Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag storlipade genom de sista två avsnitten av Rose of Versailles. Det var så hemskt sorgligt!

Avsnitt typ 4 av Inuyasha gråter jag av, det med den lilla flickan Mayu som blivit en elak våldnad för att hon tycker att hennes mamma brydde sig mer om hennes bror än om henne när hon var vid liv.

Avsnittet med forskarpappan och den lilla dottern och hunden i Full Metal Alchemist var hemskt sorgligt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 1 month later...

Jopp...

 

I Tenchi Universe episod 24 "No need for Ryoko"

 

och episod 26 (glädje tårar) :P

 

och i Shin Tenchi Muyo! (Tenchi in tokyo)

 

När Ryoko såg Tenchi kyssa Sakuya uppe på taket...fast då grät jag inte utan kändes mer som att jag kände hur Ryoko kände där^^

 

lalala...:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför dyker sådana här trådar alltid upp på animéforum? Är det någon form av tävling om "vem som blir mest berörd av animé" eller någon form av samröresbekräftan: "är det bara jag som berörs av animé?"

 

Jag ser det snarare som intressant att veta om en anime är så pass bra att den kan beröra någon till tårar. Bra tips på sevärdheter iaf ^^

 

Enda gången jag gråtit när jag sett en anime är i Ginga, när Silver lämnar sin mamma. =,/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Jag tror jag bara har gråtit en gång när jag sett på anime, visst har jag småsnyftat ett flertal gånger också, men avsnitt 25 av Fullmetal Alchemist då grät jag. Hade inte resten av familjen varit hemma hade jag storbölat. Det var ett jättebra avsnitt, men såååå sorgligt T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, gammal tråd :D

 

Nåja, den enda animen jag ordentligt gråtit till är Kimi ga Nozomu Eien.

 

Jag började kolla på serien tidigt en kväll, var fast efter andra avsnittet och såg klart serien runt klockan fyra-fem på morgonen. Sista timmen satt jag och i princip konstant grät. Det har nästan gått ett år, och jag kan fortfarande inte lyssna på ending-låten utan att bli känslomässigt laddad. Det är bland den bästa animen jag sett, men den har verkligen lämnat ett ärr som jag både älskar och avskyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm nja har väll inte direkt gråtit men lite berörd har man väll blivit av Berserk och Naruto. Älskar berserk skulle gärna villja ha en fortsättning av den serien.. Finns ju en fortsättning i spelvariant till Sega´s Dreamcast.. Men men.. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm nja har väll inte direkt gråtit men lite berörd har man väll blivit av Berserk och Naruto. Älskar berserk skulle gärna villja ha en fortsättning av den serien.. Finns ju en fortsättning i spelvariant till Sega´s Dreamcast.. Men men.. :S

 

Läs Berserk mangan så får du reda på vad som händer, dessutom är animén väldigt medioker när man jämför med mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...