Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

De, tillskillnad från Haruhi, är faktiskt helt OK. AIR är till och med riktigt bra.

Respect: lost.

 

Men hur ska man se på det här nu då? Ska man se om dom gamla avsnitten i ordning bara för att ha koll på vad fan som händer? Jobbigt :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De, tillskillnad från Haruhi, är faktiskt helt OK. AIR är till och med riktigt bra.

Du har väl inte ens sett Haruhi? Vad tror du egentligen att det är för serie, och på vilket sätt är så dålig? Varför gnäller du inte i Bleach-tråden? I Hajime no Ippo-tråden? Skip Beat!? Det är bara för att du vill vara tvärsöver. Haruhi är en av senare års mest omtalade och hajpade serier, så du vill vara anti för att känna dig "unik" eller "elit" eller som en kultiverad gentleman frånskild de stora massorna. Men om du faktiskt ser Haruhi så kommer du att se att det är en smart och välgjord serie. :P

 

Jag försökte faktiskt se Haruhi. Men jag fann den så larvig, och karaktärsdesignen föll mig inte i smaken. Men vem vet, jag kanske försöker en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

H2

För det behövs väl ingen ny tråd direkt.

 

Blev nog förvånad över hur bra det var. Och också lite förvånad över varför dom gjorde som dom gjorde första säsongen. Det här är väl mer eller mindre viktiga saker.

 

Bestämde mig för att se om allt i ordning för att kunna ha lite koll. Glömde mig och såg några minuter av nästa avsnitt också, men det fick mig bara att märka ett par saker förutom att Taniguchi nämnt grejerna hon ritade på marken. Kyon säger nåt om Tanabata och att Mikuru svarar med ett "haaai~" när han knackar på dörren. Tror inte hon gjort det innan. Och så frågar ju förstås Haruhi om hon och Kyon träffats förut i första avsnittet.

 

Mm, förvånansvärt trevligt, och Mikuru fick en större roll än sitta och kya:a hela tiden. Lite större...

 

Edit: Although. Var det bara jag som tyckte att dom skelade lite väl med ögonen? Åtminstone i början av avsnittet. Struntsamma.

 

Och bara som rolig fakta så har jag nu saltfläckar på glasögonen för jag grät så mycket i slutet på avsnitt sex(/sista avsnittet). Det är så vackert. Musiken ba. Aaaa~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

H2
För det behövs väl ingen ny tråd direkt.

 

Blev nog förvånad över hur bra det var. Och också lite förvånad över varför dom gjorde som dom gjorde första säsongen. Det här är väl mer eller mindre viktiga saker.

 

Bestämde mig för att se om allt i ordning för att kunna ha lite koll. Glömde mig och såg några minuter av nästa avsnitt också, men det fick mig bara att märka ett par saker förutom att Taniguchi nämnt grejerna hon ritade på marken. Kyon säger nåt om Tanabata och att Mikuru svarar med ett "haaai~" när han knackar på dörren. Tror inte hon gjort det innan. Och så frågar ju förstås Haruhi om hon och Kyon träffats förut i första avsnittet.

 

Mm, förvånansvärt trevligt, och Mikuru fick en större roll än sitta och kya:a hela tiden. Lite större...

 

Edit: Although. Var det bara jag som tyckte att dom skelade lite väl med ögonen? Åtminstone i början av avsnittet. Struntsamma.

 

Jag förstår vad du menar. KyoAni kanske inte var riktigt säkra på vad som skulle vara med första säsongen, men utifrån vad man har fått se av S02E01 så känner jag att lite pusselbitar har fyllts igen (Med detta menar jag såklart att jag inte läst novellerna, än).

 

Att Haruhi hade kladdat något på marken tre år tidigare visste jag (minns inte om de berättade det i första säsongen, men i första volymen av mangan nämns detta), men att Kyon var med och påverkade visste jag inte.

 

Jag känner hur min gamla glödande Haruism som stått på stand-by i tre år börjar bubbla upp igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KyoAni kanske inte var riktigt säkra på vad som skulle vara med första säsongen

Det som förbryllar mig är väl att så små saker hintas i andra avsnitt utan att det här var med. Om dom inte följer boken nästan ord för ord så måste ju det här avsnittet varit påtänkt från början i viss mån, och det får mig att fundera över varför det inte helt enkelt var med från början. Eller åtminstone varför det tog så lång tid att se dagens ljus.

