Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

19
._.

 

I don't get it. Varför ville Haruhi låta Kyon göra klart sina läxor? Den triumferande musiken när han skrek ut det var höjden av ironi.

 

Det var väl bättre sista grej än vad jag än kunnat tänka på, men värt 8 avsnitt? Skulle inte tro det. *svärord*

 

Det framgår väl egentligen inte (19+)

Inte heller i boken (om jag inte minns helt fel). Men teorin som jag snabbt vispar samman i huvudet är att Kyon i princip "triggar" igång påföljande repetition varenda gång han frågar Haruhi om läxorna när de bränner av fyrverkerier efter festivaltillfället. Haruhi har ju naturligtvis redan gjort dem, men för de andra är detta inte lika klart. Därför känner Haruhi i slutet på veckan att det är någonting som saknas.

 

Dock tycker jag inte att den teorin är logisk på något sätt alls! Dels skulle hon inte bry sig om de andra var klara med sina läxor eller inte, och dels skulle hon inte veta om de gjort färdigt dem under tiden de gjorde allt de som de gjort. Dessutom visste aldrig Haruhi att hon kunde repetera sommaren så hon har aldrig valt att göra så för att Kyon glömde läxorna.

 

Jag kan också inflika att den officiella och riktiga anledningen till att sommaren repeterades var ju helt enkelt att Haruhi tyckte den var så förbannat rolig. Den mest troliga teorin är att förmodligen kände hon när hon kom hem sedan att de här två veckorna var så kul, och att nu när sommaren är över är det dags för den tråkiga skolan. Sedan går hon och lägger sig runt 22:00 och önskar innan hon somnar att hon det kunde varit två veckor kvar på sommarlovet, när klockan slår tolv och Haruhi sover så spolas bandet tillbaka.

 

Varför tiden INTE spolades tillbaka när de allihopa satt och hade läshjälp under natten är nog inte svårare att genom att hålla Haruhi fortsatt aktiv under veckans sista timmar och ha roligt med de få kompisar hon har får henne dels att tänka om att skolan kanske inte är så tråkig som man kan tro. Dessutom skulle läxhjälpen (som sträcker sig in på småtimmarna, om jag inte minns helt fel?) aldrig ge Haruhi tillfälle att ligga i sängen, uttråkad, och önska sig tillbaka i tiden.

 

Notera nu att jag inte sett de två senaste avsnitten så jag vet inte hur EE slutar i animen, men detta är min teori och för mig även den mest troliga på hur det i själva fallet ligger till! Men som sagt... det är ju bara fiktion, och det är Haruhi det handlar om... behöver det egentligen finnas någon anledning? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

19
Det var väl bättre sista grej än vad jag än kunnat tänka på, men värt 8 avsnitt? Skulle inte tro det. *svärord*

typ spoiler

Ren trollning, som jag tror originellt kommer från Kadokawa. Kyoto Animation har nog varit illa tvungna att lyssna på dem eftersom Kadokawa äger rättigheterna för Haruhi-franchisen. Ännu ett exempel: http://www.sankakucomplex.com/2009/08/0 ... ght-again/

 

Inte spoiler alls

Fast det där med filmen tror jag snarare bara att de kör med för att driva med oss. De vet ju med sig själva att det här lilla experimentet de genomfört inte kommer vara det snällaste mot kassakistan, så att göra en långfilm på det skulle vara som ett pungslag mot investerarna då den förmodligen skulle rasa ner till botten i biotoppen. Dessutom säger ju vad-han-nu-heter i artikeln att "det finns många historier som de inte gjort än" i samband med att han påpekar att de vill göra EE till film, uppenbart skämt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det framgår väl egentligen inte (19+)
Inte heller i boken (om jag inte minns helt fel). Men teorin som jag snabbt vispar samman i huvudet är att Kyon i princip "triggar" igång påföljande repetition varenda gång han frågar Haruhi om läxorna när de bränner av fyrverkerier efter festivaltillfället. Haruhi har ju naturligtvis redan gjort dem, men för de andra är detta inte lika klart. Därför känner Haruhi i slutet på veckan att det är någonting som saknas.

