Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är en tråkig sörja av badkläder, dumma tjejer och studsande huvuden & mongoflin à la Clannad.

Du som inte sett andra säsongen ska väl inte yttra dig sådär >_>

 

Men annars håller jag med. Detta börjar gå lite väl för långt. Dock känner jag att Kyoto Animation sitter bakbundna och är tvungna att lyssna på vad Kadokawa säger, och något säger mig att det är deras idé med detta upprepande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men... vadå. Är det någon som tror att hela serien kommer fortsätta såhär eller? =|

 

Klart det kommer bli bättre igen. Även om det här är riktigt dåligt så kommer det absolut inte dra ner hela alltet i sörjan. Lite förstås, men det bra (som förhoppningsvis följer) kommer fortfarande vara bra. En dålig aspekt och allt suger, eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner att jag vill posta det här. I Ishters pianoversion av det nya opet så skriver han i commentboxen:

Endless Eight

CAN YOU NOW UNDERSTAND HOW YUKI FEELS!?

Och yeah, jag antar att jag kan hålla med honom lite. Endless Eight fyller väl sitt syfte, men att se Yuki bli mindfuckad är ju också i stort sett det enda någorlunda roliga man får ut av det. Det är inte värt priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så, nu har jag sett ikapp. Åsså tog jag och dolde några inlägg som jag tycker förtog min möjlighet till opåverkade första intryck. >:|

 

Jag gillar inte att de övergått till den där lite skissigare K-On!-stilen, men det tycker jag bara märks i ansikten, så strunt samma. Förutom det verkar det vara back-on-track med vad den gamla serien gjorde så bra: ett hopkok av popkultur, scifi och pseudovetenskap, gjort på ett påhittigt och energiskt sätt.

 

Endless Eight-avsnitten.

Spoiler
Så mycket gnäll som jag har hört trodde jag att det skulle vara mycket mer repetativt -- alltså i princip exakt samma avsnitt gång på gång. Som det har varit hittills tycker jag att det blivit ett intressant berättargrepp, även om det har gjorts förut och bättre. Att det skulle vara bara produktionsbolaget Kadokawas påhitt tror jag då direkt inte. Nej, det här känns som något som regissören troligtvis vill göra, och jag stödjer i synnerhet narrativa "experiment".

 

Men avsikten är jag inte riktigt säker på. Om det bara hade varit att visa Yukis växande utanförskapskänsla för tittaren hade det gått att göra mycket mer tidseffektivt, men som det är nu måste det väl nästan vara att tittarna själva ska känna frustrationen. I varje fall känns det som ett intressant mysterium -- vad är det med Yuki vid poolen som Kyon reagerar så starkt på? Vad är det i Haruhis ord som Kyon känner är en ledtråd? Och vad är det som fattas Haruhi? (Vill hon ha en sommardejt med Kyon tihihifniss, eller är det bara att resten av SOS-gänget verkar så missnöjda att hon vill göra om allt tills de också blir nöjda?)

 

Nåja, det får framtiden utvisa -- om vi någonsin når fram till den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Endless Eight-avsnitten

Jag led med Yuki redan första gången de berättade om den repetitiva sommaren... Endless Eight-avsnitten
...hon ännu inte berättat att de upptäckt repetitionerna ~8000 gånger tidigare och misslyckats att ställa allt tillrätta igen! Personligen är det detta faktum som gjorde mig allt mer frustrerad!

 

Om inte annat tror jag att KyoAni/Kadokawas avsikt kan vara att tittarna själva skall börja bli galna och spekulera kring vad det är som gör att allting repeteras hela tiden... fast då kanske det hade varit smartare att väva in lite av de andra aktiviteter de sysslat med i andra cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Endless Eight-avsnitten.
men som det är nu måste det väl nästan vara att tittarna själva ska känna frustrationen.

Endless Eight-avsnitten

frustrationen som Yuki känner? Att göra tittarna föbannade på hela serien i allmänhet ser jag inget större syfte med :/

 

Men jo, jag tycker ändå att avsnitten är aldeles för lika. De få skillnaderna som kan vara lite intressanta väger inte upp resten. Jag har väl sett tråkigare grejer, men det är svårt att känna sig engegerad när det med stor sannolikhet inte kommer bli någon skillnad.

Endless Eight-avsnitten.
vad är det med Yuki vid poolen som Kyon reagerar så starkt på? Vad är det i Haruhis ord som Kyon känner är en ledtråd? Och vad är det som fattas Haruhi?

Endless Eight-avsnitten

så bryr jag mig ärligt talat inte så mycket. Är väldigt skeptisk till att det kommer vara någon stor uppenbarelse för oss när det väl komms (grammatik?) på.

 

Och om det ska försöka visas någon hint i avsnitten så tycker jag även där att dom är för lika för att man ens ska börja försöka luska ut vad det är.