 

Men det är väl inte så stor mening att begrava huvudet i. Lär ju inte komma fram till nåt svar.

 

Jag känner hur min gamla glödande Haruism som stått på stand-by i tre år börjar bubbla upp igen. :)

>:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 8 eller 1 av andra säsongen

 

Att få se igen det gamla gänget efter tre års frånvaro var varmade for mitt hjärta. Jag minns hur tydligt jag hypade och gladdes over första säsongen när den sändes genom bryta konventionella regler genom blanda avsnitten.

Men jag gladdes över att återigen kunna höra Kyons innersta monologer igen, för trots allt var han en karaktär som jag ansåg hade samma åsikter som tittaren angående Haruhi och hennes upptåg.

Avsnittet var bra utfört angående om Tanabata-incidenten. Musiken var densamma och ED var intressant att lyssna till, men ingen Hare Hare Yukai tyvärr. Aya Hirano och de andra rösteskådespelarna var tillbacks i sina gamla roller trots det varit tre år senast. I helhet var det ett skönt avsnitt som drog mig tillbaka till 2006.

 

Måste påpeka sedan om Haruhi's uppståndelse har även lett till att den länge döda a.f.k återuppstått igen med en sub till det nya avsnittet. Everything in the world is alright (with Haruhi)! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säsong 2

Äntligen är tvåan här och alla är glada men... är det bara jag som tycke att vissa av de paradoxer som skapas inte riktigt hänger samman? Jag har iofs bara sett avsnittet en gång så jag kan ha missat, men jag tycker ändå att det är något som inte riktigt stämmer här... <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säsong 2

Äntligen är tvåan här och alla är glada men... är det bara jag som tycke att vissa av de paradoxer som skapas inte riktigt hänger samman? Jag har iofs bara sett avsnittet en gång så jag kan ha missat, men jag tycker ändå att det är något som inte riktigt stämmer här... <.<

 

Vad syftar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Säsong 2

Äntligen är tvåan här och alla är glada men... är det bara jag som tycke att vissa av de paradoxer som skapas inte riktigt hänger samman? Jag har iofs bara sett avsnittet en gång så jag kan ha missat, men jag tycker ändå att det är något som inte riktigt stämmer här... <.<

 

Vad syftar du på?

 

Ärligt talat, nu i efterhand så kan jag inte riktigt minnas vad jag tänkte på ^^;

 

Men! Nu har ÄNTLIGEN det bästa kapitlet jag läst i böckerna blivit ett eget avsnitt! Ett tvådelat sådant dessutom =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har egentligen aldrig förut tänkt på hur liten Mikuru är. Hon måste ha ryggproblem.

 

2 (eller ska man säga 12?)

Tycker det håller Haruhistandarden, även om det inte var det mest innehållsrika avsnittet direkt. Men nog vet hon hur man har ett sommarlov. Fast på ett sätt får hur mycket hon träffar sina vänner utanför skolan mig att bli än mer nyfiken på hur det ser ut hemma hos henne. Aw well, det kanske visas någon gång.

 

Är det förunderligt eller passande att Yuki har på sig sin skoluniform varje dag? Fast som en som ser om det gamla också så hade hon ju faktiskt inte på sig den när dom åkte till ön. Så... har hon en ordentlig garderob eller inte? Äsch.

 

Oh yeah! Mikuru har ju på sig grodkostymen senare i ett avsnitt. Det är så kul när man märker såna grejer ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yeah! Äntligen avsnitt 2!

 

Avsnitt 2 (samt lite spoiler på nästa avsnitt... kanske...)

Jag blev ärligt talat förvånad över att avsnittet var just Endless Eight eftersom jag trodde att man försökte köra exakt allting (inklusive de nya avsnitten) i kronologisk ordning i och med att man bäddat in alltsammans i reprisen, detta kapitlet kommer ju först en ganska bra bit in i bokserien.

 

Avsnittet i sig är intressant, dock inte speciellt kul och ganska repetitivt så på så sätt tycker jag att boken var bättre. En bidragande faktor till detta skulle jag dock tro är HALVA AVSNITTET SAKNADES! Den bästa och förklarande delen av detta filleravsnitt var inte med vilket gjort att avsnittet verkade ganska lamt, men blir det en "Endless Eight Part 2" så blir detta bara guld! Faktum är att kapitlet den baserats på är en av de lustigaste och samtidigt mest plågofyllda historierna som någonsin skrivits!