Tjaa... (19)

Det skulle ju betyda att hon bara tänkte "surt att Kyon inte gjort klart sin läxa" och bara väldigt vagt tänkte att hon skulle velat hjälpa honom. Fast hon är väl kär i honom egentligen, så att hjälpa honom med läxorna kanske var nog med motivation för något sådant. Om hon ända sedan den dagen tänkt "ååh, om jag bara fått hjälpa honom. kyaha~". Ish...

 

Fast i slutändan hjälpte hon väl honom inte direkt. Kanske ville hon bara ha lite mer tid med alla görandes egentligen vad som helst för att sommarn skulle kännas komplett. Hon frågar ju efter om dom inte vill göra något mer. Och så är det väl deras första sommar tillsammans.

 

Jag kan också inflika att den officiella och riktiga anledningen till att sommaren repeterades var ju helt enkelt att Haruhi tyckte den var så förbannat rolig. Den mest troliga teorin är att förmodligen kände hon när hon kom hem sedan att de här två veckorna var så kul, och att nu när sommaren är över är det dags för den tråkiga skolan. Sedan går hon och lägger sig runt 22:00 och önskar innan hon somnar att hon det kunde varit två veckor kvar på sommarlovet, när klockan slår tolv och Haruhi sover så spolas bandet tillbaka.

Ja, det förklarar ju åtminstone varför hela dom två veckorna kördes om. Känns ju dock rätt meningslöst om hon inte kommer ihåg det från tidigare. Skulle det egentligen vara någon skillnad mellan en oändlig repetition och att bara dö i slutet av sommarn? Å andra sidan skulle det ju inte vara kul längre om hon kom ihåg det för varje gång. Lose-lose situation.

 

Men som sagt... det är ju bara fiktion, och det är Haruhi det handlar om... behöver det egentligen finnas någon anledning? ;)

Klart det behövs en anledning. Att snoka upp logiken i fiktion är alltid roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det framgår väl egentligen inte (19+)
Inte heller i boken (om jag inte minns helt fel). Men teorin som jag snabbt vispar samman i huvudet är att Kyon i princip "triggar" igång påföljande repetition varenda gång han frågar Haruhi om läxorna när de bränner av fyrverkerier efter festivaltillfället. Haruhi har ju naturligtvis redan gjort dem, men för de andra är detta inte lika klart. Därför känner Haruhi i slutet på veckan att det är någonting som saknas.

Tjaa... (19)

Det skulle ju betyda att hon bara tänkte "surt att Kyon inte gjort klart sin läxa" och bara väldigt vagt tänkte att hon skulle velat hjälpa honom. Fast hon är väl kär i honom egentligen, så att hjälpa honom med läxorna kanske var nog med motivation för något sådant. Om hon ända sedan den dagen tänkt "ååh, om jag bara fått hjälpa honom. kyaha~". Ish...

 

Fast i slutändan hjälpte hon väl honom inte direkt. Kanske ville hon bara ha lite mer tid med alla görandes egentligen vad som helst för att sommarn skulle kännas komplett. Hon frågar ju efter om dom inte vill göra något mer. Och så är det väl deras första sommar tillsammans.

 

Jag kan också inflika att den officiella och riktiga anledningen till att sommaren repeterades var ju helt enkelt att Haruhi tyckte den var så förbannat rolig. Den mest troliga teorin är att förmodligen kände hon när hon kom hem sedan att de här två veckorna var så kul, och att nu när sommaren är över är det dags för den tråkiga skolan. Sedan går hon och lägger sig runt 22:00 och önskar innan hon somnar att hon det kunde varit två veckor kvar på sommarlovet, när klockan slår tolv och Haruhi sover så spolas bandet tillbaka.

