriterar utan springer istället runt och roar sig i typ 5 avsnitt. Som sagt tycker jag alla beter sig på ett så onaturligt sätt, av min erfarenhet av spel så är spelarna aldrig så inne och låtsas att det är på liv och död . Enligt min åsikt hade serien kunnat vara skaplig om de hade avslutat den när Kirito hade vunnit sao och kommit tillbaka men istället så dras serien ut i ett område som jag tycker är helt ointressant.
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

sista avsnittet

Sista avsnittet var väl lite halvdant. Det kändes nästan som de bara kunde tagit minutrarna när han är inne hos Asuna och kysser henne och lagt det i slutet av förra avsnittet. Visst det hade fattats lite detaljer om Seed osv. Scenen med "Oberon" var viktig på sitt sätt (och bra). Avsnittet hade också flera bra stunder, men för mig så kändes det som en lite väl utdragen slutsekvens.

 

Det ska bli väldigt spännande att se ifall serien kommer få en OVA som täcker de efterkommande volymerna. SAO-delen kändes bättre än ALO delen, helt enkelt för att det var mer på liv och död i första halvan av serien. Om de nu tar bort delen "på liv och död"-delen ur berättelsen helt kommer den vara lika engagerande? 

 

Det är en serie som definitivt hade sina brister, men de bra delarna överväger klart de dåliga. Det är därför en serie som jag inte kommer att tveka om att rekommendera för andra att se

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också sett klart serien (före Dread! Ha ha ha!), jag tyckte om slutet. Det var lagom. Det var som en avsnittslång epilog. Jag tycker att sånt är... tja, både bra och dåligt.

 

Även om jag överlag gillade serien så är det inte riktigt av samma anledningar som andra. Något som många verkade gilla med första halvan var den önskeuppfyllande delen av det, det att med alla sinnen få uppleva äventyr i en fantasyvärld. Visst skulle jag vilja prova på något sånt, men hela idén med svärdsvingande mot monster, det är inte så mycket mer fängslande för mig än något annat slags VR-spel. Jag gillade idén om att vara fångade mot sin vilja, och den tydliga dödlighetsfaktorn är ett bra drivmedel, men det hade för min del inte behövt vara fantasy -- även om det för denna sorts berättelse förmodligen fungerat bäst.

 

Vad som efter några avsnitt drev mig att se vidare var inte utforskandet av världen eller frågan om vad som skulle hända med alla tusentals människor som satt fast i spelet, utan vad som skulle hända med de centrala karaktärerna, främst då Kirito. Nej, även om det var anledningen till spänningen i stridsscener, så var drivet i serien för mig inte så mycket spelarnas dödlighet,

så därför gjorde det inte lika mycket att de tog sig ut ur spelet

. Kirito var förvisso en jättestark spelkaraktär och de scener där det spelar in är balla, men det var hans blandning av vänlighet och våldsam desperation -- och gråtmildhet -- som gjorde att jag tyckte om honom och brydde mig om hur det skulle gå. Han var en fantasyspelhjälte ja, men egentligen fortfarande ett barn.

 

Steget till seriens andra hälft var för mig därför inte ett lika stort nedsteg som för andra, och att

Asuna skulle giftas bort till en parodiskt ond snubbe

fungerade som aktens motivering. Det var å andra sidan helt klart svagt att

Kirito flummade runt en hel del

; å tredje sidan så

var det ju ett symtom för att Kirito hade börjat överskatta sin egen förmåga: han försökte lösa allt själv, utan att ta någon annan till hjälp; uppblåst ego efter att ha klarat första spelet

?

 

Vad jag mer gillade var den romantiska biten. Jag tyckte inte om "veckans tjej"-aspekten av det, för tjejerna var ändå inte ens några giltiga kandidater. Jag hade gärna sett att de infogats på annat sätt, och makat på sig lite till förmån för den centrala relationen i serien. Som Iggy har sagt om Accel World så är Reki Kawahara inte helt okapabel vad gäller att skriva kärleksberättelser, och här ännu mer än där så var det riktigt gulligt och hjärtevärmande -- och välmotiverat utifrån berättelsen.

 

Jag gillade också hur serien var gjord. Den var inte extremt välanimerad eller vältecknad, men det var en snygg design och konsekvent designarbete, och även om handlingen var full av löjliga bitar (Yui t.ex.) så bars de upp ganska bra. Regin i de dramatiska höjdpunkterna var till och med riktigt bra: stoffet kanske inte var värdigt, men behandlingen av det var värdigt.

 

Så sista avsnittet då. Först

blir Kirito anfallen av herr ond forskare. Jag tyckte att det var alldeles tillräckligt spännande: Kirito är en obeväpnad grabb mot en vuxen man med kniv, och ingen utloggning kan hjälpa honom nu

. Det går in i aktens teman om maktlöshet, så jag tyckte att det fungerade. Sen så

får de unga älskande äntligen mötas och ha en lugn skoltid tillsammans, och det var ju sött nog

. (Att man fick återse

Silica, seriens bästa imôto-chara

var ett stort plus i min bok, och sen missade ni väl inte de här? Jag gapskrattade.) En del tyckte att slutet, där

de inleder ett decentraliserat MMO med rena rama drömegenskaperna, och att de sedan sätter in Aincrad från det första spelet

, liksom tigger om uppföljare, men jag kände att det blev ganska slutgiltigt. Det är liksom

slutet gott, allting gott. Kirito har Asuna, världens MMO-försörjning är tryggad. Enda frågetecknet är väl lilla Suguhas hjärta

. All fortsättning känns helt ointressant nu.

