Hoppa till innehåll
Anime.se

Sommarspelturnering för Anime.se!


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är augusti, turneringen är över! Som väntat blev lag 2 vinnare, grattis lag 2!

 

Nu vill jag ha tips och tankar om hur det här har gått, och hur ni tycker att eventuella efterkommande evenemang ska gå till!

 

Ett förslag var att ha en längre turnering i vinter. Och, tänkte jag, om man talar om tävlingar i vintertid, vad tänker man på då? Kōhaku Uta Gassen, så klart! Den långa musiktävlingen som sänds varje nyårsafton i japanska NHK, där de är två lag – rött och vitt – som tävlar genom sångframträdanden!

 

Jag tänker förstås inte anordna en sångtävling, utan bara att det kanske ska vara endast två lag, som tävlar i olika grenar. Tänk typ såna där sportdagar i anime och manga, där det är två lag som tävlar i stafettlöpning, bollkastning, brödätning, skattletning och så vidare.

 

Alltså, mitt förslag på en vinterturnering:

  • Två lag, slumpad sammansättning.
  • En förbestämd lista på spel.
  • Inför varje match får lagen utse representanter som ska spela.
  • Representanter får inte spela flera gånger (annat än i nödfall), så det är bäst att planera ordentligt!
  • Matcherna spelas under vintern.
  • Det lag med flest vunna matcher vinner hela tävlingen, förstås.

Vad tror ni, hade det varit nåt? Eller är det bättre med små lag? (Hur stora lag?) Isåfall, är det bättre med utslagsturnering (en förlust och du är UTE) än poängturnering (alla möter alla)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grattis lag 2! Jag är helt klart på en ny turnering även om det kanske var lite dåligt deltagande från vårt lag men det var helt enkelt lite saker i verkligheten som kom i vägen och kanske lite dåligt driv från vår sida men det ska vi ta lärdom av och göra bättre till nästa gång!

 

Två-lags idén lät intressant men också wilfrieds förslag. Vi skulle kunna köra två-lags varianten och se vad som verkar fungera bäst för oss på forumet, fler smålag eller två stora lag. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

STORT FETSTILAT GRATTIS  LAG 2! ヾ(@^∇^@)ノ och ett gott kämpat till alla oss andra!

 

Jag gillar idén med två stora lag (!) men gillar lite mindre idén att man bara har en chans på sig att bidra till poängen. Som orutinerad spelare som mest är med för skoj så lockar fler speltillfällen mer än ett enskilt på något vis.. Men ah, då kan det ju bli lite bökigare igen med att få ihop folk. Samtidigt, om personen inte dyker upp på bestämt datum och tid kan man ju i ett stort lag kasta in en ersättare. Kanske? : s

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det känns som att idén med två stora lag hade passat bra i sommartider då vi bara hade behövt få ihop två personer till en match istället för sex personer. Men just för en vinterturnering så känns det som att det nog skulle gå bra att köra precis som vi gjorde tidigare. Tre personer i varje lag tycker jag var en perfekt storlek på lagen. Om vi får ihop fler lag till vintern så skulle man kunna köra att de fyra lagen som fått högst poäng i slutet av turneringen går vidare till semifinal-final. Och där skulle man kunna köra bäst av 3 i matcher om man vill t.ex. 

 

Jag har en egen Battlefield 3 server samt en inofficiell anime.se Teamspeak 3 server i x antal dagar till, så om någon skulle vara sugen på att hitta på några event i Battlefield 3 så får ni gärna höra av er. Jag tänker mig ungefär de otympliga spelen i battlefield 3 med grenar som: "Robotwars", Mortar run, Quickdraw, Sticks & Stones, "Battlefield Zombies", "Kick the claymore" etc.

 

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/pc/dcea44dd-58d1-4803-b946-4c778662507d/Multiplay-Anime-se-Sveriges-mysigaste-animecommunity/

 

TS3 IP: 85.236.107.36:10297

 

 

Tack för alla gratulationer \o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Skulle inte den som ansvarar för anime.se:s youtubekanal göra en spellista med de videor från turneringen som är upplagda på youtube och även göra spellistor efter framtida turneringar? Finns inte mycket på kalnalen just nu...

Smart! Har gjort det nu.

 

Mjo, det är inte så mycket på Youtube-kanalen, den var mest något jag fixade på ett infall. :happydrop: Så tack, alla förslag tas emot med varm hand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...