Ja, det förklarar ju åtminstone varför hela dom två veckorna kördes om. Känns ju dock rätt meningslöst om hon inte kommer ihåg det från tidigare. Skulle det egentligen vara någon skillnad mellan en oändlig repetition och att bara dö i slutet av sommarn? Å andra sidan skulle det ju inte vara kul längre om hon kom ihåg det för varje gång. Lose-lose situation.

 

Men som sagt... det är ju bara fiktion, och det är Haruhi det handlar om... behöver det egentligen finnas någon anledning? ;)

Klart det behövs en anledning. Att snoka upp logiken i fiktion är alltid roligt.

 

Genom hela serien... (19+)

... har upplägget varit sådant att haruhi vill uppleva massor av konstigheter med aliens, tidsresinärer och andra skumma typer av människor. Resultatet och även det stående inslaget i hela serien är att det istället blir Kyon som blir indragen i alltsammans (där Haruhi är anledningen, men ändå ovetande) medan Haruhi konstant väntar på att riktigt, riktigt konstiga grejer skall hända medan hon gör roliga saker med sina fullkomligt normala klasskamrater*

*= ur hennes synvinkel

 

Även Endless Eight tror jag är ett perfekt exempel på detta. Nämligen att Haruhi åstadkommit den oändliga tidsloopen fullkomligt ovetande (notera att de enda som minns någonting om tidsloopen är Kyon, Mikuru, Itsuki och Yuki (som då vet mest). Haruhi är och förblir fullkomligt ovetande. Just därför anser jag att det är fullkomligt omöjligt att Haruhi medvetet startat om alltsammans.

 

Dessutom tycker jag att Haruhi har ett väldigt enkelt tankesätt. Att hon börjat gilla Kyon är uppenbart, men hon har inte den "omtänksamma" egenskapen att tycka att allting skall gå bra för Kyon utan jag tycker nog att hon kör mer på den "alla får klara sig bäst själva"-egenskapen. Fixar Kyon inte läxorna är det hans problem. Det är ungefär så hon uppträtt genom hela animen och de delar utav böckerna jag har läst.

 

Just därför tror jag inte att det finns någon direkt anledning bakom repetitionerna, åtminstone inte från bokens perspektiv. Endless Eight i sig är bara en liten, liten och ganska obetydlig (men rolig) del i serien så någon speciellt andemening har jag svårt att hitta... mer än medlidande med Yuki. Jag tycker också att det är detta som är lite utav charmen med SHnY då alla personer är som marionettdockor i en dockteater som huvudpersonsdockan helt ovetande styr. Samt att de absolut största sakerna kan hända utan någon egentlig anledning.

 

Kan ännu en gång poängtera att jag inte sett animen, och att detta är mina tycken om serien =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yeah. Du har nog rätt. Haruhi är allt bra uwaaa.jpg

 

Although, när du pratar om det blir jag lite mer bitter över att EE tog så stor plats. Om det var så obetydligt och finns så mycket mer material. Får lite mer perspektiv än att bara säga att det är 30 or so sidor. Tyvärr. Hur många lopps var egentligen nerskrivna i boken? Bara den första och sista?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 19.

Spoiler
Så var det över. Tankar:

 

* Det hade nog varit optimalt med tre-fyra avsnitt: det första där man inte hör något om någon kretsgång, det första där man hör något om en kretsgång, eventuellt ett likadant för att genomdriva poängen, sen det sista. Åtta avsnitt var lite overkill. Men att höra alla nördar gråta över det som om de blivit våldtagna ända in i själen gör det värt det. >:3

 

* Kyon talar om att de tog sig ut tack vare sina tidigare inkarnationer -- men det kände jag inte riktigt var sant. Serien gav inte riktigt intrycket av att de tidigare omgångarna förde vidare någon speciell kunskap som Kyon kunde använda. Faktiskt hade det funkat mycket bättre under dessa åtta avsnitt om det blev ett slags iterativt mysterium -- typ, en Kyon får någon information som nästa Kyon minns och använder för att få information som nästa Kyon minns och använder för att få information osv. Istället kändes det nästan som slumpen. Varför lyckades han säga något just nu?

