Hoppa till innehåll
Anime.se

Omröstning!!!


Vegeta
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu ska jag dra igång en liten omröstning. Reglerna är att ni får bara rösta på Manga som blivit översatt på svenska! Nu blir säkert några besvikna MEN!: skriv också vilken manga ni skulle vilja ha översatt till svenska! Ni får bara rösta en gång! Jag presenterar vinnaren den 5 oktber! Så ordet är ert!!!! :D [/code]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag röstar på Gen - pojken från Hiroshima som den bästa. Mitt förslag till översättning får nog bli - tja, egentligen fortsättningen på Gen, eftersom den är fortsatt bra i volym 2-4; eftersom man bör fullfölja det man börjar; och eftersom de sista volymerna inte har kommit ut på engelska och jag gärna vill läsa dem.

 

Det finns andra oöversatta serier jag är nyfiken på, och det finns en serie som jag har läst på engelska som är bättre än Gen, men jag kör ändå på denna linje för ögonblicket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dragon ball

 

Shaman king

Shaman King håller redan på att översättas till svenska... Några kapitel har redan kommit ut (i Shonen Jump dvs).

Nåväl, min röstning då.

 

Mästerdetektiven Conan

 

---

 

Nausicaä

 

håller på och har kommit är inte samma sak. man kan hålla på med ett spel och den kan komma ut 2 år senare. iofs tar det inte så lång tid men du fattar vad jag menar antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om en manga redan håller på att ges ut aktivt i Sverige är det väl ingen ide alls att önska att den börjar komma ut? Det är ju det den gör.

 

Ett spel är väl knappast samma sak när det kommer ut i ett stycke, Shaman King kommer som sagt regelbundet i tidning och sen släpps (troligtvis) som pocket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ranma½ gillar jag rätt mycket. Trots att den är lite väl oseriös och flummig.

 

Någon som jag vill ha översatt till svenska är Model av Lee So-Young. Den är väldigt bra, och jag skulle uppskatta den till ett billigare pris. dessutom tror jag den skulle passa på svenska, bättre än engelska åtminstone.

En annan jag skulle vilja ha översatt är Boys Over Flowers. den mangan tror jag skulle kunna sälja rätt bra i Sverige faktiskt. Det är en sådan fånig flickmanga, som händelsevis är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sorry för förseningen!!!! :blush: men vinnarna ska koras ändå!!!

Vi börjar me den svenskt översatta mangan!

1:a D.N. Angel och One piece med tre röster var!

2:a Dragonball, Love Hina, Mästerdetektiven Conan och Ranma½ med 2 röster var.

3:a Cobra med 1 röst.

 

Vinnaren som ni vill ska översättas till svenska!!!

1:a Rurouni Kenshin. 3 röster

2:a Shaman King och Angelic layer. 2 röster

3:a Ashita no joe, Ace wo Nerae, Cowboy bepop, Slam dunk, Phoenix, full metal panic, stål alchemisten, adolf model och Boys over flower.

 

 

Tac för att ni röstat!!! Jag skickar ett mail till bonnier carlsen om att ni vill ha dem här mangorna. Jag framför 1:an och 2:an!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...