Endless Eight-avsnitten
...hon ännu inte berättat att de upptäckt repetitionerna ~8000 gånger tidigare och misslyckats att ställa allt tillrätta igen! Personligen är det detta faktum som gjorde mig allt mer frustrerad!

Endless Eight-avsnitten

om inte de andra hjältarna själva kommer komma på det. Typ "vänta... om det här har hänt förut så har ju det här hänt förut!" Tadaa~

Att Yuki aldrig bryr sig, även i det här fallet, tycker jag snarare är charmen hos henne. Om hon började meddla nu skulle det bara förstöra :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Endless Eight-avsnitten
...hon ännu inte berättat att de upptäckt repetitionerna ~8000 gånger tidigare och misslyckats att ställa allt tillrätta igen! Personligen är det detta faktum som gjorde mig allt mer frustrerad!

Endless Eight-avsnitten

om inte de andra hjältarna själva kommer komma på det. Typ "vänta... om det här har hänt förut så har ju det här hänt förut!" Tadaa~

Att Yuki aldrig bryr sig, även i det här fallet, tycker jag snarare är charmen hos henne. Om hon började meddla nu skulle det bara förstöra :/

 

Endless Eight-avsnitten

... att Kyon frågade Yuki hur många gånger de upptäckt att se suttit fast i cyklarna varpå hon gav honom svaret med all charm bevarad! Syftar på boken just nu, i animen har hon inte sagt så mycket mer än vilka olika jobb de har och allt det där... Visst är Yuki en liten härlig varelse!

 

Jag måste verkligen älska den som inte sett Haruhi ännu och är fast besluten om att inte läsa spoilers, hela den här sidan ser ju helfestlig ut xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KyoAni & Kadokawa skall väl ändå ha lite cred... (spoiler 6)

... för att de lyckats med att göra en halv säsong med i princip samma story! Jag tror inte det är många serier som skulle klara av de experiment som KyoAni/Kadokawa testar på... jag menar, samma historia har körts om och om igen i fem avsnitt (sex med nästa)! Det är fasen halva säsongen åt samma sak! Den tid man ägnat åt att kika på det här skulle man ju egentligen kunnat lägga på att kolla på en annan 6-avsnittsserie som är förbannat mycket bättre... men ändå finns det något som gör att man (eller åtminstone de flesta) fortsätter att kolla! Applåder!

 

I övrigt börjar jag nog slipa fram en liten teori om varför man gör detta. Jag tror helt enkelt att det är så enkelt att man vill få tittaren att "bonda" lite med Yuki eftersom (jag har för mig) att hon kommer ha en ganska viktig roll i The Disappearance of Haruhi Suzumiya. Fast kör man direkt på den boken hoppar man The Sigh of Haruhi Suzumiya och då missar man en ganska underhållande del i den kronologiska historia man nu försökt lappa samman.

 

Det skall bli kul att se hur man lyckas med det här =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För den som är intresserad... (Endless Eight-spoiler på det som alla redan vet har hänt)

... kan man ju nämna att alla avsnitten i Endless Eight-storyn har har olika animatörer och regissörer! Man parat ihop en avsnittsregissör med en animatör och de har gjort ett avsnitt var, som sedan blivit en del utav Endless Eight.

 

Senaste avsnittet (6/16) regisserades av regissören för själva serien, Tatsuya Ishihara, så oddsen för att deras interna lilla lek är över tycker åtminstone jag är ganska höga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För den som är intresserad... (Endless Eight-spoiler på det som alla redan vet har hänt)
... kan man ju nämna att alla avsnitten i Endless Eight-storyn har har olika animatörer och regissörer! Man parat ihop en avsnittsregissör med en animatör och de har gjort ett avsnitt var, som sedan blivit en del utav Endless Eight.

 

Senaste avsnittet (6/16) regisserades av regissören för själva serien, Tatsuya Ishihara, så oddsen för att deras interna lilla lek är över tycker åtminstone jag är ganska höga.

 

Ja, det märkte jag verkligen...

vet inte om det var första eller andra Endless Eight avsnittet, men någon av de tyckte jag var fruktansvärt animerat, när fjärde eller om det var femte som var riktigt proffskvalité. Jag hoppas verkligen inte det är av den anledningen att många regissörer och animatörer ska få pröva på "hur det är att göra sin variant av Endless Eight".

 

Tänk på, KyoAni, att Suzumiya Haruhi no Yuutsu har (haft) otroligt mycket fans, vore dumt att göra av med fler med dessa avsnitt. Jag är ledsen, men kan inte hålla med om att jag hittar något "tjusning" med att se praktiskt sett samma avsnitt 6 gånger, på 6 veckor. Om hela sjunde avsnittet är som tidigare, och SPECIELLT om de inte har löst incidenten nu, så kommer jag nog inte fortsätta se resten av serien. KyoAni och Kadokawa har trollat nog för mig. Kom inte och säg till mig, KyoAi, att ni har jobbat och varit hemlighetsfulla i TRE ÅR, att jag har väntat i TRE ÅR, på att göra SAMMA AVSNITT... I SKRIVANDE STUND, SEX GÅNGER?! Fy fan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

17/7

ugh..... ugh... argh.... *Slår huvudet mot en vägg*

Seriöst det är inget fel på avsnitten i sig, men...... det här är fel, jag orkar knappt följa endless eight längre, skummar igenom det bara. Verkar dessutom som om det blir 8:a avsnitt av endless eight <_<

känns definitivt som om detta kunnde ha genomförts bättre. Kanske med flera repetitioner i ett avsnitt där man ser olika händelser vid varje repetition eller nåt. Men men... det är inte mycket man kan göra för att de ska ändra det nu. Tycker endless eight förstör haruhi s2 väldigt väldigt mycket tyvärr.