 

* Alternativt hade det funkat som lite Yuki-karaktärsbyggande om det slutade med att hon fick nog och gjorde något för att sluta kretsloppet.

 

* Jag tror att Haruhi dels ville att hennes vänner skulle hitta på något som de själva kunde vara entusiastiska för (istället för att bara följa hennes infall) -- de ser ju faktiskt sjukt missnöjda ut på kaféet --, och dels att en sista-dagen-pluggträff är en äkta sommarsyssla som hon aldrig upplevt. Sen kan ju gamla "det kanske är Kyon som är världens riktiga omedvetna härskare!!"-teorin vakna till liv! ;)

 

* Undrar om de 14 schemalagda nya avsnitten innefattar dessa åtta...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genom hela serien... (19+)
Dessutom tycker jag att Haruhi har ett väldigt enkelt tankesätt. Att hon börjat gilla Kyon är uppenbart, men hon har inte den "omtänksamma" egenskapen att tycka att allting skall gå bra för Kyon utan jag tycker nog att hon kör mer på den "alla får klara sig bäst själva"-egenskapen. Fixar Kyon inte läxorna är det hans problem. Det är ungefär så hon uppträtt genom hela animen och de delar utav böckerna jag har läst.

Tycker du?

För jag uppfattar det som raka motsatsen. Haruhi förstod ju vid O-Bon festivalen att Kyon inte gjort läxorna. Varför gör hon om sommaren 15k+ gånger fram tills Kyon ber alla att tillsammans hjälpa varandra med läxorna? Och då blir hon så otroligt arg med argumentet att "Inget ska göras utan mitt tillstånd" för att sen skrika "Jag kommer också!". Samma sak hände vid kulturfestivalen när Haruhi ställde upp som sångare och gitarrist för ENOZ (*fnitter*), och sen när bandmedlemmarna tackade henne så blev hon helt tyst av vanan att hon sällan gör saker åt andra som samtidigt är uppskattade.

 

Hennes tankesätt är enkelt, ja. Men tvärtom så bryr hon sig otroligt om sin omgivning. Hon vet bara inte hur hon ska uttrycka sig för att visa denna omtanke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Volbla: Historien repeteras inte i boken. Utan den enda repetition som berättas är 15,498 som också är den sista.

 

Genom hela serien... (19+)
Dessutom tycker jag att Haruhi har ett väldigt enkelt tankesätt. Att hon börjat gilla Kyon är uppenbart, men hon har inte den "omtänksamma" egenskapen att tycka att allting skall gå bra för Kyon utan jag tycker nog att hon kör mer på den "alla får klara sig bäst själva"-egenskapen. Fixar Kyon inte läxorna är det hans problem. Det är ungefär så hon uppträtt genom hela animen och de delar utav böckerna jag har läst.

Tycker du?

För jag uppfattar det som raka motsatsen. Haruhi förstod ju vid O-Bon festivalen att Kyon inte gjort läxorna. Varför gör hon om sommaren 15k+ gånger fram tills Kyon ber alla att tillsammans hjälpa varandra med läxorna? Och då blir hon så otroligt arg med argumentet att "Inget ska göras utan mitt tillstånd" för att sen skrika "Jag kommer också!". Samma sak hände vid kulturfestivalen när Haruhi ställde upp som sångare och gitarrist för ENOZ (*fnitter*), och sen när bandmedlemmarna tackade henne så blev hon helt tyst av vanan att hon sällan gör saker åt andra som samtidigt är uppskattade.

 

Hennes tankesätt är enkelt, ja. Men tvärtom så bryr hon sig otroligt om sin omgivning. Hon vet bara inte hur hon ska uttrycka sig för att visa denna omtanke.

 

Detta är bara en fråga om teorier... (19+)

Jag anser och tror att anledningen till repetitionerna och läxorna är orelaterade på ett medvetet plan. Som vi redan vet känner Haruhi till tidsloopen precis lika lite som alla andra utanför SOS-brigaden, vilket innebär att för henne har den aldrig existerat.

