Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Den bästa. Krångel, men Elfen Lied ligger mig varmt om hjärtat.

 

Sämsta, så mycket roligare. Tyvärr (?) kollar jag oftast upp anime innan jag ser dem, så det värsta skräpet lyckas jag filtrera bort i de flesta fall. Men ja, Shuffle! Memories var ganska dålig, kanske inte Seagal-dålig, men jag fattade verklige ingenting ibland. Framför allt var det kanske avsaknaden av något bra som gjorde den tråkig. Kommer ihåg att det bara var EN bra scen i hela serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Det sämsta jag sett tror jag är Zettai Shougeki ~Platonic Heart~, stängde av efter 10 minuter.

Men om man bara ser på 10 minuter har man väl inte tillräckligt med grund för att döma en serie. Lucky Star inledes till exempel med en tio minuter lång dryg och långsam (fast som jag i ärlighetens namn tyckte var morbit underhållande) diskussion om hur man äter mat på bästa sätt, och det är knappast vad serien i övrigt bjuder på. Visst bör en serie fånga ens intresse från första början, men ett helt avsnitt är det minsta man kan begära av tittaren; jag tvingade mig igenom två avsnitt av Girl's High innan jag dubbade den till världens näst sämsta anime.

 

Den absolut sämsta på min lista, .hack//Legenden om Skymningsarmbandet, såg jag faktiskt klart på alla avsnitt. Det är definitivt ingen nödvändighet (förmodligen bara jag som gör sånt), men tack vare det har jag nu en klar bild på just vad det var som gjorde den så usel, och kan motivera mitt hat om någon skulle fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om man bara ser på 10 minuter har man väl inte tillräckligt med grund för att döma en serie. Lucky Star inledes till exempel med en tio minuter lång dryg och långsam (fast som jag i ärlighetens namn tyckte var morbit underhållande) diskussion om hur man äter mat på bästa sätt, och det är knappast vad serien i övrigt bjuder på. Visst bör en serie fånga ens intresse från första början, men ett helt avsnitt är det minsta man kan begära av tittaren; jag tvingade mig igenom två avsnitt av Girl's High innan jag dubbade den till världens näst sämsta anime.

 

Jag håller med dig helt och hållet, brukar faktiskt säga detsamma till andra jag känner, men pröva du att se den så kommer du förstå vad jag menar. Zettai Shougeki ~Platonic Heart~ är typ en dålig version av Queens Blade. Det är en lågbudgets-OVA på 5 avsnitt, och redan efter ett par minuter så attackerade en tjej en annan tjej, sen kom en annan in i fighten utan anledning, och schwipps så går såklart t-shirts sönder och bröstvårtor med hyllor i F-kupor studsar fram i scenerna. Är så otroligt trött på ecchi om animen inte har en bra story, utan det enda det går ut på är tjejer-som-slåss-nakna i 2D.

 

Och vad gäller Lucky Star så glömde jag faktiskt helt bort den, den går lätt före Jungle wa Itsumo Hare nochi Guu (som förövrigt är otroligt random och sinnessjukt rolig om man har den humorn) och Kannagi, därefter, bästa anime jag sett. Dessutom så blev jag förälskad i Lucky Star direkt när OP'n började och även under "mat-diskussionen". 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men det är skitsvårt när man har så många 10:or och välja bland.

Tur att man inte har så många 10or att välja bland då :)

 

*snokar på Volbla's MAL*

 

OH SHI-!

 

Haha, du var en snål j-vel ;)

 

*jämför MAL's*

 

Det enda vi verkar vara eniga om är att TTGL är verkligen värd en 10. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med dig helt och hållet, brukar faktiskt säga detsamma till andra jag känner, men pröva du att se den så kommer du förstå vad jag menar. Zettai Shougeki ~Platonic Heart~ är typ en dålig version av Queens Blade. Det är en lågbudgets-OVA på 5 avsnitt, och redan efter ett par minuter så attackerade en tjej en annan tjej, sen kom en annan in i fighten utan anledning, och schwipps så går såklart t-shirts sönder och bröstvårtor med hyllor i F-kupor studsar fram i scenerna. Är så otroligt trött på ecchi om animen inte har en bra story, utan det enda det går ut på är tjejer-som-slåss-nakna i 2D.

 

En sämre version av Queens Blade? Wow, den måste suga totalt. Såg nyss första QB avsnittet och har lite problem med att förstå ditt resonemang att Zettai Shougeki är dålig för att tjejer med f-kupor och trasiga kläder slåss utan anledning då det är i princip vad första scenen där var, resten av avsnittet var ju i princip uteslutande fanservice i form utav utmanande kameravinklar, situationer och utstyrslar med en hittills kass story för att ha någon ursäkt för allt. Exploderande boobies ser man dock sällan så där får den ett plus i kanten, resten var dock samma dynga som man tidigare sett i Ikki Tousen och Sekirei så den ligger väldigt långt ner på min lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med dig helt och hållet, brukar faktiskt säga detsamma till andra jag känner, men pröva du att se den så kommer du förstå vad jag menar. Zettai Shougeki ~Platonic Heart~ är typ en dålig version av Queens Blade. Det är en lågbudgets-OVA på 5 avsnitt, och redan efter ett par minuter så attackerade en tjej en annan tjej, sen kom en annan in i fighten utan anledning, och schwipps så går såklart t-shirts sönder och bröstvårtor med hyllor i F-kupor studsar fram i scenerna. Är så otroligt trött på ecchi om animen inte har en bra story, utan det enda det går ut på är tjejer-som-slåss-nakna i 2D.

 

En sämre version av Queens Blade? Wow, den måste suga totalt. Såg nyss första QB avsnittet och har lite problem med att förstå ditt resonemang att Zettai Shougeki är dålig för att tjejer med f-kupor och trasiga kläder slåss utan anledning då det är i princip vad första scenen där var, resten av avsnittet var ju i princip uteslutande fanservice i form utav utmanande kameravinklar, situationer och utstyrslar med en hittills kass story för att ha någon ursäkt för allt. Exploderande boobies ser man dock sällan så där får den ett plus i kanten, resten var dock samma dynga som man tidigare sett i Ikki Tousen och Sekirei så den ligger väldigt långt ner på min lista.

 

Om man bortser ifrån exploderande boobies så innefattade Zettai Shougeki exakt det du nämnde. Jag hade tänkt att se QB först, men när jag fick reda på att det bara var en enda fanservice-serie så pallade jag inte. Räcker med de screenshots man får se av serien i Sankaku Complex's blogg. Så ja, Zettai Shougeki sög totalt, därav varför jag stängde av skiten efter 10 minuter. Ecchi har jag annars inget emot, men utan bra story är det inte intressant för fem öre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*snokar på Volbla's MAL*

 

OH SHI-!

 

Haha, du var en snål j-vel ;)

Yes. Det är så jag skiljer mellan det som är jättebra och det som är gudomligt. *smartass look*

 

En sämre version av Queens Blade? Wow, den måste suga totalt.

Haha, tänkte faktiskt precis likadant. Utan att egentligen sett något av QB förutom en trailer, men av ryktena... En av de få serierna jag sett ha under 6 av. rating på mal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yes. Det är så jag skiljer mellan det som är jättebra och det som är gudomligt. *smartass look*

Samma här. Eller, jag skiljer på det som är riktigt, riktigt bra (9/10) och det som är riktigt, riktigt bra OCH passar mig som om det vore en pusselbit i mitt liv (10/10). Vad jag har för syn på 10-poängssystemet syns på min MAL-profil. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sämsta jag sett tror jag är Zettai Shougeki ~Platonic Heart~, stängde av efter 10 minuter.

