Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Lite svårt att komma på vilken som är den bästa serien jag sätt såhär på rakt arm. Ghiblifilmerna har ju självklart en plats i mitt hjärta, mononoke-hime är nog favorit bland dem. Annars tror jag nog att den mysiga serien mushishi är den serien jag gillat bäst. Tack vare att varje avsnitt har en ny handling så blir det lätt så att jag bara slår på ett random avsnitt när jag har tid.

 

Sämsta är nog Gantz, fy fan vad jag hatade den serien. Full med långa sega recaps, samt att allt alltid gick så åt helvete. Satt och frustade likt en ilsken tjur när jag nötte mig igenom den. blä!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom på att jag inte har skrivit i den här tråden så gör det nu.

 

Bäst: Tengen toppa gurren lagann, tror inte det behövs en förklaring varför.

 

Sämst: Eiken, ett perfekt exempel på en anime aldrig blir bra med enbart stora bröst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sämst: Eiken, ett perfekt exempel på en anime aldrig blir bra med enbart stora bröst.

 

Vad har jag nu missat? En anime som bara går in för att visa stor byst? MÅSTE SE!

 

Hur kan du ha missat Eiken!? En av de två absolut värsta serier jag sett och som jag dessutom vägrat föra in i min animelista (i protest).

 

 

---

 

Ang. Amaenaideyo-diskussionen.

Visst, serien var kanske inte den bästa genom tiderna, men jag har sett klart värre... själv tycker jag att den är som vilken annan lättsam ecchi-highschool-komedi som helst... med undantag för en hel del sjukt roliga scener när Ikkou (det var väl så han hette?) helt plötsligt blir "supermunken" genom att få hon med rött hår (vars namn jag naturligtvis glömt) över sig.

 

Stackarn hinner knappt ens reagera perverst innan supermunken tar över och räddar allt och alla.

 

Alltid lika roligt att samma sak upprepas om och om igen... Ikkou blir utsatt för lite ecchi, blir supermunk och räddar världen, tjejerna i "whaaa, han kanske inte är så dum ändå"-läge, Ikkou åter till medvetande och ultrapervers, slag i ansiktet av väl val person (vanligtvis samma), repeat i oändlighet.

 

Som sagt, varför ändra ett vinnande koncept... det har ju fungerat i två säsonger nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Bästa: "Cowboy Bebop" tätt följd av "Death Note"

 

Sämst: "Noir" har jag missat nåt här? totalt retarderad anime :|

 

Tidernas bästa anime OST, yuri, bra story, starka karaktärer- Hmm. Nån som anser D N är bland de bästa de sätt? Du kanske bara behöver vidga dina vyer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Kan inte riktigt säga vilken som är bäst, typ 10 st ligger etta på min lista.

Men dom sämsta är, Love hina och tsuyokiss.

Säg inte sånna där otäcka saker, det finns ingen Tsuyokiss anime...

 

Ja Orrin samt alla andra som har spelat spelet förnekar dess existens.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

hehe, jag är ser inte ner på ngn anime bara så ni vet. Alla tkr vi olika :D

 

Den bästa jag sett är filmen Arashi no Yoru ni.

och den allra sämsta serien som jag ngnsin sett är nog Neon Genesis Evangelion... inte för att den är generelt deppig (sånt gillar jag ^^) utan den är bara knäpp och med alldeles för utspridda känslor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Bäst:

Airmaster

Bleach

FMA

Genshiken

Green Green

Gundam SEED

Gundam SEED Destiny

Hikaru no Go

Hunter X Hunter

Initial D

Last Exile

Naruto

Onegai Sensei

Onegai Twins

REC

School Rumble

Shaman King

Survive!

 

 

Sämst:

Chrno Crusade

Excel Saga

One Piece

 

 

Hahaha.... kollade precis igenom mina gamla inlägg och hitta den här.... något som har ändrats sen dess är att jag älskar One Piece istället för hatar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst:

Airmaster

Bleach

FMA

Genshiken

Green Green

Gundam SEED

Gundam SEED Destiny

Hikaru no Go

Hunter X Hunter

Initial D

Last Exile

Naruto

Onegai Sensei

Onegai Twins

REC

School Rumble

Shaman King

Survive!

 

 

Sämst:

Chrno Crusade

Excel Saga

One Piece

 

 

Hahaha.... kollade precis igenom mina gamla inlägg och hitta den här.... något som har ändrats sen dess är att jag älskar One Piece istället för hatar :P

 

 

Bah, hur kan du inte gilla Excel Saga och Chrno Crusade?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den bästa jag har sett måste nog vara Samurai Champloo, jag tycker den har en fantastisk mix av humor och allvar.

Dessutom vill jag också nämna Kenshin - Trust and Betryal, den var grymt bra den första gången jag den men den saknar samma se-om-värde som Samurai Champloo.

 

Den sämsta... Gantz kanske, jag kände mig bara äcklad efter ett par avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[...]

Tillåt mig vara den första som reagerar på ditt namn. Liksom whut?! Är det ett skämt, eller är du verkligen en representant från Funimation? För om så var fallet vore det ju precis hur häftigt som helst!

 

Ursäkta om jag är lite snabb ut -- du kanske redan har planer att skriva i Presentationstråden -- jag blev bara lite paff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[...]

Tillåt mig vara den första som reagerar på ditt namn. Liksom whut?! Är det ett skämt, eller är du verkligen en representant från Funimation? För om så var fallet vore det ju precis hur häftigt som helst!

 

Ursäkta om jag är lite snabb ut -- du kanske redan har planer att skriva i Presentationstråden -- jag blev bara lite paff.

Då kommer du nog bli glad, då jag faktiskt jobbar där! Men tyvärr kommer jag inte vara så värst aktiv här då jag har mycket jobb att göra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...