 

Okej, jag kan gå med på att hon är lite omtänksam, men inte på ett öppet plan utan snarare väldigt sublimt. Jag hävdar dock att hon inte är lika öppen som många andra stereotypiska animedamer är. Dessutom vet hon inte att hon har kraften att vrida tillbaka tiden så att hon medvetet skulle dragit tillbaka klockan för läxornas skull är för mig totalt uteslutet.

 

Kommentaren att "ingenting skall göras utan min tillåtelse" är ju rakt av Haruhis personlighet. Det är hennes kungadöme där hon bestämmer och de andra slavarna lyder. Eller ja, kanske inte riktigt så men uppbyggnaden följer normen ganska bra, även om hon djupt inne vet att de är vänner allihopa. En slags fasad som är ett resultat av hennes övriga beteende.

 

Det är klart att hon bryr sig om folket omkring henne, det håller jag med om. Men saknar personligheten hos den stereotypiska hjälpsamme karaktären.

 

Nu börjar jag tappa bort mig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är bara en fråga om teorier... (19+)
Dessutom vet hon inte att hon har kraften att vrida tillbaka tiden så att hon medvetet skulle dragit tillbaka klockan för läxornas skull är för mig totalt uteslutet.

Men det spelar ju ingen roll

Hon kan ju tänka "det enda som fattas är att han inte gjort klart läxorna" som "jag vill göra det här igen" och omedvetet snurra tillbaks tiden. Det senare låter väl mer troligt, men man kan säkert formulera den första på nåt fint sätt för att få det att gå ihop :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är bara en fråga om teorier... (19+)
Dessutom vet hon inte att hon har kraften att vrida tillbaka tiden så att hon medvetet skulle dragit tillbaka klockan för läxornas skull är för mig totalt uteslutet.

Men det spelar ju ingen roll

Hon kan ju tänka "det enda som fattas är att han inte gjort klart läxorna" som "jag vill göra det här igen" och omedvetet snurra tillbaks tiden. Det senare låter väl mer troligt, men man kan säkert formulera den första på nåt fint sätt för att få det att gå ihop :P

 

hide-taggen känns ganska... (19+)

Jo, det är ju klart att det sistnämnda alternativet låter troligast, dessutom är det som sagt den officiella anledningen =D

 

Men som jag skrev innan, Kyon skulle hypotetiskt sett kunnat ha hunnit med läxorna trots Haruhis eviga tyranni så det finns ingen egentlig möjlighet för Haruhi att veta om Kyon och resten har gjort sina läxor mellan tillfället Kyon frågar under fyrverkerierna till sista lunchen de har tillsammans.

 

Dessutom, någonting som slog mig nu, om nu Haruhi kände till att ingen gjort läxorna... varför tog inte hon tag i saken och tvingade fram en läxhjälp? Det kan väl inte varit så att hon haft en image att tänka på? xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

20

Jag är fortfarande bitter. Men avsnittet i sig var väl trevligt :)

 

Fast jag tycker Kyons inre monolog inte är lika smart implementerad som tidigare. Eller så minns jag det som bättre än vad det är. Nåja.

 

Jag hoppas nästa avsnitt blir själva filmningen, för isf är väl Tsuruya med :D

Det var för länge sen man fick en skymt av henne.

 

Men seriöst. Var är dom?

http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... b21473.png

 

Det är andra gången jag ser det där. Ska inte Haruhi vara rätt välutrustad? kan man säga så om tjejer? Har animatörerna bara glömt det helt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har man tagit sig i kragen och sett sig upp till avsnitt 20! Bara rent spontana reaktioner från mig hittills är nog att animeringen (och tecknarstilen framför allt) är sämre än innan. kikade igenom de första avsnitten av den "första säsongen" för ett litet tag sedan och slogs av hur snygg (och dynamisk) den egentligen är... det känns lite som att KyoAni har vant sig vid den lite slappare och inte fullt lika detaljrika stilen som de använt i Lucky Star, Haruhi-chan och K-ON.