 

Fast nästa avsnitt kan faktiskt vara sista, man kan ju hoppas att endless eight avslutas på det åttonde avsnittet av haruhi s2.. men jag tror det nog är för mycket begärt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

17/7
ugh..... ugh... argh.... *Slår huvudet mot en vägg*

Seriöst det är inget fel på avsnitten i sig, men...... det här är fel, jag orkar knappt följa endless eight längre, skummar igenom det bara. Verkar dessutom som om det blir 8:a avsnitt av endless eight <_<

känns definitivt som om detta kunnde ha genomförts bättre. Kanske med flera repetitioner i ett avsnitt där man ser olika händelser vid varje repetition eller nåt. Men men... det är inte mycket man kan göra för att de ska ändra det nu. Tycker endless eight förstör haruhi s2 väldigt väldigt mycket tyvärr.

 

Fast nästa avsnitt kan faktiskt vara sista, man kan ju hoppas att endless eight avslutas på det åttonde avsnittet av haruhi s2.. men jag tror det nog är för mycket begärt.

 

Det läskiga är att precis vad som helst kan hända, man kan aldrig lita på KyoAni. Chansen är nog lite, men skulle inte bli förvånad om Endless Eight skulle hålla på tills S2 är slut. Så läskiga är de.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

17

Jag gillade Kyons girly skrik när Mikuru blev träffad i ansiktet av bollen.

 

När Haruhi och Mikuru sover mot varandra på taket är höjdpunkten av varje avsnitt.

 

Kyon är vältränad...

 

18

Nothing to report.

 

Ärligt talat så skummade jag igenom dom här avsnitten på några minuter. Jag orkar inte vara dedikerad längre.

 

Tycker det är rätt förbluffande att någon över huvud taget tyckte det här var en bra ide och flera andra höll med. Annars skulle det väl inte gjorts, right? Som Hitler säger så måste dom ju vetat hur vi skulle reagera. Mänskligheten fortsätter att förvåna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

18

Nothing to report.

 

Ärligt talat så skummade jag igenom dom här avsnitten på några minuter. Jag orkar inte vara dedikerad längre.

 

Tycker det är rätt förbluffande att någon över huvud taget tyckte det här var en bra ide och flera andra höll med. Annars skulle det väl inte gjorts, right? Som Hitler säger så måste dom ju vetat hur vi skulle reagera. Mänskligheten fortsätter att förvåna.

 

18

Kan inte annat än hålla med. Antingen var det någon högt uppsatt som kom på det och alla andra var rädda för att få kicken om de sa något annat, eller så vet jag inte riktigt var det gått snett i tankegångarna. 17 såg jag 18 var... ja en ca 10-15minuter kortare för jag orkade inte se om stora delar konversationer som jag snart kan utan till osv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

19

Tack gode gud.

Nu är det äntligen över, detta avsnittet hade betydligt fler nya scener än de övriga 7 avsnitten, sen slutet på endless eight var väldigt (läs väldigt som väldigt mycket^2) bra, även om jag trodde de skulle ha pappersflygplanstävling eller nåt dylikt, har för mig att man har sett det i några endless eight slut.

 

Men som sakt tack och lov att endless eight är över! Förstår inte vad de är för sadist som kommit på att göra uppläget av serien på detta sättet?! Sen S2 är väl "bara" 12 avsnitt eller? Helt sjukt, studion måste tjänat rätt bra med pengar då massor har återanvänts i endless eight arcen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

19

._.

 

I don't get it. Varför ville Haruhi låta Kyon göra klart sina läxor? Den triumferande musiken när han skrek ut det var höjden av ironi.

 

Det var väl bättre sista grej än vad jag än kunnat tänka på, men värt 8 avsnitt? Skulle inte tro det. *svärord*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

19
Det var väl bättre sista grej än vad jag än kunnat tänka på, men värt 8 avsnitt? Skulle inte tro det. *svärord*

typ spoiler

Ren trollning, som jag tror originellt kommer från Kadokawa. Kyoto Animation har nog varit illa tvungna att lyssna på dem eftersom Kadokawa äger rättigheterna för Haruhi-franchisen. Ännu ett exempel: http://www.sankakucomplex.com/2009/08/0 ... ght-again/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...