Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

Yrat

Första animelångfilm ni såg, vilken var de?

Rekommenderade inlägg

Min första animelångfilm var Samurai X (filmen alltså) Det var också den första riktiga animen jag såg och det var väl mindre än ett år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Tyvärr... Mewtwo strikes back... Det är inget jag är stolt över. Fast om man snackar om RESPEKTABLA långfilmer var den första mononoke hime.

FÅr fortfarande nostalgiska rysningar när jag tänker på den... Ahhh

Gah, samma här D:

Pokémon... pinsamt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Gäst

Första animelångfilm... Om det nu var en film som gick så var det filmen med okänd titel som gick på LA2 i Spanien -93. Annars var det nog Sailor Moon SuperS filmen eller End of Evangelion. Minns inte vilken jag såg först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

vet inte om den klassas som långfilm men vad jag minns nu så var det nog "tekken the motion manga"

lr möjligen den där transformers långfilmen när jag var liten, (men den är jag inte säker på om jag sett lr ej)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Själv så lär de ju vara Transformer-långfilmen (1986), men som sagt det som jag mest kom ihåg när jag var liten var en animefilm som hette " Panda" Det handlade om en Panda som söker hjälp efter någon slags börjnflock utrotar skogen typ, Pandan kom till en cirkus där han fick hjälp. Helt bra, då är de eran tur. Första animelångfilm ni såg, vad hette den?

haha, om panda räknas var det också den första jag såg :D

Det bästa är när han hänger i vattenfallet och säger:

"Jag är stark!"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag tror att den första jag såg var Akira... men jag var ganska liten så jag fattade inte mycket av handlingen. Engelskt tal var det också. Blev inte så imponerad faktiskt. Har inte sett den sedan dess, men man kanske borde se den igen...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Den riktiga ubersugiga filmen armaggeddon var nog min första (på engelsk manga entertainment dub of course).

Min var Samurai X

Den första animélångfilmen var frågan.

Finns en rätt kass långfilm baserat på kenshin som han kanske menar. Har för mig att den har engelska titeln Samurai X: requiem for patriots eller nåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hmm... Den första långfilmen jag såg var nog Whisper of the Heart. Ganska bra film tycker jag. Crux Anime i Örebro visar den nu den 30:e Ska dit å glo på den igen ^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag tror det var Ninja Scroll för min del...eller så var det Ghost in the shell. Var någongång vid 90:talet självklart...sen kommer jag inte på så mycket mer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ballattack, dock är dom VHS-kassetterna så slitna och dåliga vid det här laget som de är helt obrukbara. :( Nu ångrar man inte att man tog hand om sakerna på 80-talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu