Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Bästa anime är riktigt svårt, jag har precis som dom flesta här sett för många riktigt bra titlar för att kunna välja en.

 

Sämsta anime jag sett är dock väldigt lätt att peka ut för mig: Eiken, den är så extremt dålig och skruvad att det bara blir jobbigt att se på. Hela serien är bara bisarr, nej det var ingenting för mig ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den enda koppling till FF jag kunde se var att där fanns chocobos.

Glöm inte fanfaren efter fighterna.

Om jag inte missminner mig helt och hållet så var väl Cid med också?(inte för att det på ngt sätt gjorde serien mindre värdelös)

 

Bäst: väldigt svårt... Neon Genesis Evangelion och ef -a tale of memories om jag måste säga ngt.

 

Sämst: Såg 3-5 avsnitt av kokoro toshokan(tror att det stavades så) men den var så olidligt seg att jag bara inte kunde se vidare. Jag gillar normalt sett "Slice of life"/mer avkopplande serier men här hände det verkligen ingenting, stendött.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den enda koppling till FF jag kunde se var att där fanns chocobos.

Glöm inte fanfaren efter fighterna.

äh. det gjordes oändligt många gånger bättre i Advent Children. Fan va jag garvade åt mobiltelefonen XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Bästa anime: går ju inte att utse >.< gillar ju jätte många

Sämsta: Måste säga Tsubasa, vet att väldigt många gillar den men jag orkade inte ens se klart serien, ogillade allting om den.

Sen kommer nog hack//Legend of Twilight Bracelet och även Shining TearsxWind (fastän jag är ett fantasy-fan så gick den för snabbt fram och hade dålig handling)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa anime: går ju inte att utse >.< gillar ju jätte många

Sämsta: Måste säga Tsubasa, vet att väldigt många gillar den men jag orkade inte ens se klart serien, ogillade allting om den.

Sen kommer nog hack//Legend of Twilight Bracelet och även Shining TearsxWind (fastän jag är ett fantasy-fan så gick den för snabbt fram och hade dålig handling)

 

Kan ha förståelse om du inte gillar karaktärerna men musiken , den kan man bara inte undgå att svepas med i :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
sämst vet jag inte riktigt pokemon kanske

Hur många avsnitt har du egentligen sett? Många som jag har hört som ser ner på Pokemon har bara sett några avsnitt på svensk TV (med 4Kids-editteringen såklart), vilket inte alls är nog för att bedöma serien som helhet. Visst är det en barnserie, och ofta är den lite väl ologisk, men samtidigt är det en lättsam och mysig serie som är bra att kopla av med. Ett pluss är om man ser på den på japanska, då musiken är avsevärt bättre i den versionen.

 

Själv har jag sett 150 avsnitt av originalet, och jag rågillar den ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa: RuroKen OVA1 - helt jävla magiskt, allt från animeringen till soundtracket.

School Rumble - roligare serie finns inte.

Mushishi - :)

Sämsta: Love Hina - harem anime när den är som allra värst, tål den verkligen inte >_<

 

Skulle egentligen kunna göra en hur lång lista som helst, väldigt svårt att rangordna =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många avsnitt har du egentligen sett? Många som jag har hört som ser ner på Pokemon har bara sett några avsnitt på svensk TV (med 4Kids-editteringen såklart), vilket inte alls är nog för att bedöma serien som helhet. Visst är det en barnserie, och ofta är den lite väl ologisk, men samtidigt är det en lättsam och mysig serie som är bra att kopla av med. Ett pluss är om man ser på den på japanska, då musiken är avsevärt bättre i den versionen.

 

Själv har jag sett 150 avsnitt av originalet, och jag rågillar den ^^

 

 

handligen är väll mer eller mindre den samma, sen hans favourit anime var juh death note vilket mer eller mindre är en motsats till pokemon. Jag förstår vad du menar men jag tycker inte det är så lustigt att han ser ner på pokemon.

 

 

 

Miniac,om SDK , hrhr tror alla blev såna monster för att kunna ha någon chans mot kyo ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst:

Airmaster

Bleach

FMA

Genshiken

Green Green

Gundam SEED

Gundam SEED Destiny

Hikaru no Go

Hunter X Hunter

Initial D

Last Exile

Naruto

Onegai Sensei

Onegai Twins

REC

School Rumble

Shaman King

Survive!

 

 

Sämst:

Chrno Crusade

Excel Saga

One Piece

 

Du ska inte skriva en lista på alla Animé du sett! ;)

 

 

Bäst:

Rahxephon / NGE / Cowboy Bebop

 

Sämst:

Blood+

 

Sämst-Sämst:

Onegai Teacher

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst:

Airmaster

Bleach

FMA

Genshiken

Green Green

Gundam SEED

Gundam SEED Destiny

Hikaru no Go

Hunter X Hunter

Initial D

Last Exile

Naruto

Onegai Sensei

Onegai Twins

REC

School Rumble

Shaman King

Survive!

 

 

Sämst:

Chrno Crusade

Excel Saga

One Piece

 

Du ska inte skriva en lista på alla Animé du sett! ;)

 

 

Bäst:

Rahxephon / NGE / Cowboy Bebop

 

Sämst:

Blood+

 

Sämst-Sämst:

Onegai Teacher

 

Förlåt, men jag kunde inte bestämma mig för bara några så det blev typ halva min samling :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa : Welcome to the N.H.K.

har inte någon bra anledning till varför jag gillar den.

men det är den ända anime serien jag sätt över 5 gånger.

 

 

sämsta: canvas 2

blev grymt besviken på slutet, förstörde hela anime serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa: Ouch.. Finns så mycket bra, men Fate/stay night, Higurashi no Naku Koro ni och Claymore(slutet är fail dock) för att nämna några.

 

Sämsta: Det var länge sen jag såg något dåligt, men när jag såg Voices of a Distant Star så tyckte jag att den var riktigt usel, men det var ett bra tag sen jag såg den så jag kanske skulle tycka annorlunda idag.

 

 

Hej anime.se btw!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sämsta: canvas 2

blev grymt besviken på slutet, förstörde hela anime serien.

Haha, för mig var det tvärtom som var en Ellis-anhängare.

 

Kiri > Ellis! Men jag måste hålla med om att slutet är de inte någe fel på, riktigt trevligt faktist.

 

Sämsta: Det var länge sen jag såg något dåligt, men när jag såg Voices of a Distant Star så tyckte jag att den var riktigt usel, men det var ett bra tag sen jag såg den så jag kanske skulle tycka annorlunda idag.

 

 

Hej anime.se btw!

 

Se om den nu då tycker jag. Och hej på dig med. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kiri > Ellis! Men jag måste hålla med om att slutet är de inte någe fel på, riktigt trevligt faktist.

Det är bara något med mig och tjejer som säger "onii-chan" ¦3

 

vi vet flaskis, vi vet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kiri > Ellis! Men jag måste hålla med om att slutet är de inte någe fel på, riktigt trevligt faktist.

Det är bara något med mig och tjejer som säger "onii-chan" ¦3

Jaha... därför det inte funkar för Ava då... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kiri > Ellis! Men jag måste hålla med om att slutet är de inte någe fel på, riktigt trevligt faktist.

Det är bara något med mig och tjejer som säger "onii-chan" ¦3

Det är ingen fara Flaskis vi är flera.

 

Sen är det såklart resten av serien det är fel på, slutet var bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sämst vet jag inte riktigt pokemon kanske

Hur många avsnitt har du egentligen sett? Många som jag har hört som ser ner på Pokemon har bara sett några avsnitt på svensk TV (med 4Kids-editteringen såklart), vilket inte alls är nog för att bedöma serien som helhet. Visst är det en barnserie, och ofta är den lite väl ologisk, men samtidigt är det en lättsam och mysig serie som är bra att kopla av med. Ett pluss är om man ser på den på japanska, då musiken är avsevärt bättre i den versionen.

 

Själv har jag sett 150 avsnitt av originalet, och jag rågillar den ^^

jag har sätt tillräckligt med pokemon avsnitt för att veta att det är dålig serie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...