Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto - Bättre förr?


Manga Master
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag tycker defenetivt att kvaliteten har sjunkit, dem hinner inte teckna så mycket som dem skall på en vecka så dem fyller ut med tillbaka blickar hela tiden.

Ta sista avsnittet t.ex. där hade dem en tillbaka blick när Orochimaru duschade, det var det som hände i avsnittet innan.

Så var det inte förut då fick man "bang for the buck" som man kan säga det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att kvaliten på bilden har sänkts :P

Tittar jag på 1:an och på 119 så tycker jag att 1:an är mycket bättre.

När de mötte Zabuza o company så var det ju en otrolig fajt.

En av de bästa!

Sen som nån nämnde, Chuunin examen måste nog varit bäst.

Bästa fajten då var lätt Lee vs Gaara!

 

(Go Lee, go!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Word!

 

håller med om att den inte är lika bra som förr, men jag sitter troget och tittar vidare (vill se Rock Lee back in action!)

 

han kommer komma tillbaka snart =)

På tiden, tycker det var lamt att lägga honom (som är en av mina högst rankade favokaraktärer) på sjukhuset under en så lång tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan väl inget annat än att säga att även min favoritkaraktär är Lee...och när det gäller helheten kan jag väl säga att jag tycker nog att animeringen har sjunkit en aning sen i början men storyn flyter på ungefär lika dant hela tiden, underhållande när det händer grejer men annars rätt segt, den är ju inte precis finkänslig om man säger så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De anställer bara skickliga (och dyra) animatörer när det verkligen gäller. Jag har ingen aning om vilket avsnitt Naruto ligger på nu, men kolla vid avsnitt c:a 125~130, dito drygt avsnitt 150 så skall ni se att kvaliteten går upp. Vid säsongsbytena krämar de alltid på lite extra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De anställer bara skickliga (och dyra) animatörer när det verkligen gäller. Jag har ingen aning om vilket avsnitt Naruto ligger på nu, men kolla vid avsnitt c:a 125~130, dito drygt avsnitt 150 så skall ni se att kvaliteten går upp. Vid säsongsbytena krämar de alltid på lite extra.

 

Jag har också lagt märke till det, ta avsnitt 18 (?) Zabuza disperses into the snow, sista avsnittet för striden på bron.

Enligt mig så är det det snyggast ritat av ALLA avsnitt i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto var bra tills ca ep 20, efter det började serien bli mindre roande att glo på. Runt 60(Under turneringarna, kommer inte ihåg om det var här dock) blev det ännu värre och strider blev utdragna som bara den.

Runt ~90 såg jag bara för att när man väl sett 90avsnitt känns det dumt och för sent att sluta titta... Senaste avsnittet jag såg var 112, nu har jag inte orkat titta på länge och jag vet inte om jag orkar ta upp tittandet igen, det känns bara som om jag tittade för att se klart på serien(som aldrig verkar ta slut).

 

Serier bör hållas under 30 avsnitt, annars blir serien både repitiv och utdragen, med massor av onödigt tjaffs som enbart är där för att fylla ut, tom allas våran favorit Kenshin kändes lite utdragen och tråkig mot sina sista ~20avsnitt. GTO är ett undantag där de lyckats bra dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Något jag slås av när jag kollar på Naruto, är tempot i hela serien...

Aldrig tidigare har jag skådat en anime med så många scener där ingen rör sig, och alla står stilla och maler medans "kameran" panorerar landskapet... Läpparna rör sig, ibland blåser det lite i gräset lr träden... Sen springs det runt och och så slåss några innan det är dags att stå helt still medans nån pratar igen...

 

Nån annan som noterat det här mönstret?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något jag slås av när jag kollar på Naruto, är tempot i hela serien...

Aldrig tidigare har jag skådat en anime med så många scener där ingen rör sig, och alla står stilla och maler medans "kameran" panorerar landskapet... Läpparna rör sig, ibland blåser det lite i gräset lr träden... Sen springs det runt och och så slåss några innan det är dags att stå helt still medans nån pratar igen...

 

Nån annan som noterat det här mönstret?

 

 

Jag har :)

Beror väl en hel del på att serien är så pass lång...eller nåt ;)

Nej, men så är läget med alla dessa typer av animeserier, tex Dragonball och Naruto.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...