 

En del tycker att en sån lång epilog är onödig, eftersom man kan räkna ut och föreställa sig det mesta av det, men ibland gillar jag faktiskt långa epiloger. Dessutom fick det slutet att kännas desto mindre som "CONTINUE? YES/NO".

 

Sett som den spännande och romantiska berättelsen om en ung tonårig pojkes bitterljuva äventyr så gillade jag Sword Art Online. Brister i story och urval och en hel del tittarfrieri sänker betyget, men ganska bra ändå. 7/10 ger jag den, upprundat till närmaste heltal.

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såhär efter sista avsnittet så är jag nöjd med serien även om det hade en del brister och skiftade lite i kvalité från gång till gång under seriens gång.

 

Efter att jag har spelat mmorpg i flera år (mest bara ett spel men ändå) så fastnade jag direkt för upplägget och gillade även delen där de måste slåss med sina liv som insats för att återvända till den riktiga världen. Jag kan inte direkt säga att jag vet hur jag själv skulle reagera om jag blev utsatt för samma sak men jag tycker att de fick till atmosfären och att alla karaktärer som var fast i spelet handlade ganska realistiskt förutom ett par onda personer. 

 

Veckans tjej avsnitten var jag inte jätteförtjust i men ingenting jag direkt störde mig på förutom att Kirito tog det väldigt lugnt trots att han ville befria alla spelare. 

 

Relationen mellan Asuna och Kirito tycker jag var rätt så bra och den var gullig på sina håll men det var aldrig så att jag kände något för dem när de blev separerade eller när återförenades, som jag tycker att jag borde ha gjort, Kanske har jag blivit känslokall på senare år. Något jag verkligen inte gillade angående relationer var Yuis och Suguhas relation till Kirito den kändes bara onaturlig och dålig.

 

[spoiler=Sista avsnittet]En epilog på ett helt avsnitt är inte jätte vanligt för mig men ibland kan det vara skönt att de tar de sista delarna av serien i ett relativt lågt tempo på så vis känns det inte så stressat och det var precis vad det kändes i det här fallet, allt förklarades och för min del så blev jag nöjd förutom att Suguha/Leafa ska börja gråta igen.

 

 

Så som sista ord så vill jag säga att det var en trevlig serie trots sina brister och samt att jag tyckte att första delen av serien var bättre än den andra men den blev aldrig dålig. Ett måste för alla som någon gång har spelat och blivit insnöad i ett mmorpg.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag får ta och erkänna att jag har svårt att acceptera serien och blev riktigt besviken över att ha lagt ned tid och energi på att plåga mig igenom den i brist på annat. Sword Art Online var för mig inget mer än en klumpig sammansatt serie med så pass många brister i bl.a. handling och dialog att man som tittare aldrig riktigt blev nöjd och senare hade svårt att hänga med i vad som komma skulle. Speciellt i första halvan där fokus lades på helt fel saker och trots de några positiva aspekterna så förblev min inställning rätt så negativ för varje avsnitt som gick. Jag upplevde SAO som osammanhängande, och relationen mellan Kirito och Asuna som... omättad och slumpmässig.

 

Fantasyvärldarna där SAO (SAO och Alfheim) huvudsakligen utspelade sig var snyga och intressanta, liksom idén med vrmmorpg. Man hade en bra bas att utgå ifrån. Hur kunde slutresultatet bli så... fel?

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

fc7332cef690b481f4c4a6b2368089c813885025

 

Den här bilden finns med på http://www.swordart-online.net/

 

EDIT: GGO Spoiler??

Hittade lite bilder som skulle föreställa GGO. Ser ut som att Kirito kommer att bli en tjej haha.

 

 

Edit 2: Bra förklaring under min post när det gäller min spoiler. Vill inte posta några bilder då jag är osäker om det är officiella bilder. Ni kan säkert hitta bilder själva om ni söker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: GGO Spoiler??

Hittade lite bilder som skulle föreställa GGO. Ser ut som att Kirito kommer att bli en tjej haha.

 

Taget från SAO wiki (SPOILER)

GGO Kirito Avatar

Kirito's avatar in GGO is the rare «M9000» type, which is speculated to be the result of an extremely rare occurrence of the system misinterpreting the player's brain waves (the system identifies the gender of the player via their brainwaves, but, on rare occasions, due to some impulse, it chooses the appearance of the opposite gender). It is an avatar that many male players dream of having, due to its female appearance. He retains his black hair, which now flows down to his shoulders. He has a pale skin and crimson lips, and shining black eyes, fringed by long eyelashes. If one did not know better, it would be easy to confuse him with a female. This often causes great confusion to people, such as Sinon.

 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Nyss sett klart Sword art online.

 

Jag gillade action scenerna. Sjukt Coola. Är också mycket svag för tjejer som kickar ass med svärd. Tyvärr så är det för lite sådant i serien. Asuna skulle jag gärna sett kickat way more ass. 

 

Jag gillade första delen med hela man dör på riktigt grejen . Andra delen blev lite för gullig och Asuna hade så tråkig roll där. Likaså att dom inte kunde dö tog väck mycket.  

 

Men på det stora hela så är det en mycket bra anime tycker jag. Ska se log horizon nu haha . Den verkar ha mycket mer MMORPG saker med än sword art online har.  Vilka klasser och level folk är , hur interfacet ser ut , strategi osv.  Ska bli intressant. Sword art online är mer inriktat på cool action mer än MMORPG känslan igentligen tycker jag det verkar som.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...