 

Dessutom måste jag, precis som jag pekat ut tidigare, kasta skäll på Kyon vars röstskådespelare gör ett märkbart sämre jobb nu än tidigare... han är inte lika rapp som innan.

 

20

Så! Dags för filminspelning och svar på alla de underligheter man såg i första avsnittet för drygt tre år sedan! Jag har skyhöga förväntningar på den här delen nu =D

 

Skall bli skönt att se lite nytt material med Tsuruya ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

22

O... k...

 

Jag hade faktiskt hoppats på lite supernatural stuff, men laserstrålen var väl lite väl udda. Hade inte heller någon riktig konsekvens. Bara ploppar upp och försvinner sen igen. Men det var rätt kul att se var Yuki rapes Mikuru-scenen kom ifrån :)

 

Some Tsuruya lovin också. Trevligt. Jag antar att nästa är sista filmavsnittet. Eller ett till efter det? Trodde först att det bara skulle bli två. Hur mycket har vi kvar på säsongen egentligen?

 

Kommer nog bli lite kul att se om själva filmen sen när det här är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta.. förstod du inte redan vid första avsnittet i säsong 1 varför Yuki hoppade på Mikuru? o_O

Avsnitt 22.

Spoiler
Öh... Det är ju inte direkt självförklarande att "framtidsservitrisen har ett öga som skjuter laser för att regissören råkade önska att det skulle gå, så alienroboten i häxkläder försöker ta ut hennes lins". Om DU kunde utläsa allt det ur avsnittet som sändes före Haruhis krafter ens hade etablerats (utan att ha tjuvläst om serien i förväg) så är du nog antingen övermänskligt intelligent, otroligt galen, eller både och. :P

 

Min tolkning av det i första avsnittet, och fram till förklaringen i detta avsnitt (även efter att ha sett om första avsnittet vid reprisvisningens start) var att det helt enkelt var en liten dålig catfight-scen. Det var inte direkt något som talade för motsatsen -- för ser man två tjejer som brottas så är inte "jaha, en av dem måste ha råkat skjuta laser ur ögat" den första tanken man kommer på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta.. förstod du inte redan vid första avsnittet i säsong 1 varför Yuki hoppade på Mikuru? o_O

Avsnitt 22.

Öh... Det är ju inte direkt självförklarande att "framtidsservitrisen har ett öga som skjuter laser för att regissören råkade önska att det skulle gå, så alienroboten i häxkläder försöker ta ut hennes lins". Om DU kunde utläsa allt det ur avsnittet som sändes före Haruhis krafter ens hade etablerats (utan att ha tjuvläst om serien i förväg) så är du nog antingen övermänskligt intelligent, otroligt galen, eller både och. :P

22, men

Jaha D:

 

Jag minns att jag läst en synopsis innan första avsnittet som kortfattat sa att "Haruhi är omnipotent utan att själv veta det, samtidigt som de i hennes omgivning vet om detta". När jag då ser ett gäng gymnasieelever spela in en amatörmässig film och Mikuru helt plötsligt skjuter något ur sitt ena öga följt av att Yuki reagerar genom att slänga sig på Mikuru direkt efter detta så känns det för mig som 1+1=2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

22
Men det var rätt kul att se var Yuki rapes Mikuru-scenen kom ifrån :)

Vänta.. förstod du inte redan vid första avsnittet i säsong 1 varför Yuki hoppade på Mikuru? o_O

Tjaa... (22)

Jag hade väl aldrig riktigt tänkt på det förut. Även om det inte hör till Yukis karaktär att hoppa på folk så antog jag bara att det var en del av filmen. Precis som jag antog att det var meningen från början att hennes öga skulle byta färg. Eller så antog jag ingenting...

 

Eller jävlas du med mig? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hahahaha. Ponytail xD

Den scenen var för smart.

 

Ska filminspelningen hålla på ännu längre? Får det alls plats med något mer nytt då? För det är väl *mutter* minst tre gamla avsnitt kvar också.