 

Så just nu håller jag bara tummarna att vi får se resten av detta, oddsen är ju iofs väldigt höra då de dragit avsnittets poäng som ett internskämt på hemsidan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 3 är ute ute och som jag förutspådde i ovanstående post så heter avsnittet Endless Eight den här veckan, oerhört lustigt av namnsättarna!

 

Jag har inte sett avsnittet än, men jag vet vad som händer och det kommer äga!

 

Avsnitt 3

Först och främst, avsnittet är inte ens i närheten lika bra som bokkapitlet och det som irriterar mig mest är att KAPITLET ÄR INTE KLART ÄN! Så... det är bara att förvänta sig ännu ett Endless Eight nästa vecka...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu måste det väl ändå ta slut! (avsnitt 4)

Allvarligt talat, nog med att kapitlet är förbannat bra i bokform betyder det inte att man kan dra ut det till MINST fyra avsnitt! Ja, det kommer bli ett fjärde... minst! Vem vet hur länge man orkar dra ut på det här?

 

Själv tycker jag att det är lite synd, när man läser den här historien i boken så är den förbannat bra, nu känns den tämligen seg och utdragen och man sitter och väntar på om det blir något slut eller inte. När man läste alltsammans på en halvtimme eller så kom allting mycket intensivare och mycket mera händelsefullt. De skumma deja vu-illusionerna är inte heller med.

 

Nu MÅSTE Endless Eight ta slut nästa avsnitt, måste!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu måste det väl ändå ta slut! (avsnitt 4)
Allvarligt talat, nog med att kapitlet är förbannat bra i bokform betyder det inte att man kan dra ut det till MINST fyra avsnitt! Ja, det kommer bli ett fjärde... minst! Vem vet hur länge man orkar dra ut på det här?

 

Själv tycker jag att det är lite synd, när man läser den här historien i boken så är den förbannat bra, nu känns den tämligen seg och utdragen och man sitter och väntar på om det blir något slut eller inte. När man läste alltsammans på en halvtimme eller så kom allting mycket intensivare och mycket mera händelsefullt. De skumma deja vu-illusionerna är inte heller med.

 

Nu MÅSTE Endless Eight ta slut nästa avsnitt, måste!

 

Hmm

Jag har inte läst böckerna så jag ska inte säga något om dom. Men själv gillar jag det här och tyvärr så spoila jag mig själv med att läsa om man som hände i det här arcet. Vilket är synd då jag verkligen gillar idén med det hela. För själv vart jag verkligen lurad första gången jag såg om på avsnitt 3 (andra delen i arcet). Trodde att jag såg om avsnitt 2 igen men att det liksom ändå var något som skiljde tills man fick klart för sig att det hela bara upprepades. Så för mig som första gångs deltagare av historian så gillar jag verkligen det här. Hur ska de lösa det här är den stora frågan givetvis och som får mig att se fram emot nästa avsnitt. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu måste det väl ändå ta slut! (avsnitt 4)
Allvarligt talat, nog med att kapitlet är förbannat bra i bokform betyder det inte att man kan dra ut det till MINST fyra avsnitt! Ja, det kommer bli ett fjärde... minst! Vem vet hur länge man orkar dra ut på det här?

 

Själv tycker jag att det är lite synd, när man läser den här historien i boken så är den förbannat bra, nu känns den tämligen seg och utdragen och man sitter och väntar på om det blir något slut eller inte. När man läste alltsammans på en halvtimme eller så kom allting mycket intensivare och mycket mera händelsefullt. De skumma deja vu-illusionerna är inte heller med.

 

Nu MÅSTE Endless Eight ta slut nästa avsnitt, måste!

 

Hmm

Jag har inte läst böckerna så jag ska inte säga något om dom. Men själv gillar jag det här och tyvärr så spoila jag mig själv med att läsa om man som hände i det här arcet. Vilket är synd då jag verkligen gillar idén med det hela. För själv vart jag verkligen lurad första gången jag såg om på avsnitt 3 (andra delen i arcet). Trodde att jag såg om avsnitt 2 igen men att det liksom ändå var något som skiljde tills man fick klart för sig att det hela bara upprepades. Så för mig som första gångs deltagare av historian så gillar jag verkligen det här. Hur ska de lösa det här är den stora frågan givetvis och som får mig att se fram emot nästa avsnitt. :)

 

Jo... det är ju klart

De leker ju bokstavligen med tittarna när de på ett relativt klyftigt sätt får en att inte bara sitta där som en död zombie utan undra om det inte är något som är lite skumt...

