Hoppa till innehåll
Anime.se

Mest överskattade och underskattade anime


Dragool
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena gott folk, börjar direkt med att säga Hej till er alla.

Som ni märker är jag ny här på forumet och hoppas att jag kan komma överens med er alla :)

 

Men till det jag hade tänkt skriva. Jag vill gärna höra av er vad ni tycker vad för anime som då är överskattat och underskattat?

 

Då kan jag ta och börja:

 

Överskattat:

 

Fruit Basket:

 

 

Jag har då fått höra mycket bra kritik om denna serie, jag har då läst om den på diverse animesidor (Animenfo.com/Animdb.net).

Tänkte då att den verkar passa in på mig för att den verkar då ha komiken som jag vill ha samt ett "djup" story eller något liknaden.

 

Efter att jag hade då sett den blev jag missnöjd. Den var inte så roligt som folk då har sagt. Visst, jag fick ett par bra skratt men inte tillräckligt för att göra mig njöd. Sedan storyn, jao..det hade sina poänger osv men ändå. Det var lite väl klent tyckte jag, för att man märkte att dem hade satsat på komiken mer i animen än på storyn som kunde blivit riktigt bra.

 

Så jag tycker att denna anime var helt klart överskattad. Dålig var den inte men så bra var den inte heller.

 

Underskattat:

 

[Gungrave]

 

Här har vi ett riktigt mästerverk enligt mig. Det är riktigt få animer som är som denna.

 

Denna har ett djup story som inte många har. Det finns inte många animer där storyn utspelar sig en så lång tidsperiod (ca 50år). Det är riktigt speciellt det.

 

Det är bra action, ingen typisk "Schwarznegger"-action (elr vad vet jag), utan det är snygga strider.

 

Sen att animen utspelar sig under en så lång tidsperiod får man en bra karaktärs uppbyggnad eller hur jag ska kalla det. Man lär verkligen känna alla karaktärer som är med.

 

Mer vet jag inte vad jag ska säga om Gungrave. Sjukt bra. Det är något man måste ha sett enligt mig.

 

Nu hoppas jag att folk kommer att ha en mycket trevlig diskution här på denna tråd :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med originalpostaren förutom att jag vänder på allt.

 

Fruktsallad har haussats av i stort sett alla jag träffat. Det räcker inte. Den animén är ännu bättre. Att säga att den är bäst är att underskatta den.

 

Gungrave däremot var något utav det tristaste jag sett. Inget ont menat, men jag fick verkligen inte något allt ut av den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med originalpostaren förutom att jag vänder på allt.

 

Fruktsallad har haussats av i stort sett alla jag träffat. Det räcker inte. Den animén är ännu bättre. Att säga att den är bäst är att underskatta den.

 

Gungrave däremot var något utav det tristaste jag sett. Inget ont menat, men jag fick verkligen inte något allt ut av den.

Håller verkligen med dig där. :P

 

En anime som enligt mig är underskattad är animen Texhnolyze.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gungrave däremot var något utav det tristaste jag sett. Inget ont menat, men jag fick verkligen inte något allt ut av den.

 

Jaså, kan du förklara vad som fick dig att bli så uttråkad av det? (Äntligen någon som säger emot mig :D )

Jag är mer utav den personen som gillar drama eller serier som det är mycket "snack" i än action o sådant.

Så jag tycker att det är något stort med Gungrave att jag gillade den

 

Edit:

Underskattat:

My HIME

Underskattad, nja det kan jag inte hålla med dig om. Visst, det var en nice variant av Salior Moon (jag tyckte att det var väldigt likt det) men jag vet inte. Den hade precis samma problem som Sailor Moon tyckte jag. Att det var direkt inget som händer (förutom mot slutet). Det var lite fighter här och där. Samt att Mai´s brosa skulle komma och störa allting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mest överskattad:

"Love Hina"

Jag fick inte ut något av denna serie, är det komedi eller är det kärleksdrama. De flesta komedi element uppkommer mest av Keitaro's misstag. Sen får han alltid däng av Naru. Det får vara någon måtta tycker jag. Efter 10 gången som Keitaro flyger ut genom taket, flyger 100 meter och kommer tillbaka som ingenting har hänt blir man bara less.

 

Mest Underskattad:

"Monster"

Sten bra thriller som det snackas lite om tycker jag. Dock kan den vara rätt seg ibland men den är ändock riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså, kan du förklara vad som fick dig att bli så uttråkad av det? (Äntligen någon som säger emot mig :D )

Mest på grund av att jag är utled på "Vi är så coola och maffia och skjut och intriger och fan han sköt på oss och nu jävlar". Killar som ska vara tuffa får mig att gäspa käkarna ur led, med några få undantag. (grov överdrift eftersom jag är trött på sånt). När det sen gick över till att handla om odöda zombier tänkte jag att nu får det fasen vara nog. Fast det var i och för sig lite kalkon-kvalitetsvarning där så jag kanske inte skulle ha gett upp.

 

Men jag har alltid varit mer för flickanimé än pojkanimé, så det är väl det också.

 

Jag har faktiskt inte träffat på någon animé som jag tyckt var underskattad. De som jag tycker är bra men ingen annan tycker är bra beror mest på att folk inte ens har sett dem, inte att folk tycker de är dåliga.