Okej, nu är jag benägen att hålla med. Maken till omotiverad fanservice får man leta efter; inte bara fokuserar kameran på deras trosor och bröst när de slåss, deras kläder är dessutom gjorda av ett material som smulas sönder vid minsta stöt. Inte hjälpte det heller att dialogen i sig kändes ungefär lika genomtänkt som fansubbens översättning (som var en av de mest hiskliga jag sett på länge). Ett helt avsnitt tvingade jag mig igenom (extra långt dessutom, 30 minuter), och jag skulle helt klart sätta den i samma liga som Girl's High.

 

Men .hack//Legenden om Skymningsblajet slår den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter väldigt lik Queens Blade som går nu... Också en av de sämre serier jag någonsin sett, men så går det om man enbart fokuserar på bröst och våld. Det man kan ge dem är att det är fruktansvärt ärligt i alla fall.

 

Annars är det nog Rosario + Vampire som står som ensam segrare gällande det sämsta jag sett i animeväg, det finns liksom inget att gilla i serien. Några som faktiskt skulle kunna konkurrera om platsen är ett gäng OVA vars namn jag tyvärr inte lagt på minnet, men som nämnt, dem kommer jag ju inte ens ihåg.

 

Jag försöker egentligen titta på så bra anime som möjligt, även om man i sitt frosseri ibland sätter i halsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter väldigt lik Queens Blade som går nu... Också en av de sämre serier jag någonsin sett, men så går det om man enbart fokuserar på bröst och våld.
Zettai Shougeki ~Platonic Heart~ är typ en dålig version av Queens Blade.
En sämre version av Queens Blade? Wow, den måste suga totalt.

 

;)

 

Okej, nu är jag benägen att hålla med.

 

Hehe, som jag sa innan, jag brukar alltid tänka som du säger att man ska se igenom mycket innan att kritisera, men vad skönt att du förstår vad jag menar angående den här serien :P Fruktansvärt dålig var den indeed.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Favorit anime 1.Genshiken

2. DEath note

3. Code geass R1 and R2

4.claymore

5.Naruto: shippuden'

 

Sämsta anime ngnsin 1.yu gi oh'

2.pokemon

3.digimon

4.elfen lied

5. dragon ball

 

Snacka inte skit om Pokémon unge herre! Innehållsrikare serie får man ju leta efter! =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att Klibbnisses inlägg var ironiskt men jag tycker Pokemon är rätt okej. Kanske inte någon höjdare, men jag tycker den duger som slö-underhållning när man inte är något bättre på Tv.

Sedan brukar jag få en nostalgikick när jag se de äldre avsnitten, som gick på Tv för snart 10 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Favorit anime 1.Genshiken

2. DEath note

3. Code geass R1 and R2

4.claymore

5.Naruto: shippuden'

 

Sämsta anime ngnsin 1.yu gi oh'

2.pokemon

3.digimon

4.elfen lied

5. dragon ball

DUDE! Digimon. Hur... hur kan du?

 

Fast när jag ser de andra du har på din sämstalista så är det kanske inte så förvånande, men när jag ser att du har Naruto Shiuppuuden på bästalistan så blir det väldigt förunderligt igen.

 

Digimon är den bästa barnshounen jag sett, absolut. Allt som man inte fattar i början får djupare förklaringar, settingen är right on och passar i dagens samhälle, och så förstås grymma monster i grymma fighter. En del random fiender som kanske inte riktigt behövde vara med, men som sagt barnshounen.

 

Att du gillar Shippuuden skulle jag kanske kunna förstå om du är intresserad av handlingen och nya karaktärer, men det är mer nostalgivärde så att säga. Digimon är bättre på alla sätt och vis :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo Frisse... fast även om det händer i princip exakt samma saker i ~270 avsnitt (innan Pokémon Advance och alla de där kommer in) måste jag faktiskt erkänna att det nog finns bra mycket värre att kolla på ^^;

 

Dessutom är det nog den enda anime som dubbats bra till svenska! =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...