Hoppa till innehåll
Anime.se

PC eller konsol...


ikkari
 Share

Rekommenderade inlägg

okej...det har vart en del topicar som vi har disuterat lite lätt om pc och konsoler...så ja tänkte att vi kan starta en topic som vi kan diskutera i istället..

 

nå..vad tycker ni vilken passar bäst som spelenhet??

 

(hoppas inte det redan finns en sån här topic...kollade men kan ha missat...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Som spelenhet är konsoller bäst, de är ju gjorda för att spela spel på redan i grunden. Sen persoligen gillar jag Pc bättre eftersom dens spel passar mig bättre. Pc har mest av Fps, strategi, simulatorer som jag gillar bäst. Jag skulle gärna vilja äga en Xbox men det är en Prisfråga som jag inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pc suger så enormt från vad det var tidigare, efter alla äventyrsspel från lucas arts så blev det inte roligt att spela på dator längre.

 

Visst finns det några spel som är bra till Pc, ex. Farcry. Men då ska det spelet plus många andra konverteras till xbox och jag spelar mycket hellre ett spel i soffan med min handkontroll.

 

Trodde det fanns fler gamers här inne, jag hade tydligen fel. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är onekligen skolad inom konsolens värld. PC är otroligt användbart inom flera områden (uppenbarligen). Hade jag stått inför valet mellan en PC eller en konsol så hade jag med all sannolikhet valt konsolen. Multiplayermässigt så är konsolen (för mig) det enda valet och det avgörande.

 

Ex. att sitta med en massa polare framför TVn och lira fighting-, sport- eller något arkadspel är en oslagbar känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det handlar om spel föredar jag konsoler. Konsolernas fördelar är ju att man inte behöver krångla med installationer, drivrutiner och specs. det är bara att koppla in och köra. Fast det är väl lite av grejen med PC-gaming att man ska krångla med installationer och alltid ha den senaste hårdvaran. Spelen är ju billigare til PC, men samtidigt är själva PC:n en riktig pengaslukare. Något som är kul med PC är ju att spela hemmagjorda spel ^,^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För egen del föredrar jag tv-spel när det gäller att spela, det ska vara enkelt att spela, och slippa massa installationer, patchar, uppgraderingar av hårdvara. Vist finns det bra spel till PC också, framför allt strategi spel, manager spel, peka och klicka spel, sedan kan man använda den till mycket vilket är bra.

 

Sedan så finns alla mina favorit spel till tv-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pc suger så enormt från vad det var tidigare, efter alla äventyrsspel från lucas arts så blev det inte roligt att spela på dator längre.

 

Visst finns det några spel som är bra till Pc, ex. Farcry. Men då skall det spelet plus många andra konverteras till xbox och jag spelar mycket hellre ett spel i soffan med min handkontroll.

 

Trodde det fanns fler gamers här inne, jag hade tydligen fel. :rolleyes:

 

 

Du spelar FPS på konsol med handkontroll och kallar dig själv gamer? :rolleyes: *ironi*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meh, jag gillar att göra allt på min dator, orkar inte förflytta mig till televisonen...

 

 

Konsolen har massa trevliga rpgs så som final fantasy, phantasy star o.s.v. Datorn har alla roliga strategispel och mysiga FPS :), medans konsolen har arkad och aktion spelen.

 

Dock föredrar jag att spela spel på datorn eftersom då kan jag modifiera så allt passar mina personliga preferenser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig är valet lätt. Skulle jag bli tvungen att för resten av mitt liv spela med en konsol eller PC så skulle det bli en konsol. För det första så måste man ju installera spelen på PC innan man kan spela dem och sedan när man väl startar dem är det inte alls säkert att det fungerar. Inte heller är det säkert att gamla godingar fungerar på en ny dator, vilket det alltid gör på en konsol. Jobbigt att ständigt behöva lägga ut en massa pengar på datorn så att man skall kunna spela de senaste spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du spelar FPS på konsol med handkontroll och kallar dig själv gamer? :rolleyes: *ironi*

 

FPS innebär inte direkt ett actionspel utan handling som ex. Quake där den viktigaste funktionen är att kunna vända sig 360 grader fortare än du hinner säga "happ".

Spel som just Farcry eller Chronicles of Riddick går alldeles ypperligt(om inte bättre) att spela på konsol med handkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pc suger så enormt från vad det var tidigare, efter alla äventyrsspel från lucas arts så blev det inte roligt att spela på dator längre.

 

Visst finns det några spel som är bra till Pc, ex. Farcry. Men då skall det spelet plus många andra konverteras till xbox och jag spelar mycket hellre ett spel i soffan med min handkontroll.

 

Trodde det fanns fler gamers här inne, jag hade tydligen fel. :rolleyes:

 

Fy dig, fyyy dig. Kan ju nämna att i t.ex. Korea så har konsoler aldrig varit särskillt populära utan man har i stort sett bara använt sig av datorer och arkadspel. Jag skulle kunna gå vidare och säga att du inte var en "gejmer" för att du använder en vanlig handkontroll istället för specialbehör som arkadstickor eller så. Det räcker väl med att tycka om och spela spel för att vara en så kallad "gejmer" även om man helst spelar fia med knuff.

 

 

För egen del föredrar jag tv-spel när det gäller att spela, det skall vara enkelt att spela, och slippa massa installationer, patchar, uppgraderingar av hårdvara. Vist finns det bra spel till PC också, framför allt strategi spel, manager spel, peka och klicka spel, sedan kan man använda den till mycket vilket är bra.

 

Sedan så finns alla mina favorit spel till tv-spel.

 

Nja, tv-spel blir också patchade, främst när de släpps till nya marknader men även vid nyutgåvor eller nya pressningar om de upptäcker problem. Var glad att tillverkare tar ansvar och rättar till fel istället för att de tvår sina händer så fort de skickat spelet vidare till pressning och distrubition.

 

Dock så är ju uppgraderingarna då redan applicerade så det kanske var lite långsökt. ^^;; Värt att nämna också är att flera konsolspel tankar hem uppgraderingar ifrån nätet numera, en hel del xboxspel gör det men även PS2spel, dreamcast och gamecubspel gör detta men återigen, ingen krånglig installation.

 

*Ior som faktiskt blir glad över patchar (Även om han föredrar arkadspel).*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på, Om man snackar om att spela på internet så är ju PC helt klart den bästa platformen med bäst support, och tillgång för i stort sett alla.

Men single player upplevelser ser sig bäst på konsoller, så det är ett ganska svårt val att välja mellan dem båda.

 

Men jag tror jag skulle välja Konsoll om jag var tvungen då dem har bäst RPGn enligt mitt tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...