 

Jag gillade när Kyon sög. Mm. Har det varit något lika känslomässigt i Haruhi? Tror inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hahahaha. Ponytail xD

Den scenen var för smart.

 

Ska filminspelningen hålla på ännu längre? Får det alls plats med något mer nytt då? För det är väl *mutter* minst tre gamla avsnitt kvar också.

 

Jag gillade när Kyon sög. Mm. Har det varit något lika känslomässigt i Haruhi? Tror inte det.

 

om de kör på en ~13 avsnitt lång säsong så kommer de inte hinna med någon större historia till utöver filminspelningen, kanske någon liten sidostory. Utan även denna runda Haruhi som vi får nu kommer förmodligen sluta med avsnittet "Someday in the Rain", precis som förra =D

 

Lite tråkigt ändå, för när man först nämnde att det skulle bli en till säsong så antydde man att det skulle bli "The Disappearance of Haruhi Suzumiya"... men den får fördmoligen inte plats (såvida man inte trycker ihop den till väldigt få avsnitt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Troll-Kadokawa vill ju tydligen mjölka kon så otroligt mycket mer än vad den kan ge, så antagligen. Disappeareance lär komma med den tredje säsongen om typ tre år efter att de trollat i två år innan dess.

 

Tycker f.ö att det är ganska tråkigt att så många på nätet skyller allt på Kyoto Animation, när det är Kadokawa som har rättigheterna för Haruhi, samt att Kyoto Animation utöver det är en liten studio som inte kan tacka nej eftersom Haruhi, Key och Full Metal Panic (som också tillhör Kadokawa) är deras levebröd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köper inte "KyoAni är oskyldiga", det är nog minst 50% deras fel. Jag kan tänka mig att Kadokawa har sagt "Haruhi är ju old stuff nu, kom på någon nisch så att vi får den nya serien att sticka ut mer", medan de kreativt ansvariga på Kyoto Animation (typ regissören och manusförfattare) har kommit på sagda nischer. För det är oftast en sån roll som en producent ska ha, en passivt påverkande för att öka kommersiell gångbarhet utan att göra avkall på kreativ frihet. Jag tycker det behövs mer belägg för teorin att KyoAni är hunsade och utnyttjade junkies och Kadokawa deras pusher.

 

I vart fall har det knappast varit någons avsikt att göra alla fans arga. De tänkte nog bara inte på hur många som har glömt bort att det bara är en tecknad serie.

 

Lite tråkigt ändå, för när man först nämnde att det skulle bli en till säsong så antydde man att det skulle bli "The Disappearance of Haruhi Suzumiya"... men den får fördmoligen inte plats (såvida man inte trycker ihop den till väldigt få avsnitt)

Klart den är med!

Haruhi s2

Spoiler
Första nya storyn handlar om ett tidshopp bakåt i tiden tre år. (S1: 2006. S2: 2009.) Andra nya storyn heter Endless Eight och är åtta avsnitt. Tredje nya storyn baseras på Haruhi Suzumiyas försvinnande och är, som namnet antyder, försvunnen!

 

DET ÄR META! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite tråkigt ändå, för när man först nämnde att det skulle bli en till säsong så antydde man att det skulle bli "The Disappearance of Haruhi Suzumiya"... men den får fördmoligen inte plats (såvida man inte trycker ihop den till väldigt få avsnitt)

Klart den är med!

Haruhi s2

Första nya storyn handlar om ett tidshopp bakåt i tiden tre år. (S1: 2006. S2: 2009.) Andra nya storyn heter Endless Eight och är åtta avsnitt. Tredje nya storyn baseras på Haruhi Suzumiyas försvinnande och är, som namnet antyder, försvunnen!

 

DET ÄR META! XD

 

Vänta lite här nu...

Haha! Det tog fem minuter för mig att koppla det där men nu när du säger det så har du ju rätt! Fast om det där verkligen var avsikten med marknadsföringen så är de elaka, marknadsföringsaporna.... =.=
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...