 

Men jag får väl sopa till med Gunslinger Girl, då. Det pratas inte så mycket om den, men jag tyckte den var suveränt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något annat som är underskattat vad jag tycker är:

 

Those Who Hunt Elves

 

När jag fick höra om den trodde jag verkligen att det skulle vara ett ruggit dåligt serie. Något som man skulle gäspa av osv. Men sen lånade min polare ut den till mig (snarare att han tvingade mig till att se den) men men.

 

Efter att jag hade sett den. Jao, ni ser ju att jag skriver om den så bra var den :D

 

Det ett riktigt roligt och bra komedi-serie, något för den som vill ha många bra skratt och unika karaktärer och världar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I min ringa mening lyckas NGE placera sig någonstans mittemellan genom att både vara överskattad och underskattad samtidigt- och inte bara av olika personer.

 

Lite synd att Naoki Urasawas (författaren till Monster) 20th Century Boys inte har adapterats till en animé, för då skulle jag ha nämnt den... Å andra sidan är nog ett sådant mastodontverk som 20thCB hyfsat omöjligt att omsätta i animation med ett bra resultat.

 

Så det blir nog FullMetal Alchemist och Naruto som får smaka på överskattningssleven lika mycket var, och GunBuster (samt dess uppföljare, till viss del) får lite underskattningsgodis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I min ringa mening lyckas NGE placera sig någonstans mittemellan genom att både vara överskattad och underskattad samtidigt- och inte bara av olika personer.

 

Måste säga att jag tycker att NGE är grymt överskattad, varje gång jag ser den så får jag intrycket att ingen riktigt visste hur storylinen på den egentligen skulle vara när dom skapade den, den är bara förvirrande och man sitter i slutet och säger jahapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varje gång jag ser den så får jag intrycket att ingen riktigt visste hur storylinen på den egentligen skulle vara när dom skapade den

Tro mig, de hade järnkoll. Jag håller med Mune, Evangelion är underskattad, ännu mer än Fruits Basket. Jag tror det är tekniskt omöjligt att överskatta Evangelion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing är lugnt den mest överskattade animén enligt mig, som jag skrev innan:

 

Efter har blivit rekommenderad den här serien av X antal personer så bestämde jag att se den. Nu har jag sett alla 13 avsnitt och jag kan bara säga att jag är besviken på Hellsing. Tyckte serien var rent ut sagt tråkig, serien började bra men efter avsnitt tre så blev serien extremt segt och jag plågade mig genom de sista avsnitten. Storyn var ganska dålig och jag kände mig knappt involverad alls. Karaktärerna var tråkiga också, förutom Alucard som var ganska intressant till avsnitt sex ungefär sen blev han lika ointressant som alla andra. Sen tycker jag att serien var lite slarvig utförd, ibland ändrade karaktärerna sin design och de såg olika ut från scen till scen. Serien är grymt överskattad i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker fortfarande naruto vinner på den "överskattade" delen av tävlingen.

Serien innehåller för mycket, och dessutom tar vissa delar av handlingen inte ett utan 3-4 avsnitt att avgöra (syftar på olika fighter). Men den känns också väldigt kommersiell och uppblåst om man jämför med annan anime, till exempel kan du kolla på Green Green som föv kanske inte är så bra men ändå ger ett bättre intryck i det stora. Green känns mer äkta än Naruto som görs mer för amerikansk marknad? och bara för att fortsätta skiten... det är ungefär som med one piece nu kan man inte sluta serien längre utan den blir bara längre och längre och kommer längre bort från det tidigare målet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I min ringa mening lyckas NGE placera sig någonstans mittemellan genom att både vara överskattad och underskattad samtidigt- och inte bara av olika personer.

 

Precis, exakt, yes. Det jag försökte skriva men sloopa, den är både överskattad till en viss del och underskattad till en större del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mest överskattad är troligtvis Gundam Wing. Nej, förresten, Vandread är ju faktiskt ännu värre.

 

Ah det får mig att tänka tillbaks dom åren då jag fortfarande gick i skolan.

Närmare bestämt 8:an och var då bara 14år gammal. Hade lyckats fixa hem hela Gundam Wing på VHS och efter 3dagars intensivt TV tittande så var jag helt såld.

 

Blev ju skälvklart en Gundam nörd utan dess like efter vad jag precis fått uppleva. Tyvärr har väl det svalnat lite nu dom senaste åren och jag följer inte alls den senaste Gundam Seed Destiny.

 

Wing betydde iallafall väldigt mycket för mig på den tiden och jag har bara en massa trevliga minnen ifrån den serien :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, mitt första inlägg.

Har sett endel Anime började titta och tyckte vissa serier kunnde vara grymt töntiga men nu några år senare så är det de serierna som är bra, haha.

 

Så jag håller med många och är emot många här. Men Gungrave var seg och överskattad tycker jag, Full Metal Alchemist är ännu värre total överskattad.

 

Underskattat är 80-90tals Anime som Dominion Tank Police och Cleopatra DC

även Gunslinger Girl är underskattad tycker jag. det finns många fler exempel men jag har spelat WoW ett tag och tappat men jag har börjat att ta upp tråden nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gunslinger Girl är underskattad tycker jag.

 

Själv så tycker jag att gunslinger girl serien var grymt seg, det hände alldelles för lite i den och det fanns ingen poäng med serien egentligen,

 

*spoiler*

 

utom att man skulle tycka att det var hemskt att så unga tjejer skulle få acceptera att dem skulle dö inom en ganska kort tid.

 

*/spoiler*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...