 

Vilket KyoAni skall ha fullständig cred för! Första säsongen satte de liv i tittarna genom att slumpa samman sändningsordningen, nu i andra säsongen verkar Endless Eight ge en liknande effekt. =D

 

Sedan att alla avsnitt heter samma sak är för mig en fullträff på humornivå xD

 

Trots denna genialitet tycker jag ändå att det börjar bli lite segt, men det får ju stå för mig. Serien är ju fortfarande fullkomligt guld ändå =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4

Meh. What the hell. Det var ju nästan exakt samma sak som förra avsnittet, bortsett från ett par grafiska ändringar. Vad meningslöst :/

 

Det enda av någorlunda värde vi fick reda på var att den här loopen var direkt efter den i förra avsnittet. Nästa blir ju lite av ett jubileum (15500) så där kanske något faktiskt händer också.

 

För Endless Eight kan väl inte betyda vad jag fruktar att det betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Endless Sight

 

Ok, första avsnitt av Endless Sight var rolig, men sedan dess har Haruhi bara sjunkit mera >:)

 

Det är som detta

 

groundhog_day.jpg

Snart kommer jag nog bli lika galen som Bill Murray i filmen! XD

 

Sluta trolla oss KyonAni o Kadokawa!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ugh.... endless... eight......... ugh.... avsnitt 5

Trodde detta var sista... ugh.. skulle inte förvåna mig ifall endless eight blir 8 avsnitt långt <_< Tycker detta suger rejält ändå tycker jag haruhi är skitbra <_<

 

Seriöst så börjar detta bli löjligt, mellan 1-3 avsnittet av endless eight, det enda som höjde avsnittet var kimono-dräkterna. Börjar tröttna på mini-förändringarna i dialogerna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Groundhog day är ju förbannat bra!

 

Jag skall just nu se avsnitt 5, och precis som jag anat så kommer vi få vänta minst en vecka till innan alltsammans är slut...

 

Jag reflekterar lite mellan animen och kapitlet i boken, spoiler för den som fortfarande tror att han eller hon bryr sig.

 

Först och främst, i boken går det bara en cykel! Man repeterade aldrig allting fem gånger som animen har gjort (hittills)! Redan i den första cykeln som skrevs i boken kom Kyon och c:o på att de var i en oändlig loop, och under den stund de pratar om hur länge Nagato plågats nämns det även att de kommit på att de suttit i loopen omkring 8000 gånger men misslyckats att ställa allt tillrätta!

 

I animen har man nu kört loopen fem gånger och man har ännu inte berättat detta, som jag tycker något av det viktigaste i hela historien!

 

I boken lyckades de dessutom ta sig ur den oändliga sommaren i slutet på den första cykeln, vilket är cykel nummer 15,498! I animen är man nu över 15,500!

 

Skärpning!

 

Jag skall nog kika på avsnitt 5 nu...

 

Avsnitt 5

PAAAAAIIIN! Utöver att jag redan är lite småirriterad över serien hittills (läst spoilern ovan) så blir det ju inte bättre av att det nu är cykel 15,513! Fast, jag måste ändå säga att jag tycker att Kyons röst nu blivit mycket bättre gentemot början av Endless Eight (har irriterat mig på den ett tag...)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orly? (ep 5)

Måste säga att jag tycker det här var mycket bättre än förra avsnittet. Gillade Kyons melankoliska stämning igenom det hela. Speciellt i början. Dom kunde gott hoppat över förra och gått direkt till det här (om nödvändigt).

 

Det hela är ju rätt jobbigt, men jag undrar jag om arcet gett lika starkt intryck om det varit kortare. Fast nu lär ju inte Kyon kunna göras ännu mer nedstämd :P

Finns inte mycket mer vi kan få utav det här konceptet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var inget fan av första säsongen men usch å fy för detta. Allt är sämre, färgsättningen, tonerna, stilen, utförandet och förmågan att hålla mitt intresse. Det är en tråkig sörja av badkläder, dumma tjejer och studsande huvuden & mongoflin à la Clannad. När man talar rör man för bövelen på underkäken, inte överkäken. Så länge inte Kyoto Animation slutar att pumpa ut serier efter samma trötta mall ser jag inget värde i deras verk. Stilpoäng för att handlingen i alla fall är lite originell.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...